op 08-12-2020 04:36 PM
Sinds vandaag komt er geen water meer uit de dispenser . Ik hoor het 'relais' bovenaan de kast (moederbord) wel klikken maar er komt geen water uit. Denk niet dat de leidingen verstopt zijn . Ijsverdeler werkt wel nog . Kan het inlaatventiel defect zijn ? Hoe kan ik dat ventiel eventueel testen voor ik het vervang ?
op 09-12-2020 06:14 PM
Tja , nu werkt het plots weer . Compleet raadsel !
10-12-2020 10:16 AM - bewerkt 10-12-2020 10:17 AM
Hi @YvanVW,
Fijn dat het weer werkt! Mocht het onverhoopt terugkomen, laat het dan een weten.
Hoe lang heb je de koelkast inmiddels?
op 10-12-2020 12:14 PM
Koelkast is 10 jaar in gebruik . Heb het inlaatventiel elektrisch getest en meet de juiste waarden , ook de waterdruk is ok. Dacht eerst dat het ventiel mechanisch defect was maar blijkbaar niet. Mijn volgende stap zou geweest zijn , het waterreservoir controleren of de aan en afvoer niet verstopt waren ( ijsvorming ? ) maar blijkbaar werkt het nu weer. Heb dit nog eens gehad een maand of zo geleden dat het niet werkt en na een dag (of2) werkt het ineens wel ...
op 10-12-2020 01:09 PM
op 30-05-2023 09:10 PM
Hier helaas hetzelfde probleem. Vanochtend nog water getapt. Maar in de avond kwam er niks meer uit. Heb jij de gehele koelkast plus vriezer geleegd en zal deze vannacht in zn geheel laten ontdooien.
Hopelijk werkt deze morgen weer.
Heb er ook een nieuw filter tussen gezet.
Nog enige tips voor mij?
op 30-05-2023 09:38 PM
Bij mij is het defect op een dag plots gestopt , weet nog altijd niet wat de oorzaak is (was) maar alles werkt normaal en dit nu al 3 jaar ...
Als je water neemt , hoor je normaal onderaan rechts de klep van de pomp tikken , dus zodra je je glas tegen de dispencer duwt , hoor je die klik . Het filter vervangen speelt geen rol , ik heb de mijne er al een paar jaar tussenuit gehaald ...
Wel altijd zorgen dat de achterkant van de koelkast minimum 10 cm vrij heeft van de muur !
31-05-2023 07:46 AM - bewerkt 01-06-2023 07:45 PM
Dank voor je reactie. Gisteren de koelkast volledig leeggehaald en ga het zo schoonmaken.
Met de klik ben ik bekend mee. Ook geeft die boven op de koelkast een klik (had het losgeschroefd daar zit een moederbord).
Hoop dat andere nog eventuele tips hebben. Koelkast is inmiddels 14 jaar oud. Maar vries / ijsblokjes en koeling werkt nog prima. Hoop dat het bij mij dan ook plots gaat werken.
Ps. Bovenstaande g
Heeft geholpen. Water dispenser werkt weer. Voordeel is dat de gehele koelkast schoon is.
op 17-01-2025 01:48 PM