Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Tab S valt uit

(Onderwerp aangemaakt op: 10-02-2020 03:24 PM)
904 Weergaven
Esmee
First Poster
Opties

We hebben 2 Tab S apparaten, tegelijk gekocht, nu 2,5 jaar geleden. Na 2 jaar begon Tab 1 spontaan uit te vallen: zwart scherm, dan zwart scherm met witte letters, zwart scherm en vervolgens startte de Tab dan zelf weer op. Klachten bleven aanhouden en sinds vandaag krijg ik 'm dan ook niet meer aan na uitval ,behalve als ik continue de aan-uit knop ingedrukt hou (niet werkbaar)

Zojuist is ook Tab 2 voor het eerst met exact dezelfde klacht uitgevallen (wel weer opgestart).

 

Is dit een bekende klacht, maar vooral: hoe kunnen we dit oplossen?

Garantie is verlopen, maar wel bijzonder dag we nu bij beide apparaten dit probleem hebben.

 

Nogmaals: wie kan ons helpen en weet hoe verder?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

0 Likes
47 Antwoorden
Magiel
Journeyman
Opties

Hoi ik zit met hetzelfde probleem.

Start niet meer op en blijft tijdens opstarten hangen in een bootloop.

Is nu buiten de garantie, de tablet is ca 3 jaar oud.

Resetten helpt ook niet.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Magiel,

 

Als een reset niet helpt, is de enige optie hem ter reparatie aan te melden of langs een servicepunt van ons te gaan me de tablet en de aankoopbon.

rsz-846676
0 Likes
jamesdean1974
First Poster
Opties

Ook wij hebben destijds twee tablets tegelikjertijd aangeschaft.

Prima apparaten tot een maand na de garantie periode.

Toen vielen beide apparaten ook om de haverklap uit.

Alles stappen doorgenomen en het blijkt dat we een maandag ochtend model moederbord hebben. Samsung verwijst naar de garantieperiode maar het is natuurlijk absurd dat het algemeen bekend is dat er gewoon een productiefout zit in deze apparaten en dat een "A merk"als Samsung zich verschuilt achter garantie termijn en verder nul coulance aanbiedt.

Mijn hele huis hangt/staat vol met Samsung apparatuur maar bij een volgende aanschaf van iets met een stekker zal ik deze ervaring zeker mee laten wegen en mijn eerst focussen op een ander merk.

Slechte zaak Samsung!

RC2
First Poster
Opties

Samsung laat zijn klanten altijd in de steek buiten garantie. Samsung is dan wel goedkoop maar verschillende toestellen houden het blijkbaar maar 2 jaar vol zonder problemen. Bij mij het indertijd toptoeste Galaxy S7 edge (heeft nu de beruchte roze streep) en ook mijn tablet S2 8.0 valt regelmatig uit. Beide fouten zijn duidelijk fabrieksfouten maar dat wil Samsung natuurlijk niet toegeven. Samsung wil enkel korting geven op de aankoop van een nieuw toetsel maar dat is een lachertje want de toestellen kopen via de officiële Samsungshop is zo duur dat met de  korting eraf ze nog steeds duurder zijn  dan de eerste de beste Eshop .  Er is maar één degelijke oplossing en dat is alles in de vuilbak gooien en alle elektronische apparatuur bij de concurrentie kopen. Veel goedkoper, beter en degelijker. Als Samsung deze werkwijze volhoud en wij niks meer van Samsung  kopen zijn ze gedoemd om te verdwijnen.

0 Likes
Chappy7517
First Poster
Opties

Heb ook dit probleem met de tab s4 valt spontaan uit en batterij loopt zelfs aan de lader super snel leeg als deze aan is

 

Heb alles van samsung, maar met deze service is dat binnenkort wellicht verledem tijd.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hey @Chappy7517,

 

Dat klinkt niet goed! Heb je de tablet al eens gereset?

rsz-846676
0 Likes
MH31
First Poster
Opties

Kennelijk een bekend probleem.

Ook hier met een Tab S2 (8.0) exact hetzelfde probleem. 

Tablet valt constant uit en start dan opnieuw op. Meestal als de batterij iets leger is (rond de 30%) begint hij kuren te vertonen. Tablet is nu ongeveer 3,5 jaar oud (dus geen garantie) en problemen doen zich al zeker een jaar voor. Probeer hem opgeladen te houden, maar dat is natuurlijk geen doen. 

Heb het probleem tijdelijk op kunnen lossen door de GPS uit te zetten, maar problemen doen zich inmiddels alweer een tijdje voor. Heb ook al vanalles geprobeerd, alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar geen resultaat dus.

Jammer om te zien dat dit een bekend probleem is, maar dat er niks mee gedaan wordt. Ondanks dat het apparaat buiten de garantie valt, lijkt me dat dit gewoon goed had moeten zijn. Ik snap dat het voor Samsung beter is als er na 2/3 jaar een nieuwe tablet aangeschaft moet worden, maar ik geef toch niet 300+ euro uit om er maar zo kort mee te kunnen doen.

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hey @MH31 Heb je de bovenstaande stappen al eens doorlopen? 


---------
Signature-S21-2
0 Likes
kristofmentens
Apprentice
Opties

De enigste oplossing is het vervangen van het moederbord.
Met dan hopelijk weer een jaar of net wat langer probleem vrij te zijn.
Zeer jammer dat samsung dit probleem niet herkent en de mensen die veel uitgeven voor een degelijk tablet zo afgezet worden. Als je maar €100 uitgeeft, weet je dat het niet vele jaren kan meegaan, maar in dit geval blijft dat een jammer zaak.

0 Likes
Ouali80
First Poster
Opties

Tjeetje... ik ben niet de enige  dus. Ik heb 3 jaar geleden ook 2 tablets type S2 gekocht. En afgelopen half jaar slaat de tablet ook spontaan aan en uit. Ik dacht dat het aan mij lag, maar zo te lezen hier hebben meer mensen hetzelfde probleem. En ook hier een trouwe Samsung liefhhebber die het hele huis heeft ingericht met Samsung producten en natuurlijk de smartphones. 

Dit is zeer treurig dat het net allemaal buiten de garantieperiode valt. Bij aankoop van dit product wil je niet dat het in 3 jaar is afgeschreven. Dat is niet de KLANTWENS. Daar wil je niet 300 euro voor betalen. Als Samsung echt naar zijn klanten luistert moet er hier opvolging aan worden gegeven. Het aantal defects van geleverde toestellen kort na de garantieperiode getuigt niet van hoge kwaliteit en daar wil de klant niet voor betalen. 

0 Likes