Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Internet in combinatie met blue tooth.

(Onderwerp aangemaakt op: 14-10-2022 05:05 PM)
334 Weergaven
Members_4omOv0B
Apprentice
Opties

Sinds begin dit jaar heb ik een S20FE5g. Mijn Samsung A50 heb ik overgedragen aan mijn echtgenote. Beiden maken we gebruik van dezelfde wifi aansluiting in huis. De A 50 van mijn echtgenote werkt optimaal. Mijn toestel werkte in het begin goed. De laatste maanden viel internet vaker uit. Zo storend dat ik het toestel via de reparatiedienst van Samsung ter reparatie heb aangeboden. Toestel kwam terug met de mededeling dat het technisch in orde is. De door mij gesignaleerde problemen met internet hielden aan. Mededeling op het scherm: wel verbinding - geen internet. Inmiddels zeker 5 keer met Samsung gebeld. Alle apps geüpdatet. Toestel gereset, verbindingen gereset, probleem blijft.  Inmiddels heb ik geconstateerd dat als ik blue tooth uitschakel het probleem met internet is opgelost. Dus of blue tooth aanzetten - dan geen internet of blue tooth uitschakelen, WiFi aanzetten en internet doet het. Omdat ik blue tooth gebruik voor de verbinding met mijn hoorapparaat kan ik het niet permanent uitzetten. Wie heeft een oplossing?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Members_4omOv0B
Apprentice
Opties

Ik heb de analyse van Gassie123 voorgelegd aan mijn provider (ziggo). Heb gisteren een nieuw modem ontvangen dat 5G gebruikt. Gisteren en vanmorgen geen problemen gehad - lijkt dus de oplossing te zijn. Als het probleem zich desondanks nog voordoet meld ik me weer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Ik zou het toestel opnieuw aanmelden voor reparatie en erbij vermelden dat het zonder bluetooth wel werkt. Misschien kunnen ze het moederbord vervangen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Gassie123
Journeyman
Opties
Je zou kunnen kijken of je een optie op je router/access point hebt die (afhankelijk van de taal) Bluetooth Coexistence Mode of Bluetooth Preemption heet. Dit is namelijk een functie die wifi gaat laten samenwerken met je bluetooth apparaat om elkaar minder in de weg te zitten. Bluetooth werkt namelijk op 2.4 GHz net zoals WiFi b/g maar nieuwere wifi varianten zijn GHz of kunnen zowel 2.4 en 5. Je kan dus ook kijken of het beter gaat als je 5ghz wifi gebruikt.
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_4omOv0B, goedemiddag.

Heeft de tip van @Gassie123 je hierbij geholpen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Johnste
First Poster
Opties
Met 5 ghz wifi gaat het inderdaad beter/goed. De vermelde opties heb ik niet op de routes. Ik ga nu echter met mijn provider in gesprek. Bedankt voor de tips.
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Johnste, goedemorgen.

Wat goed om te lezen dat het al wat beter gaat, hopelijk kom je met de tips van je provider weer een stapje verder. Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
Members_4omOv0B
Apprentice
Opties

Ik heb de analyse van Gassie123 voorgelegd aan mijn provider (ziggo). Heb gisteren een nieuw modem ontvangen dat 5G gebruikt. Gisteren en vanmorgen geen problemen gehad - lijkt dus de oplossing te zijn. Als het probleem zich desondanks nog voordoet meld ik me weer.

Members_4omOv0B
Apprentice
Opties

Ik heb jouw analyse aan mijn provider (Ziggo) voorgelegd. Heb gisteren een nieuw modem ontvangen, aangesloten en tot nu geen probleem meer gehad. Bedankt.

0 Likes
Gassie123
Journeyman
Opties
Ah, fijn dat het opgelost is!