Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Rondjes in scherm bij wit achtergrond

(Onderwerp aangemaakt op: 09-09-2020 11:29 AM)
3057 Weergaven
Denisbosna
Student
Opties
Hi, 

Ik heb sinds kort last van witte (lijkt ingebrande) rondjes in mijn scherm. Hebben hier meerdere mensen last van? 
Aan de linker kant heb ik bijv. Telegram staan daar lijkt het vorm in het scherm ook op. Ik heb geprobeerd de app te verplaatsen maar dit hielp ook niet.
image

image

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Denis en Roy,

Dat ziet er inderdaad uit als inbranding. Als een scherm heel lang hetzelfde beeld moet vasthouden, dan blijft hiervan een afdruk achter op het scherm. Hoe hoger de helderheid en hoe witter het beeld op scherm, hoe beter het zichtbaar is, dus dat komt overeen met wat je beschrijft.

Omdat het in het scherm zelf zit is er verder niet veel dat je kunt doen, behalve het hele display laten vervangen. 

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
royK
Student
Opties
same hare vandaag viel het vooral op bij een witte achtergrond.
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Denis en Roy,

Dat ziet er inderdaad uit als inbranding. Als een scherm heel lang hetzelfde beeld moet vasthouden, dan blijft hiervan een afdruk achter op het scherm. Hoe hoger de helderheid en hoe witter het beeld op scherm, hoe beter het zichtbaar is, dus dat komt overeen met wat je beschrijft.

Omdat het in het scherm zelf zit is er verder niet veel dat je kunt doen, behalve het hele display laten vervangen. 

kevin-sig
0 Likes
Denisbosna
Student
Opties
Hi Kevin,

Valt dit niet onder garantie?

Groetjes,
Denis
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Of het onder de garantie valt bepaalt uiteindelijk alleen de monteur. Vaak zie je dat wanneer elementen van het besturingssysteem zelf zijn ingebrand het sowieso onder de garantie valt, maar wanneer er bijvoorbeeld een hele Facebook timeline leesbaar is het onder gebruikersschade wordt gerekend. Omdat dit van het startscherm (of de pop-up feature van het systeem zelf?) lijkt te komen, acht ik de kans dat het onder de garantie valt best aannemelijk, maar beloven kan ik het niet. 

kevin-sig
fk81
Student
Opties
same here terwijl ik alles in de nachtsand heb zie ik de youtube balke onderaan mijn scherm😐
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @fk81,

De nachtstand beschermt niet tegen inbranding. Misschien zelfs integendeel: door de donkere UI ben je eerder geneigd het scherm feller te zetten waardoor je eerder last krijgt van inbranding.

Verder geldt bij hetzelfde probleem ook hetzelfde advies. Het enige wat je tegen inbranding kan laten doen is het hele scherm laten vervangen.

kevin-sig
fk81
Student
Opties
wat kan je doen om inbranding te vermijden
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Grofweg twee dingen: je helderheid niet hoger instellen dan nodig, en het belangrijkste: niet continu hetzelfde in beeld houden. Apps afwisselen, bij voorkeur gebaren gebruiken in plaats van de knoppen onderin het scherm die bijna continu in beeld zijn, en af en toe dat scherm tussendoor uitzetten :winking-face: 

kevin-sig