Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WhatsApp berichten worden niet verzonden via Android Auto

(Onderwerp aangemaakt op: 11-11-2023 12:39 PM)
1334 Weergaven
Desiree1980
Apprentice
Opties
Ik heb een Samsung telefoon, maar ervaar problemen met het versturen van WhatsApp berichten via Android Auto. Ontvangen en afluisteren gaat goed. Ook het inspreken van een antwoord lukt. Maar de verzending vindt pas plaats nadat ik klaar ben met rijden, ben uitgestapt en mijn telefoon verbinding maakt met 4/5 G of een wifi netwerk. Ik heb dit probleem met diverse Samsung modellen én verschillende merken auto's. Ook draadloos of bekabeld maakt geen verschil. Heeft iemand een oplossing?

18 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Desiree1980, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw telefoon? En is deze verder helemaal up-2-date? Geldt dat ook voor het systeem in de auto? Kan je wel een SMS bericht versturen tijdens het autorijden? Is dit ook geen beperking van Android Auto? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Desiree1980
Apprentice
Opties
Hoi Martijn, SMS lukt ook niet, ik weet alleen zo niet wat de foutmelding dan is. Mijn telefoon is een nieuwe A54 en de auto's waarin ik heb gereden zijn ook allemaal nieuw (bouwjaar 2023).
0 Likes
Desiree1980
Apprentice
Opties
Ik heb ook al gekeken of er machtigingen naar contacten uit staan, maar dat staat allemaal op "toestaan".
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je jouw telefoon als nieuw ingesteld of heb je dit met een back-up gedaan? Heb je hierover ook al contact gehad met Google? Wellicht dat dit een beperking is vanuit Android Auto 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Desiree1980
Apprentice
Opties
Ik heb mijn telefoon met een back-up ingesteld. Ik zal Google ook vragen. Heb jij daar zo een link / contact naar?
Groeten Désirée
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik heb niet een directe link voor contact met hen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3CMFjBm

Groeten,

Martijn

0 Likes
EricjanD
Journeyman
Opties
Ik heb een Samsung A54 telefoon (met laatste update) en ervaar sinds een paar dagen ook problemen met het versturen van WhatsApp berichten via Android Auto (laatste update whatsapp en android auto). Ontvangen en afluisteren gaat goed. Ook het inspreken van een antwoord lukt. Het probleem speelt sinds een paar dagen.
0 Likes
Desiree1980
Apprentice
Opties
Ik heb sinds een paar dagen geen problemen meer omdat ik erachter kwam dat de gegevensbesparing voor whatsapp aan stond. Ik heb dat uitgezet en nu kan ik weer berichten sturen. Misschien werkt voor jou ook? Ga naar instellingen > Verbindingen > Gegevensgebruik > Gegevensbesparing > klik op 'Apps mogen altijd gegevens gebr.' en scroll naar Whatsapp en zet daar het schuifje aan.
0 Likes
EricjanD
Journeyman
Opties
Dank voor je reactie. Uiteraard gelijk geprobeerd...helaas was het niet de oplossing.
0 Likes