Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galerij | Gezichts-personen herkenning

(Onderwerp aangemaakt op: 4 weken geleden)
158 Weergaven
mollie319
Troubleshooter
Opties

Voor sommigen een doorn in het oog om de Samsung Galerij App werkend te krijgen voor wat betreft gezichts-personen-dieren herkenning.

Om de zoveel tijd duikt deze vraag steeds weer op en dit is wat ik gedaan heb om het opgelost te krijgen.

Ga eerst naar Instellingen - Batterij. Ongeveer in het midden zie je: Batterijbescherming
Zet deze tijdelijk UIT

Screenshot_20240513_100840_Device care.jpg

 
In de screenshot staat deze nog steeds aan, maar deze dus tijdelijk uitzetten!

Met Batterijbesparing UITGESCHAKELD laat je de smartphone een paar uur aangesloten op een oplader. Ik heb gekozen voor een USB-C oplader, bedraad en liet hem overnacht aangesloten. Dit werkt niet meteen na 5 minuten, er is even tijd nodig om de gezichten/personen/dieren te herkennen!

Ik begon (voordat ik Batterijbescherming uitgezet had) met 3 gezichten/personen/dieren.
Toen ik eenmaal bovenstaande had gedaan zat ik op 18 herkende gezichten/personen/dieren.

Ik heb dit kunnen reproduceren op mijn S24 Ultra en ook op mijn Tab S9+.
Zelfde manier, zelfde uitkomst!
Ik heb dit ook op de Fold5 van mijn vrouw gedaan, zelfde uitkomst. De gezichten/personen/dieren worden keurig herkent.

Als klap op de vuurpijl heb ik dit bij twee vrienden kunnen reproduceren en gezichts-personen-dierenherkenning werkt prima! Zij hebben een S23 Ultra met een Tab S8 Ultra en de andere persoon heeft een S24 Ultra met een Tab S8+. Ook zij hadden last dat er nauwelijks gezichten herkend werden in eerste instantie. Na bovenstaande uitgevoerd te hebben zijn bij hun de aantallen ook drastisch omhoog gegaan.

In mijn ogen is dit een bug of designfout in de werking van Batterijbescherming c.q. Samsung Galerij. Deze twee moeten in eerste instantie beter samenwerken. Want de functionaliteit qua herkenning werkt prima.

Niet vergeten om hierna Batterijbescherming weer AAN te zetten, want dit is wel een belangrijke functie voor het behoud van je batterij. 😊


--
Peace & B Wild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
0 Likes
0 Antwoorden