op 09-09-2020 01:12 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Goedemiddag,
Heb een raar probleem.
Gisteren mijn nieuwe S20 ontvangen, ik heb mijn vingerafdruk geregistreerd (nog geen pincode ingegeven)
Vanmorgen gaf de telefoon aan dat er een nieuwe software update beschikbaar was, dit gedaan.
Na opstarten vraagt het toestel om de pincode (geen mogelijkheid om de vingerafdruk te gebruiken) Als ik de pincode ingeef van mijn oude toestel werkt dit niet!
Als ik een harde reset wil doen d.m.v. volume omhoog en aan/uit knop in te drukken, krijg ik de mogelijkheid voor uitschakelen. Als ik nu op uitschakelen druk wil het toestel eerst weer de pincode hebben, maar dit werkt dus niet!
Ook diverse keren geprobeerd om op de S20 een foute pincode te geven (om daarna met de PUK code te resetten) dit werkt ook niet, krijg iedere keer de melding "probeer opnieuw over 30 seconden...
Wat nu? Ik hoop dat er hier iemand is die kan helpen.
B.v.d. !
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 09-09-2020 03:43 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
"Opnieuw op". Dat betekent dus dat het toestel aan staat en opnieuw wordt opgestart. Het werkt alleen in de volgorde waarin ik het beschreven heb.
- « Vorige
- Volgende »
op 09-09-2020 01:52 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Bertil,
Het is niet mogelijk om biometrische beveiliging in te stellen zonder ook een andere beveiliging zoals een pincode in te stellen. Ergens in het proces is je dus gevraagd om een pincode in te geven. Misschien dacht je dat het om iets anders ging?
09-09-2020 02:06 PM - bewerkt 09-09-2020 02:25 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo @KevinW , ik kreeg op een gegeven moment 3 opties onder elkaar: vingerafdruk, pincode en gezichtsherkenning.
Ik heb toen alleen de vingerafdruk geregistreerd en verder gegaan. Heb naar mijn idee geen pincode voorbij zien komen.
Mocht dit wel het geval zijn geweest, hoe nu verder? Ik weet dan echt die code niet meer.
op 09-09-2020 02:24 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Als je de code echt niet meer kan bedenken, dan zul je het toestel moeten resetten. Dat wordt ingewikkeld, omdat je met een toetsencombinatie het toestel moet laten opnieuw opstarten en zodra het scherm uitgaat direct moet overstappen op een andere toetsencombinatie. Wat vingervlugheid is vereist; als het je bij de eerste poging lukt dan mag je jezelf een schouderklopje geven, want dat lukt mij meestal niet
Eerst start je het toestel opnieuw op door de aan-/uit-/Bixby knop en de volume-omlaag knop zo'n 7 seconden tegelijkertijd ingedrukt te houden.
Daarna schakel je over op de aan-/uit-/Bixby knop en volume omhoog.
Dan kom je in het herstelmenu waar je navigeert met de volumeknoppen en je keuze selecteert met aan/uit. Kies hier voor Wipe data/factory reset. Je toestel wordt dan helemaal gereset, en je bent dan dus alles waar geen back-up van gemaakt is kwijt.
Laat je weten of het hiermee lukt?
op 09-09-2020 03:13 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@KevinW Ga ik proberen, maar... werkt het ook andersom?
Toestel staat nu nog aan namelijk (stand by) ik moet het toestel dus eerst uit zien te krijgen...
op 09-09-2020 03:17 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Daar is die eerste toetsencombinatie voor. Normaal gesproken zou het toestel uit staan en gebruik je alleen de tweede toetsencombinatie, maar aangezien hij zonder pincode niet uitgaat moet je hem met de eerste toetsencombinatie geforceerd opnieuw opstarten. Dan staat hij dus een fractie van een seconde uit en die tijd gebruik je om over te schakelen naar de tweede toetsencombinatie
op 09-09-2020 03:36 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@KevinW maar je geeft bij de eerste toetsencombinatie aan dat dit voor het opstarten is?
Wat moet ik nu eerst doen en wat als 2e?
op 09-09-2020 03:43 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 09-09-2020 04:19 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
@KevinW Gelukt ! je bent een topper! Héél erg bedankt! Ik kan nu met mijn S20 verder 😀
op 09-09-2020 04:20 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken

- « Vorige
- Volgende »