op 23-12-2017 11:55 AM
Beste mensen,
Sinds de meest recente software update voor mijn Samsung Galaxy S7 en die van mijn man de Samsung Galaxy S6, willen onze beider telefoons geen Wi-Fi verbinding maken met ons thuisnetwerk. Terwijl ons Wi-Fi netwerk het verder prima doet op onze andere apparaten. De telefoon ziet het netwerk ook wel maar maakt geen verbinding. We hebben al van alles geprobeerd. Telefoon opnieuw opgestart verbindingen gereset etc. Maar helaas tot nog toe zonder resultaat. Kunt u ons verder helpen? Dit kost ons veel extra aan data bundels via onze telefoon provider. Wij hebben onze Wi-Fi via KPN.
Vriendelijke groet Ingrid B
op 23-12-2017 12:01 PM
op 23-12-2017 12:09 PM
Hier over is al veel geschreven en veel mensen hebben hetzelfde probleem. Een work around is door de SSID aan te passen door er bijvoorbeeld 5G achter te zetten.
Wanneer je er zelf niet uitkomt neem contact op met de KPN helpdesk en zij passen het op afstand voor je aan. Ze zijn 24/7 bereikbaar.
Het is een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest blijkt nu. Samsung heeft een update uitgebracht en KPN heeft ook een update gedaan.
Kijk ook eens in dit draadje.
https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Galaxy-A5-maakt-geen-wifi-verbinding/td-p/3178... voor de work around
En dan staat hier nog iets over de KPN:
Dit heb ik eerder geschreven:
Dit heb ik geschreven en ik, en al velen met mij hebben sindsdien geen problemen meer.
Het is niet een specifiek A5 probleem. Wij hebben thuis 2xA5-2016, 1xA5-2017 en 1xS7 in gebruik en ze hebben alle vier hetzelfde probleem.
Ik heb een KPN Experia box V10. Deze V10 maakt gebruik van 2 frequenties 2,4 en 5 GHz. Ik heb elders in het huis een versterker die ook 2,4 en 5Ghz frequenties uitzendt. Echter de SSID namen op deze versterker zijn verschillend en hiermee is altijd een goede connectie.
Dus dan komt de vraag op waarom geeft deze versterker nooit een probleem en de Experiabox wel?
In de Experia box V10 zijn beide SSID namen gelijk. Ik heb nu in de Experia box V10 de SSID namen verschillend gemaakt en vooralsnog lijkt dit nu goed te gaan.
Nadat ik de SSID naam had aangepast en wilde verbinden met de nieuwe netwerknaam kreeg ik de melding"verificatie fout". Hierop heb ik de Experia box gereset (stekker eruit voor een minuut) en opnieuw gestart.
En toen kon ik wel verbinden met het netwerk en heb ik de melding "verificatie fout" niet meer gezien.
Wellicht is mijn oplossing ook de oplossing voor andere gebruikers.
Jan
Mijn aanvullende reactie n.a.v. een vraag:
je kunt ook de KPN bellen, 24/7 bereikbaar, en die loodsen je zo naar de instellingen.
En anders inderdaad inloggen op het modem.
Op "home" zie je o.a. "WiFi instellingen" en die klik je aan.
Dan ga je naar "geavanceerd" en zie de SSID naam. Bij één verander je de naam. Vergeet niet daarna op "Toepassen" te klikken.
Ik moest eerst mijn Experiabox nog resetten. Daarna was het goed.
Zorg dat je een pc bij de hand hebt wanneer je de KPN belt en tevens een apparaat waarop je de nieuwe netwerknaam.
Liever niet met een vaste lijn bellen omdat zodra je de Experiabox reset de verblinding weg is.
Daarna zo de nieuwe naam zichtbaar moeten zijn.
Voel je je niet comfortabel bij uitvoering hiervan bel de KPN.
Succes,
Jan