Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterijduur Samsung Galaxy S21FE

(Onderwerp aangemaakt op: 13-01-2022 04:38 PM)
2384 Weergaven
Members_xlLttAU
First Poster
Opties

Ik heb sinds een dag of drie dit nieuwe toestel. De batterij houdt het geen hele dag vol. Het is nu 16.38 en heb niks extreems gedaan, of veel vermogen van het toestel gevraagd. Dit moet toch niet kunnen? Ben sowieso niet erg te spreken over de prestaties, hij is al een paar keer vast gelopen en laadt websites en apps traag.

14 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Doe een fabrieksreset en stel hem als nieuw in, geen backup terug zetten alleen een backup van je contacten. Daarna 1 voor 1 nieuwe apps installeren en configureren. De batterij zal de 1e week altijd sneller leeg gaan omdat hij je batterij verbruik naloopt en optimaliseert. Maar trage apps en websites kan echt niet bij deze telefoon, dus als bovenstaande niet helpt heb je misschien een maandagmorgen model..

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@Members_xlLttAU 

Na het naar fabrieksinstellingen te zetten kunnen onderstaande opties een beetje helpen om je batterij te sparen 

Wifi Spaarstand inschakelen via Instellingen | Verbindingen | WiFi | 3 puntjes | Geavanceerd

Aangepaste Spaarstand inschakelen via Instellingen | Apparaatonderhoud || 3 puntjes | Automatische Instellingen

Screenshot_20220114-114353_Device care.jpgScreenshot_20220114-114335_Settings.jpg

Berg80
Helping Hand
Opties
Houdt er rekening mee dat als je een nieuw toestel gebruikt deze in het begin extra batterij verbruikt om je gebruikerspatronen te leren en processen te optimaliseren. Houdt het aan dan zou ik zeker een fabrieksreset proberen.
Scharrelaar
First Poster
Opties

De batterij is echt om te huilen en de opmerking over een maandag model al helemaal 🤦 komt nog bij dat als ik langer dan een kwartier call of duty mobile speel hij gigantisch begint te haperen omdat het toestel te heet wordt. Kom op zeg we hebben het hier over de Snapdragon 888 dit is echt onacceptabel. Wij zijn écht niet de enigen met dit probleem check de Engelstalige fora maar eens.... Nee, ik wacht het nog even af of er een fix komt maar anders gaat ie terug. Mijn vorige toestel had een Snapdragon 865 en die deed het stukken beter qua prestaties en accuduur (ook 4500mah) 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Scharrelaar, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en wordt er er regelmatig een update uitgerold. 

Ook jouw Galaxy S21FE maakt gebruik van een slimme batterij, deze past zich aan je mobiele gewoontes om energie te besparen. Het toestel heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. 

Het spelen van dit soort grafische games is vrij intensief voor je telefoon, het is dan ook helemaal niet vreemd dat jouw toestel wat warmer wordt tijdens het gamen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Scharrelaar
First Poster
Opties
Nee dat het toestel wat warmer wordt is niet erg maar hij wordt TE warm waardoor hij gaat haperen met als gevolg dat de game niet meer te spelen is. Dit doet zich voor na slechts 15 minuten!
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoe staan je instellingen in je GameBooster ingesteld? Ervaar je dit ook met andere games en  toepassingen?

0 Likes
Scharrelaar
First Poster
Opties
Instellingen staan op geoptimaliseerd en wat betreft de temperatuur daat is alleen tijdens het gamen
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

0 Likes