op 24-11-2021 08:28 PM
S21 Ultra; Versie One UI 4.0; Android 12; Galerij Versie 13.0.00.40; Whatsapp Versie 2.21.22.26; Onedrive Versie 6.43; Mijn bestanden Versie 13.0.00.434.
Sinds een paar weken heb ik het probleem dat #Whatsapp media (foto's, video's etc.) niet meer wordt opgeslagen in Onedrive (cloud). Ik had de hoop dat alles updaten het zou verhelpen, helaas niet.
Wanneer ik naar de galerij app ga, instellingen, synchroniseren met onedrive, albums om te synchroniseren. Dan zie ik Whatsapp daar niet meer in de lijst staan. Voor de rest staat alles er (snapchat, facebook, telegram, etc.). Mijn eigen mappen staan er ook. Alleen whatsapp niet :).
Ik heb niet kunnen vinden waar het aan ligt.
Ik heb een vergelijking gemaakt met Telegram. Wanneer ik via de app "mijn bestanden" naar de interne opslag ga, dan zie ik dat Telegram een aparte map is. Whatsapp zit nu in de map android-media-com.whatsapp-Whatsapp-Media. Daar zie ik alle mappen die in Galerij te zien zijn (en natuurlijk de andere mappen van whatsapp, voicenotes, audio, etc.)
1. Hoe kan ik zorgen dat de media van Whatsapp weer wordt opgeslagen in Onedrive via de Samsung Gallery app?
Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-12-2021 03:04 PM
Hallo Martijn, Onderstaand is wat ik van OneDrive heb gehad. Ik moet er wel bij vermelden dat ik een abonnement heb op office 365. Ik krijg waarschijnlijk sneller antwoord hierdoor.
Hallo jij daar
Bedankt dat u contact hebt opgenomen met OneDrive-ondersteuning. Ik hoop dat het goed met je gaat.
Ik heb de gegevens voor uw OneDrive-account gecontroleerd en ontdekte dat het account is gekoppeld aan het Samsung-account. Ik wil u graag informeren dat zodra de Samsung- en OneDrive-accounts zijn gekoppeld, de OneDrive-toepassing de foto's niet langer uploadt naar OneDrive. In plaats daarvan wordt het synchroniseren van foto's gedaan met behulp van een functie van Samsung die bekend staat als Galerijsynchronisatie. Dit is de reden waarom u mogelijk Galerijsynchronisatie ziet in plaats van Camera-upload in de instellingen.
Dus als de afbeeldingen niet meer worden gesynchroniseerd of als afbeeldingen uit een bepaalde map niet worden gesynchroniseerd, zijn er mogelijk problemen met de synchronisatiefunctie Galerij. In dit geval verzoek ik u om contact op te nemen met het ondersteuningsteam van Samsung, omdat zij het juiste contactpunt zijn met betrekking tot dit probleem.
Hier zijn de stappen om contact op te nemen met Samsung-ondersteuning vanaf uw telefoon.
Ga naar Instellingen -> Accounts en back-up -> Samsung Cloud -> Meer -> Neem contact met ons op -> Foutrapporten die ervoor zorgen dat Systeemlogboekgegevens verzenden is ingeschakeld.
Link naar Contact opnemen met Samsung support : https://support.microsoft.com/it-it/office/samsung-gallery-e-onedrive-99c4e77b-8e63-4ddc-aede-19f81a...
Als u andere problemen ondervindt met OneDrive, laat het me dan weten en ik zal u verder voorstellen.
op 25-11-2021 10:16 AM
25-11-2021 02:26 PM - bewerkt 25-11-2021 02:30 PM
Ik heb zelf ook last van t probleem, dat mijn whatsapp map niet meer tussen de onedrive sync staat.
Ik had dit probleem eerst ook met andere mappen, maar heb er een oplossing voor gevonden.
Door de telefoon op de computer aan te sluiten en de mappen uit onedrive terug te zetten naar de telefoon. Alle foto mappen heb ik in de map DCIM gezet. Hierna verschenen de mappen terug tussen de optie "albums om te synchroniseren".
Kost natuurlijk een beetje tijd, maar hierna staat wel alles weer in sync.
Whatsapp map staat zelf nog op m'n to do om deze terug te zetten.
Edit:
Kijk even bij de foto's waar ze intern worden opgeslagen. Dan de whatsapp map van onedrive naar die exacte plek terug zetten. Bij mij is dit Interne Opslag/Android/media/com.whatsapp/whatsapp/Media
op 25-11-2021 04:53 PM
dat ook gedaan. Helaas krijg ik daar een gestandaardiseerd bericht terug. Eigenlijk uitleg en tips die je zelf van de website kan halen. Het probleem is denk ik dat de map van whatsapp media volgens mij is verplaatst.
op 25-11-2021 05:08 PM
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb het geprobeerd. De media mappen komen weer tevoorschijn in de lijst voor de Onedrive cloud. Echter als ik een foto maak via whatsapp of eentje ontvang. Dan gaat deze automatisch naar de plek die je aangaf: Interne Opslag/Android/media/com.whatsapp/whatsapp/Media. Deze map komt niet tevoorschijn in de onedrive cloud lijst en de foto wordt geupload naar de Onedrive cloud. Bij mij is het niet in sync.
op 14-12-2021 12:03 PM
op 16-12-2021 10:32 AM
Hi @Shan2, goedemorgen.
Is het met de tips van hierboven nog gelukt om je WhatsApp map te synchroniseren met One Drive?
Groeten,
Martijn
op 16-12-2021 09:38 PM
Ik heb nog een ander kanaal ingezet, dat van Onedrive zelf. Die hebben gelijk gereageerd met een uitleg. Hiermee heb ik het kunnen oplossen. Echter was het een probleem van Samsung zelf en niet van Onedrive (microsoft). Dankzij Microsoft heb ik een Samsung probleem kunnen oplossen.
op 17-12-2021 10:13 AM
HI @Shan2, goedemorgen.
Dankjewel voor je berichtje en wat goed om te lezen dat je er uit bent gekomen. Zou je de oplossing hier misschien willen delen, wellicht dat ook andere gebruikers deze oplossing kunnen. gebruiken 😇
Groeten,
Martijn
op 17-12-2021 03:04 PM
Hallo Martijn, Onderstaand is wat ik van OneDrive heb gehad. Ik moet er wel bij vermelden dat ik een abonnement heb op office 365. Ik krijg waarschijnlijk sneller antwoord hierdoor.
Hallo jij daar
Bedankt dat u contact hebt opgenomen met OneDrive-ondersteuning. Ik hoop dat het goed met je gaat.
Ik heb de gegevens voor uw OneDrive-account gecontroleerd en ontdekte dat het account is gekoppeld aan het Samsung-account. Ik wil u graag informeren dat zodra de Samsung- en OneDrive-accounts zijn gekoppeld, de OneDrive-toepassing de foto's niet langer uploadt naar OneDrive. In plaats daarvan wordt het synchroniseren van foto's gedaan met behulp van een functie van Samsung die bekend staat als Galerijsynchronisatie. Dit is de reden waarom u mogelijk Galerijsynchronisatie ziet in plaats van Camera-upload in de instellingen.
Dus als de afbeeldingen niet meer worden gesynchroniseerd of als afbeeldingen uit een bepaalde map niet worden gesynchroniseerd, zijn er mogelijk problemen met de synchronisatiefunctie Galerij. In dit geval verzoek ik u om contact op te nemen met het ondersteuningsteam van Samsung, omdat zij het juiste contactpunt zijn met betrekking tot dit probleem.
Hier zijn de stappen om contact op te nemen met Samsung-ondersteuning vanaf uw telefoon.
Ga naar Instellingen -> Accounts en back-up -> Samsung Cloud -> Meer -> Neem contact met ons op -> Foutrapporten die ervoor zorgen dat Systeemlogboekgegevens verzenden is ingeschakeld.
Link naar Contact opnemen met Samsung support : https://support.microsoft.com/it-it/office/samsung-gallery-e-onedrive-99c4e77b-8e63-4ddc-aede-19f81a...
Als u andere problemen ondervindt met OneDrive, laat het me dan weten en ik zal u verder voorstellen.