Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met synchroniseren galerij

(Onderwerp aangemaakt op: 29-08-2021 05:22 PM)
1582 Weergaven
KenSmets
Journeyman
Opties

Ik heb vrijdag 3 nieuwe mappen aangemaakt in de galerij. Slechts 2 van hen staan mee in de lijst om te selecteren voor synchronisatie. Ik heb nog extra mappen gemaakt in de galerij, maar ook deze komen  iet mee in de lijst voor synchronisatie hierop te activeren.

In OneDrive heb ik een 2 nieuwe mappen aangemaakt met foto's en ook hier komt er slecht 1 van de 2 tevoorschijn in de galerij, maar ook deze map staat niet mee in de lijst om aan te duiden voor synchronisatie, dus de extra foto's die ik via de gsm in deze map hebben verplaatst synchroniseren niet.

Hoe kan je de mappen toch vinden en aanduiden voor synchronisatie?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KenSmets
Journeyman
Opties

@MartijnK

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb het zowel al via 4G als wifi gedaan, maar kan niet zeggen op welke manier het probleem is opgetreden. Beide staan geactiveerd.

Wat ik wel net gemerkt heb is dat mijn gsm sinds 9 september geen synchronisatie meer heeft gedaan. Het heeft "zichzelf" uitgeschakeld, heb dit probleem nog gehad in het verleden. Voor een onbekende reden stond de map "media" niet meer geactiveerd voor synchronisatie. Na dit opnieuw te hebben geactiveerd, mappen nagekeken te hebben om te delen en mn gsm opnieuw op te starten is het synchroniseren opnieuw begonnen.

Ook voor dit probleem vind je heel weinig info, ik merk vooral dat Samsung naar Microsoft wijst en vice versa.

Ik hou het verder in het oog en bij een groot probleem laat ik nog wel iets weten. Alvast bedankt voor de info.

Mvg, Ken

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @KenSmets,

Sorry voor de late reactie, maar je hebt je vraag gepost in de Samsung Gallery, een plek om foto's te delen. Hier wordt je vraag dus niet altijd even snel opgemerkt :winking-face:

Heeft het album dat je niet kan vinden wel foto's en/of video's, of is het nog een leeg album? OneDrive ziet de albums alleen als die "in gebruik" is, dus als er al foto's en video's in zitten. 

Heb je daarnaast het album via de Galerij-app aangemaakt, en niet via Mijn Bestanden? Als je hem wel via Mijn Bestanden hebt aangemaakt, kan het zijn dat het album niet in de juiste map staat. Verplaats in dat geval het album naar de map "DCIM".

Tot slot: gebruik je de ingebouwde synchroniseeropties? Galerij >> Instellingen >> Synchroniseren met OneDrive? Hier zouden alle albums die je ook in de Galerij ziet moeten kunnen selecteren. Bevestig of je het album wel in de Galerij kan terugvinden.

Hopelijk lukt het hiermee wel. Ik zal je topic doorsturen naar de moderators om te verplaatsen, misschien dat iemand anders hem dan ziet en nog wat extra ideeën voor je hebt. 

kevin-sig
0 Likes
KenSmets
Journeyman
Opties

Bedankt voor de info.

Ja, ik heb deze via de gallerij aangemaakt, foto's ingezet, maar deze komt niet tussen de lijst met mappen te staan om te selecteren voor synchronisatie.

Ik heb via onedrive dan enkele mappen gemaakt en foto's ingezet, maar ook deze synchroniseren niet.

Ongeveer een week later kreeg ik wel de ene melding na de andere dat er een "nieuwe map" beschikbaar was, maar kon ook weer niets vinden in die lijst, ondanks dat ik deze meldingen kreeg.

De mappen die niet willen synchroniseren heb ik dan uiteindelijk maar verwijderd.

In het weekend heb ik nogmaals een nieuwe map gemaakt en deze kwam wel redelijk snel tussen de lijst.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @KenSmets, goedemorgen.

Hebben de tips van @KevinW je nog geholpen? Heb je onze hulp nodig dan horen we dat natuurlijk graag van je.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
KenSmets
Journeyman
Opties

Dag @MartijnK,

Ik heb @KevinW zijn manier geprobeerd en dat was ook volgens mij de manier die ikzelf heb toegepast, een album aanmaken via de gallerij zelf.

Soms is dit geen probleem en krijg ik direct meldingen om de nieuwe mappen te delen, soms krijg ik geen meldingen en staan de mappen ook niet in de lijst. Als ik mappen aanmaak, zet ik er ook gelijk foto's in.

Kan het zijn dat er soms een probleem optreed tussen de (data)communicatie van Samsung en OneDrive zelf?

Mvg, Ken

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @KenSmets, goedemiddag.

Wij hebben hier nog eerder een melding over gehad. Maakt het nog uit of je dit doet op het Wi-Fi netwerk of het mobiele netwerk?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
KenSmets
Journeyman
Opties

@MartijnK

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb het zowel al via 4G als wifi gedaan, maar kan niet zeggen op welke manier het probleem is opgetreden. Beide staan geactiveerd.

Wat ik wel net gemerkt heb is dat mijn gsm sinds 9 september geen synchronisatie meer heeft gedaan. Het heeft "zichzelf" uitgeschakeld, heb dit probleem nog gehad in het verleden. Voor een onbekende reden stond de map "media" niet meer geactiveerd voor synchronisatie. Na dit opnieuw te hebben geactiveerd, mappen nagekeken te hebben om te delen en mn gsm opnieuw op te starten is het synchroniseren opnieuw begonnen.

Ook voor dit probleem vind je heel weinig info, ik merk vooral dat Samsung naar Microsoft wijst en vice versa.

Ik hou het verder in het oog en bij een groot probleem laat ik nog wel iets weten. Alvast bedankt voor de info.

Mvg, Ken

MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen @KenSmets,

Dankjewel voor je terugkoppeling en wat goed om te lezen dat je dit hebt kunnen oplossen!

Mochten we je in de toekomst ergens mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Groeten,

Martijn

0 Likes