op 14-01-2019 04:16 PM
Hoi,
Alle foto's die ik zelf maak of ontvang via Whatsapp worden standaard allemaal geplaatst in de map 'foto's'.
Om wat overzicht te houden heb ik dus een aantal albums aangemaakt zodat ik de foto's kan verplaatsen naar deze albums. Je gaat er dus van uit dat als je een foto verplaatst (en niet kopiëert), dat je de originele foto dus kunt verwijderen.
Echter, als je de originele verwijdert, dan wordt ook de 'kopie' in het album verwijderd en ben je de foto dus helemaal kwijt. Is er een mogelijkheid om een foto in een album te zetten en vervolgens het origineel te verwijderen? Ben erg van het 'geordend opslaan' 😉
Groet, Roberto
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-01-2019 02:14 PM
op 15-01-2019 10:14 AM
op 15-01-2019 11:49 AM
Hoi,
Dankjewel voor je reactie. Zo doe ik 't eigenlijk altijd (ook met mijn oude S7 en daarvoor S5).
De foto wordt echter niet verplaatst maar gekopiëerd. Zie ook schermprintjes hieronder. Als ik dus een foto van 'Foto's' wil overzetten naar een zelf aangemaakt mapje bij 'Albums'... dan blijft de originele foto hieronder gewoon staan. Deze staat uiteraard ook in het mapje, maar ik kan de foto hieronder dan niet verwijderen, zonder dat het verplaatste exemplaar dan eveneens verdwijnt.
Zie ik iets over het hoofd?
op 15-01-2019 12:22 PM
op 15-01-2019 01:23 PM
Ik heb het toestel net 2 weken dus dacht dat het er al op zat. Zojuist gedownload en geïnstalleerd.
Ik kan nu een foto verplaatsen of kopiëren naar een album. In beide gevallen blijft het 'origineel' nog steeds in de map 'foto's' staan 😞
Als ik nu de trouwens de foto vervolgens verwijder uit het album, dan is het origineel ook weg.
op 15-01-2019 01:35 PM
op 15-01-2019 01:47 PM
Ja klopt. Het is dus niet de map 'camera' maar inderdaad het tabblad foto's waar echt alles in staat zoals mijn eigen foto's, app-foto's en filmpjes etc..
Het probleem zit 'm hierin dat ik regelmatig mijn foto's opschoon (en verwijder) en dan ook meteen de foto's die ik wil bewaren in een mapje doe. Daarna vergeet ik het een paar weken en weet dan niet meer welke ik al heb opgeslagen en welke niet. Dan krijg je weliswaar de melding dat de foto al bestaat in die map... maar echt handig vind ik het niet.
Ik had gehoopt dat 't net zoals bij de verkenner op mijn pc zou werken, als je verplaatst dan staat 't alleen in de nieuwe map en niet nog 's in een algemeen tabblad. Jammer, maar niks aan te doen dus.
Dank voor alle hulp!
op 15-01-2019 02:14 PM
op 15-01-2019 02:50 PM
Vanaf nu alleen nog maar via de albums! Beloof ik 😉
Dank nogmaals voor de hulp
op 15-01-2019 03:42 PM