Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Kopieren naar klembord en direct naar Google Translate kunnen schakelen. Na update Android 10 mogelijkheid verdwenen.

(Onderwerp aangemaakt op: 03-02-2020 11:02 AM)
2154 Weergaven
Joohny
Explorer
Opties

Update Android10 2 febr 2020. Voor de update kon ik bij het selecteren van tekst en de optie "kopiëren" meteen naar Google Translate doorschakelen via een pop-up icoontje van Google Translate.  Nu zou je die optie kunnen aan- en uitzetten bij Google Translate via: Instellingen > Tik om te vertalen > aan/uit. Na de update krijg ik het pop-up icoontje niet meer te zien. Heb beide aan en uit geprobeerd, moet volgens mij op uit staan om bovengenoemde optie te verkrijgen. Wie weet de oplossing?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

In plaats van te kiezen voor kopiëren, kun je als het goed is wel kiezen voor "Vertalen" in het menuutje dat verschijnt wanneer je tekst selecteert. De vertaling komt dan in de bekende pop-up.Screenshot_20200217-095908_Edge.png

SmartSelect_20200217-100100_Translate.jpg

Hopelijk is dit een goed alternatief!

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Joohny,

Is er een update beschikbaar voor Google Translate? Probeer de app anders opnieuw te installeren.

rsz-846676
Joohny
Explorer
Opties

Er is inderdaad een update, maar niet met de oude mogelijkheid om met een verschijnende pop-up automatisch naar Google translate te gaan.  Kan wel permanent een pop-up op het scherm toveren, maar dat is wat ik niet wil. 

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

In plaats van te kiezen voor kopiëren, kun je als het goed is wel kiezen voor "Vertalen" in het menuutje dat verschijnt wanneer je tekst selecteert. De vertaling komt dan in de bekende pop-up.Screenshot_20200217-095908_Edge.png

SmartSelect_20200217-100100_Translate.jpg

Hopelijk is dit een goed alternatief!

kevin-sig
Joohny
Explorer
Opties

Kevin. Deze functie had ik ook gevonden en maak er ook gebruik van.  Dank je voor de reactie.

0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Ik zit met hetzelfde probleem. Van S9 naar S21 en omdat we een huis in Italië hebben en ik nog niet alles kan vertalen is het handig om na selectie gelijk in de pop up te kiezen voor Google Translate. En dat kan dus niet meer?
0 Likes
Joohny
Explorer
Opties
Tekst selecteren, op de3 puntjes klikken en naar beneden scrollen. Daar staat 'translate'.
0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Nee, wel op de S9 maar verdwenen op de S21. Wel woordenboekoptie maar dat werkt niet
0 Likes
Joohny
Explorer
Opties
Sorry, dan kan ik je niet helpen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Welke opties zie je staan als je een stukje tekst hebt geselecteerd? En heb je ook overwogen om de app Google translate te installeren?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes