Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Snelkoppeling notitie Samsung Notes op Always On Display

(Onderwerp aangemaakt op: 10-01-2018 11:05 PM)
2511 Weergaven
8Note8
Helping Hand
Opties

Hallo beste lezer,

Laat ik maar eerst aangeven dat ik onderaan de tekst een samenvatting heb neergezet in het geval je geen zin hebt om een hele stuk tekst te lezen, wat ik kan begrijpen.

In het verleden heb ik aangegeven [link] dat ik een 'notitie scherm uit' niet bepaald  gebruikersvriendelijk bewerkbaar vind. Nu dacht ik iets bedacht te hebben om dit probleem te omzeilen: ik creëer eerst een scherm uit-notitie en maak deze vast aan AOD, waarna ik vervolgens via de S Pen-instellingen 'notitie scherm uit' uitschakel. Tot mijn verbazing bleef de notitie wel staan, en was die ook nog eens bewerkbaar, alleen deed zich een vergelijkbaar probleem voor: het verwijderen van de stylus in het geval van een uitgeschakeld scherm opende weliswaar geen nieuwe notitie, maar bracht me naar het vergrendelscherm, waarbij ik dus, naar mij mening, een hinderende stap moet doorlopen in de vorm van het uitschakelen van het scherm om weer bij die notitie te komen. Het selecteren van 'niets doen' bij de instelling 'wanneer S Pen wordt verwijderd' hielp jammer genoeg niet.

Mijn droom om een aan AOD vastgemaakte notitie op een eenvoudige, snelle en comfortabele manier te bewerken was aan diggelen gevallen, maar ik besloot de hoop niet op te geven en raapte de scherven bij elkaar.

Vervolgens dacht ik via Samsung Notes een andere methode gevonden te hebben waarop dat min of meer wel zou kunnen, maar zoals je waarschijnlijk al vermoedt is dat niet gelukt.

Waar gaat het mis?
Een notitie is via ‘delen’ wel eenvoudig naar Always On Display te sturen, in de vorm van 'afbeelding' of 'tekst', maar via AOD is het openen van de notitie om die vervolgens te bewerken dus jammer genoeg niet mogelijk.

Wat ik dus zéér graag zou zien is een snelkoppeling op AOD naar een door mij geselecteerde notitie in Samsung Notes. Hoe zie ik dit voor me? Een pictogram op AOD, waar als ik twee keer op klik, ik in Samsung Notes kom, waar ik dus de notitie kan bewerken.

Een belangrijke keuze die waarschijnlijk gemaakt moet worden is of er naast een pictogram ook een voorbeeld van de inhoud getoond woord op AOD, zoals volgens mij standaard wel wordt gedaan met op AOD gedeelde zaken.

Voordeel van géén voorbeeldweergave is toch wel dat je wanneer je de notitie bewerkt in Samsung Notes, of je daar nou gekomen bent via de snelkoppeling of door Samsung Notes handmatig te openen, er (als het goed is) niets veranderd hoeft te worden aan wat er op AOD zichtbaar is, denk ik. Wanneer je wel voor een voorbeeldweergave gaat krijg je weer het probleem van moeten bevestigen van de verandering van de inhoud op AOD, wat ik eerder als een kwalijke zaak heb beschreven - suggestie 3 [link]. Ja, het kunnen zien van de inhoud op AOD is leuk, maar weegt wat mij betreft niet op tegen de voordelen van enkel een pictogram zonder voorbeeldweergave.

irritante bevestigingirritante bevestiging

Even samengevat: een snelkoppeling naar een door de gebruiker geselecteerde Samsung Notes-notitie op AOD in de vorm van een pictogram zou een mooie toevoeging zijn waarmee we op een snelle en gebruiksvriendelijke wijze notities kunnen bewerken.

Bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet,

0 Likes
29 Antwoorden
8Note8
Helping Hand
Opties

Even een update/toevoeging: 

Ik ben  erachter gekomen dat met een omweg via Reminder er wel een soort van snelkoppeling te creëren is - 'verzenden naar Reminder' 'vastmaken aan Always On Display' - maar het woord 'omweg' vat het wat dat betreft, ondanks dat er geen andere weg is :smileytongue:, wel mooi samen: het is geen directe snelkoppeling naar Samsung Notes waardoor je toch een handeling of twee extra moet uitvoeren. 

Niet echt een ramp, maar een directe snelkoppeling zou wel veel prettiger zijn in stressvolle situaties waar bijvoorbeeld snelheid van belang is! 

Groet

0 Likes
8Note8
Helping Hand
Opties

Gezien je status als expert ben ik wel benieuwd naar jouw mening, @Rohit :smileyvery-happy: Mocht je tijd en zin hebben om die toe te lichten zou ik dat waarderen!

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
haha, wil je een snelkoppeling van Snotes of van een bepaalde notitie op je AOD zetten? Of op je homescreen?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
8Note8
Helping Hand
Opties

Het gaat mij om een pictogram op AOD dat linkt naar een door de gebruiker geselecteerde notitie :smileyvery-happy: Wanneer ik voor een lange tijd notities zou willen maken over één onderwerp, een evenement bijvoorbeeld, zou ik 'notitie scherm uit' uitschakelen en deze snelkoppeling gebruiken!

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Denk niet dat die er ooit komt.. Je kunt net zo simpel het toestel ontgrendelen met je vingerprint of gezichtsherkenning en Snotes open laten staan zodat je meteen verder kan schrijven..
0 Likes
8Note8
Helping Hand
Opties

Wanneer ik m'n toestel op een tafel heb liggen gaat die vlieger helaas niet op :smileytongue:

Alhoewel je gelijk hebt dat je ook snelle toegang hebt tot een notitie wanneer je de app niet afsluit, komt die methode wat gebruiksgemak wat mij betreft niet in de buurt van een snelkoppeling.

Ook voor het snel willen bekijken van een (relatief uitgebreide) notitie zie ik wel argumenten voor zo een snelkoppeling. 'Delen als afbeelding' schiet op dat gebied wat tekort in mijn ervaring. 

Bedankt voor de reactie :smileyvery-happy:

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dat klopt idd, maar als die op tafel ligt dan heb je hem ook niet super snel nodig neem ik aan haha! Om dit per app zo standaard te maken is zoveel werk ik denk niet dat het tegenop weegt van hoeveel mensen dit zouden willen denk ik..

Misschien een ontwikkelaar benaderen die voor jou een app kan maken hahaha :winking-face:
8Note8
Helping Hand
Opties

Ik moet opmerken dat mijn situaties nogal specifiek zijn, dus ik moet inderdaad beseffen dat niet heel veel mensen dezelfde behoefte zullen hebben :smileytongue:

Toegegeven kan je op zich nu ook op een redelijk snelle manier een notitie openen hoor, daar niet van, maar onder een vergrootglas gezet is er altijd wel wat te vinden :smileyvery-happy: 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
haha klopt :winking-face: ben blij dat jij blij met je Note 8 bent en er echt gebruik van maakt! Echt leuk om te lezen dat er toch fanatieke mensen zijn haha! Ik zelf gebruik het heel soms en mijn zoontje van 5 die vind het geweldig om plaatjes in te kleuren...