Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Backup Google One terugzetten

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2023 01:38 PM)
1045 Weergaven
rhobert
Apprentice
Opties

Vanwege allerlei rare probleempjes heb ik mijn #Galaxy S21 FE 5G een factory reset gegeven. Uiteraard netjes gebackupped, via Google One. Helaas krijg ik die backup niet teruggezet

Tijdens de initiele setup na de reset kan ik de backup wel zien, selecteren en bewerken (dus bepaalde apps niet meenemen), maar bij de uitvoering krijg ik herhaaldelijk de mededeling dat er een netwerkprobleem zou zijn.

Ook via de Google One heb ik de backup niet kunnen herstellen

Wat kan ik nog meer doen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
rhobert
Apprentice
Opties

Beste @MartijnK, dank voor je meedenken.

Ik vermoed dat het een hardware probleem is geweest. De aanleiding voor deze discussie was een probleem met Bluetooth. Een factory reset en opnieuw flashen van Android hielpen niet met het verhelpen van dat probleem. Onder garantie is o.a. het moederbord vervangen. De backup is inmiddels hersteld.

Dank! Robert

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @rhobert, goedemiddag.

Is het je nog gelukt om je telefoon verder in te stellen? Lukt het wel om een back-up terug te zetten vanuit de Samsung Cloud? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
rhobert
Apprentice
Opties

Beste @MartijnK,

Ik heb nooit gebruik gemaakt van Samsung services: dacht dat 1 backup systeem meer dan genoeg zou moeten zijn. Ik ben een nieuwe Samsung gebruiker en vorige telefoons hadden maar 1 systeem.

Verder kan ik alles gewoon instellen en doen op de telefoon, maar alles dus handmatig.

gr Robert

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je kan op verschillende manieren een back-up maken en ook kiezen tussen een aantal clouds. Gaat het hierbij om een back-up van een andere telefoon? Hiervoor kan je dan het beste Smart Switch gebruiken, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3dmRYO3

Groeten,

Martijn

0 Likes
rhobert
Apprentice
Opties

Hi Martijn,

Ja, daar kom ik nu achter. Maar ik verwachtte dat het grote Android toch minstens zo goed zou werken als Windows Phone/Mobile, maar alas. Ik heb de telefoon gebackupt in Google One en vervolgens volledig gerest. Nu krijg ik diezelfde backup dus niet meer terug. Gelukkig dat Signal z'n eigen backup heeft, maar alle SMS kan ik denk ik toevertrouwen aan de eeuwigheid?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je en back-up maakt van je telefoon kan je hierbij ook de SMS berichten meenemen. Hoe een Windows telefoon hier mee omgaat is mij niet bekend. Zelf gebruik ik al enige tijd de Google Berichten app voor SMS berichten en hier heb je ook de optie om een andere apparaat te koppelen via een QR-code.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
rhobert
Apprentice
Opties

Beste @MartijnK, dank voor je meedenken.

Ik vermoed dat het een hardware probleem is geweest. De aanleiding voor deze discussie was een probleem met Bluetooth. Een factory reset en opnieuw flashen van Android hielpen niet met het verhelpen van dat probleem. Onder garantie is o.a. het moederbord vervangen. De backup is inmiddels hersteld.

Dank! Robert

MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @rhobert, goedemorgen.

Dankjewel voor de terugkoppeling en wat fijn om te lezen dat het is verholpen 😇 Mocht je vragen hebben of onze hulp nodig hebben, stuur ons gerust een berichtje!

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn

0 Likes