op 12-08-2017 07:54 PM
Mijn A3 is geschikt voor OTG. Toch wordt een Android Flash Drive (met micro usb aansluiting) niet herkend. Het verloopstukje voor de connector (van usb c naar micro usb) dat bijgeleverd is bij de A3 blokkeert de herkenning waarschijnlijk. Want koppeling van dezelfde Android Flash Drive aan een Samsung model met nog een micro usb aansluiting levert wél herkenning op.
Hoe dit op te lossen?
op 16-08-2017 10:08 AM
Hi @Ruud4,
het zou inderdaad mogelijk moeten zijn. Wellicht dat het probleem zit in het verloopstukje. Kun je mij een privebericht sturen met jouw adres- en contactgegevens en daarbij het serie en IMEI nummer van je toestel? Dan ga ik kijken of ik een nieuwe jouw kant op kan sturen.
op 21-11-2017 06:06 PM
Ik heb hetzelfde probleem op een A5 2017 , de drive wordt door de telefoon niet herkend , wel op mijn Tab A.
op 22-11-2017 11:23 AM
Hi @Tuaregpat, dat is gek. Krijg je een foutmelding te zien in het beeldscherm?
op 22-11-2017 03:18 PM
Er verschijnt helemaal niks op het scherm als ik de stekker +usb insteek!
op 22-11-2017 04:17 PM
op 22-11-2017 04:31 PM
Neen , de Tab A heeft geen usb-c maar micro usb , daar kan ik de usb stick rechtstreeks inpluggen.
op 22-11-2017 04:34 PM
op 26-12-2017 08:41 PM
Dag BruceH
Ik heb krak hetzelfde probleem. Geweldig van Samsung trouwens om weer een ander connectie in te voeren die overigens geen enkel voordeel biedt op de micro USB. Mijn micro USB flash werkt op al mijn toestellen met micro USB connectie. Voor de Samsung A3 moet ik de bijgeleverde adaptor ertussen pluggen en dan herkent de telefoon niets... Spijtig: in plaats van stapje naar voor eentje naar achter... Maar misschien niet voor de Samsung marketing.
op 27-12-2017 12:20 PM
Hey Bodhi, dit is geen defect. De meegeleverde adapter is helaas niet in staat zulke signalen door te geven, daar heb je dus écht een andere adapter voor nodig (of een USB-C stick). USB-C is trouwens het nieuwe standaard, je zult zien dat (bijna) alle nieuwe telefoons deze aansluitingen al gebruiken of gaan gebruiken. Het is beter, effectiever, sneller en kan niet verkeerd aangesloten worden In het kort: alleen maar voordelen!