Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Help, Hoe zet ik Google Assistant en Bixby uit ?

(Onderwerp aangemaakt op: 03-11-2020 04:39 AM)
2118 Weergaven
Harmen123
Apprentice
Opties

Beste,

 

De Samsung S9 is een mooie telefoon, scherpe camera, snel en degelijk zo lijkt. Maar de apps voor voice assistant  zijn echt verschrikkelijk agressief met continu pushberichten. Het lastige is, ik krijg het niet uitgeschakeld of verwijderd. Hoe kan dit zo moeilijk zijn? Ik heb al redelijk wat forum en tutorials geprobeerd. De meeste tutorials verwijzen naar Google Assistant, Instellingen, Apparaten, om vervolgens je telefoon hiet te verwijderen...Echter hier staat mijn telefoon er niet tussen, alleen Google Home. App verwijderen lukt ook niet, dit is vanuit Samsung onmogelijk gemaakt, zo lijkt.  En dan nog Bixby, hier heb ik eerder last van gehad, deze begint tussendoor ook soms met een introductiescherm. Bixby is ook al niet te verwijderen. Bixby popt toch telkens weer op met Hi I'm Bixby. You can talk to me anytime, just...... Graag uw hulp. Ik heb er nu al dagen last van. Geconcentreerd werken op muziek lukt niet meer, continu gestoord door die push berichten.....Beste ontwerpers, hoe kunt u zulke agressieve software maken, waarom!? Het kan zoveel beter en anders....Alvast dank voor uw reactie

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
GalaxyS22
Big Cheese
Opties

@Harmen123 om Assistent uit te schakelen zoek je naar de app Google. Die moet je uitschakelen, dan heb je ook geen zoekbox als widget meer op je home scherm maar ben je wel van assistent af.

Screenshot_20201106-203730_Settings.jpg

Wil je echt helemaal van Bixby af zul je toch een aparte app moeten installeren. Ik schakel dit altijd uit met CCSWE for samsung.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Om volledig van Bixby af te komen zal je de overstap naar bijvoorbeeld OnePlus moeten maken. Uiteraard zijn er meer merken waarbij je geen last van Bixby zal hebben. Samsung weigert namelijk om Bixby van hun telefoon te laten verwijderen. 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Ik ben het niet eens met de suggestie om over te stappen naar ander merk voor 1 app.  Er zijn genoeg third party apps die bixby kunnen uitschakelen. 

Ik had 2 dagen geleden een fabrieksherstel gedaan en bixby is niet 1x naar voren gekomen staat ook niet tussen battarijverbruik dus de updates doen wel goede dingen. 

En je kunt ook per app de achtergrond activiteit uitzetten zodat die niet constant battarij vreet.

 

Screenshot_20201103-143426_Settings.jpg

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

@Anonymous User Zal het nogmaals zeggen, klinklare onzin wat je loopt te vertellen! Zoals ik nogmaal ga zeggen, nieuwe toestellen van Samsung hebben geen aparte Bixby knop meer! Dus je hebt 1 aan/uit knop en volume! Ik heb echt 0 last van bixby, alles staat uit zonder een app te downloaden of wat dan ook! Gewoon via de normale instellingen..! Maar als je naar Oneplus wilt prima doe het maar val niet in herhaling hier steeds.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
GianniZ95
Voyager
Opties
Je kan de Bixby toets ook opnieuw instellen, zodat je Bixby niet meer zo snel onbedoeld oproept.
Google Assistant kan je uitschakelen via Apps.

Screenshot_20201103-201613_Bixby Voice.jpg

Harmen123
Apprentice
Opties

Dank voor de suggesties!.  Ik heb eerst alle fabrieksinstellingen teruggezet. Dan gaat het een tijdje goed en denk je Yes!. Tot dat de melding komt De Google Assistent staat klaar om je te helpen....Google assistent is GEEN aparte app, je kunt het wel benaderen via Google; vanuit Instellingen en dan naar Account Services-> Assistent->Google Assistent-> Algemeen-> en dan uitzetten.  Dan gaat het even goed en zie ik vervolgens weer de popup: "De Google Assistent staat klaar om je te helpen"...Dus, hoe kom ik hier vanaf? Ik kan nog naar Apps-> Google -> Meldingen blokkeren, maar deze staan al geblokkeerd dus dit helpt niet.  Je kunt Assistent dus uitzetten, maar dan blijft het aandacht vragen om weer in te schakelen.  Weet iemand hoe ik wel van Assistent afkom? En dan begint Bixy ook nog eens: "Hi I'm Bixby. You can talk to me anytime, just by using your voice."", 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Google assistent kan je toch gewoon uitschakelen/verwijderen..  die app zit er niet standaard op alleen Bixby zit er standaard op.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Oplossing
GalaxyS22
Big Cheese
Opties

@Harmen123 om Assistent uit te schakelen zoek je naar de app Google. Die moet je uitschakelen, dan heb je ook geen zoekbox als widget meer op je home scherm maar ben je wel van assistent af.

Screenshot_20201106-203730_Settings.jpg

Wil je echt helemaal van Bixby af zul je toch een aparte app moeten installeren. Ik schakel dit altijd uit met CCSWE for samsung.

0 Likes
Harmen123
Apprentice
Opties

Dank voor deze hulp! Dit heeft gewerkt: Om Google Assistent uit te zetten, moet je niet in deze app instellingen wijzigen, maar geheel Google uitzetten, vanuit instellingen->Apps->Google. Als je echt van Bixby af wil, werkt CCSWE inderdaad, een appje, dat ca 2,6 euro kost.

0 Likes
GalaxyS22
Big Cheese
Opties
Fijn dat het gelukt is. Klopt dat CCSWE niet gratis is, maar ja de developer moet ook eten en drinken 😉
Nee dat ben ik niet, ik ben alleen een tevreden gebruiker.
0 Likes