Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps verwijder blokkeren

(Onderwerp aangemaakt op: 29-07-2024 02:45 PM)
679 Weergaven
Maurits71
Pioneer
Opties
Hallo,

Mijn moeder van 84 heeft al enkele malen per ongeluk enkele apps van haar telefoon verwijderd. Door een icoontje te lang in te drukken en dan per ongeluk op wissen te drukken. 
Is er enige manier waarop ik dit ergens kan blokkeren. Overigens hoor ik deze klacht vaker, zeker bij oudere mensen die simpelweg niet met techniek zijn opgegroeid. 

Alvast bedankt voor de tips. 
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
mollie319
Big Cheese
Opties

Hoi Maurits,

Als ik ga naar Instellingen en dan kies voor startscherm heb ik daar de functie:

Layout startscherm vergrendelen
Voorkomt dat items op het Startscherm worden verwijderd of verplaatst

Ik weet niet op die functie ook op het toestel van jouw moeder aanwezig is, maar het is het proberen waard. 👍

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Standaard is dit niet mogelijk.

Je zou naar third party software kunnen kijken, bijv een andere launcher maar heel veel meer kun je niet doen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Maurits71
Pioneer
Opties
Hoi Patrick,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb daar ook al naar gezocht en dan wordt het ook nog wel wat complex. Verbaas mij er een beetje over aangezien ik dit probleem vaker om mij heen hoor. Dat je niet(net als bij Windows) een soort beheerders functie hebt in Android.

Ik ga eens op zoek naar software.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Misschien Simple Launcher.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Autumn2nd
Pathfinder
Opties
Zie in de Playstore ook Big Launcher voorbij komen. Misschien als de pictogrammen groter zijn je moeder er makkelijker op klikt ipv te lang.
Zou inderdaad zo gek niet zijn als daar eens wat voor bedacht wordt. Geen interessante doelgroep blijkbaar.
0 Likes
Maurits71
Pioneer
Opties
Die zag ik ook staan. Vanavond eens goed in verdiepen.
Het is een vergeten doelgroep terwijl het voor haar juist een fantastische manier is om contact te houden met de kleinkinderen (zeker in de covid tijd!). Maar ze heeft totaal nooit met computers hoeven te werken en was tot 4 jaar geleden een totale digibeet. Het is al knap dat ze dit dan een beetje kan.
0 Likes
Oplossing
mollie319
Big Cheese
Opties

Hoi Maurits,

Als ik ga naar Instellingen en dan kies voor startscherm heb ik daar de functie:

Layout startscherm vergrendelen
Voorkomt dat items op het Startscherm worden verwijderd of verplaatst

Ik weet niet op die functie ook op het toestel van jouw moeder aanwezig is, maar het is het proberen waard. 👍

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Autumn2nd
Pathfinder
Opties

Je kunt naast ouderen, ook denken aan mensen met reuma, Parkinson e.d. Daarvoor hoeft je niet oud te zijn. En als mijn kleinkind van 2 mijn smartphone te pakken krijgt, gebeurt er ook van alles en nog wat, los het maar weer op oma.😄

Hoop voor je moeder dat het op welke manier dan ook opgelost kan worden.

Maurits71
Pioneer
Opties
Ja, dat is precies wat ik zoek! Ze gebruikt maar een paar apps dus dit is inderdaad de oplossing! Hartstikke bedankt!