Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Harman Kardon HW-Q90R soundbar offline in Sma

(Onderwerp aangemaakt op: 19-08-2020 07:46 PM)
3157 Weergaven
McAJ
Pathfinder
Opties

Hallo, 

Het is mij opgevallen dat mijn soundbar steeds als offline apparaat is aangemeld in SmartThings en altijd als er een internet-probleem is opgetreden of ik mijn soundbar moet resetten! Hij functioneert prima overigens, ook via WiFi. Dit gebeurt alleen met mijn soundbar en niet met mijn QLED TV.

Ik heb de laatste versie van SmartThings op mijn Samsung Galaxy Tab S6 tablet met Android 10. 

Is er een andere mogelijkheid om mijn soundbar online te krijgen behalve deze eerst in SmartThings te verwijderen en opnieuw te registreren? 

37 Antwoorden
FrankW1
First Poster
Opties

Hi Martijn,

mijn Soundbar is volledig geupdatet. Daarnaast heb ik een Samsung TV en wasmachine die perfect werken en waar het probleem zich niet voordoet. Voor ik verder ga, wil ik maar benadrukken dat het niet aan de WiFi ligt of aan de update op het apparaat. 

Probleem is dat de soundbar geregeld internet verbinding verliest. Wat dan gebeurt is dat de soundbar onvindbaar is in de SmartThings app en ook onzichtbaar is als Google cast apparaat of in spotify als apparaat. De enige oplossing is dan de stroom eruit halen en opnieuw aansluiten. 

Als dit probleem niet op te lossen is, ga ik de koop terugdraaien. Ook mijn TV moet dan helaas terug, deze heb ik gekocht omdat die zo mooi samenwerkt met de soundbar. Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Bedankt voor je terugkoppeling. Ervaar je dit ook als je de internetverbinding vanuit een mobiele hotspot aanmaakt en hier alles aan koppelt? Maak je gebruik van een 2,4 gHz of 5.0 gHz netwerk? En heb je dit ook al eens gewijzigd? 

Wat is het typenummer van je soundbar?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
FrankW1
First Poster
Opties

Hi Martijn,

Mijn reactie wat later omdat ik hoopte dat het probleem voorbij was; maar helaas. Vandaag tijdens het luisteren naar muziek (Tune-In via Cast over de ingebouwde WiFi) hield de Soundbar er na ongeveer een uur plotseling mee op. De soundbar was weer offline en niet te vinden via de SmartThings app, spotify play, of als google cast apparaat. Probeer hem nu weer te resetten en terwijl ik dat doe dit bericht. 

Via 4g connectie maken is niet werkbaar, omdat het probleem zich slecht eens per twee weken voordoet. Ik kan het probleem dus niet repliceren door even kort op 4g te gaan. 
Ik maak gebruik van een Deco 2,4 en 5 GHz mesh netwerk; waar al mijn andere apparaten (inclusief Samsung apparaten) probleemloos op werken. De Samsung soundbar moet dit ook kunnen en werkt hier ook op - het grootste deel van de tijd althans. 

Mijn type nummer is Samsung HW-Q950A. 

Hoor graag jullie oplossing, bij gebrek waaraan ik het proces in gang zal zetten om de telefoon en Soundbar terug te sturen en in te wisselen voor een ander.  

0 Likes
FrankW1
First Poster
Opties

Telefoon = televisie

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik wil je toch vragen om de sound bar eens te verbinden direct met de router dus ook zonder de tussenkomst van een ander apparaat. Er bestaat wel degelijk een mogelijkheid dat dit wordt veroorzaakt door de opstelling van het Wi-Fi netwerk. Maakt dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Marvin311285
Student
Opties

Goedeavond,

Ik zie overal dat de verbinding weg valt met de Samsung soundbar bij mij ook. Heb de oplossing gevonden: In je router de soundbar een static ip geven dus geen wisselende en dan blijft die werken. Heb dat ingesteld en hij is al meer dan een week online zonder problemen. Groet 

McAJ
Pathfinder
Opties
Bedankt voor je reactie.

Ik heb momenteel de HW - Q990C soundbar en deze is al meer dan een maand online in SmartThings, zonder jouw suggestie in mijn router toe te passen.

Wel gebeurt dit af en toe met mijn QD-OLED S95C TV.
Marvin311285
Student
Opties

Bijzonder is dat ik had veel problemen ermee. Steeds wifi die weg valt uit de smart things app nu static ip gegeven en nu blijft die werken. Bijzonder is het wel. Zie veel klachten op internet ervan. Maar bedankt voor je reactie en benieuwd of het allemaal blijft werken. Fijn weekend