Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine maakt veel geluid met centrifugeren.

(Onderwerp aangemaakt op: 23-07-2017 05:28 PM)
70151 Weergaven
Jacqueline2
First Poster
Opties

Geachte,

Sinds afgelopen week maakt mijn Samsung wasmachine Type:WF80F7E6P6W3 veel kabaal met centrifugeren. Hij staat stabiel en waterpas op zijn poten. Het lijkt momenteel of de "Thalys" op zolder langs komt. Nader onderzoek door mijn man blijkt dat indien de trommel met de hand wordt rond gedraaid het "rauwe geluid" hoorbaar en ook voelbaar is. Hij denkt dat het probleem in de lagers van de trommel zit. Jammer want ik ben toto op heden zeer tevree met deze o zo stille wasmachine. Machine is in april 2014 aangekocht en dus buiten de 2 jaar garantie. Echter de sticker op de machine met 10 jaar garantie op de dc motor doet toch een verwachtingspatroon scheppen dat het allemaal langer mee zou gaan dan deze 3 jaar en 4 maanden. Mijn vraag is dan ook wat Samsung hieraan kan gaan doen. Ik had nooit verwacht dat ik na 3 jaar eventuele hoge reparatie kosten (die wel eens richting een nieuwe wasmachine kunnen gaan) zou gaan krijgen. De verwachte levensduur mag toch wel hoger zijn dan nu het geval is met deze machine. Heb een video willen bijvoegen met het geluid maar is niet mogelijk.

Graag een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline Parker.

0 Likes
Spring naar oplossing
71 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dit kan ook gewoon komen door veel te zware was telkens erin te doen! Dit is dus niet te controleren.. Ik heb mijn ecobubble al 4 jaar zonder enig probleem! Ik vul hem ook nooit heel zwaar, en om de aantal maanden een reiniging en filter schoonmaken.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Laura2019
First Poster
Opties

Hier hetzelfde, wasmachine 3.5 jaar oud. monteur is geweest en heeft vastgesteld dat rubbers kapot waren helemaal verpulvert. Maar deze rubbers konden vervangen worden, echter nu blijkt dat het ijzer ook teveel versleten is, heeft er iets extra rubber tussen gemaakt voor nood maar geeft aan dat het verstandiger is om binnenkort een nieuwe te kopen😅 nooit geen samsung wasmachine meer voor ons als ik al deze berichten lees

0 Likes
Moali
Apprentice
Opties

Super bedankt voor de beschrijving voor het oplossen van dit probleem. Ik heb het net zelf geprobeerd en het is gelukt Zoals jij hebt beschreven. Ik kan hoop ik weer even vooruit met de wasmachine en bespaar me op dit moment een hoop geld voor het kopen van een nieuwe. Nogmaals bedankt. 

allardvanw
Apprentice
Opties

Onze Samsung wasmachine 2 jaar en 2 maanden oud. Zo goed als nieuw dus (voor een goede wasmachine zou dit zo moeten zijn). Draaien van trommel bij centrifugeren klinkt als een mitrailleur. Voorrijkosten zijn al een derde van de aanschafprijs, en daar komt dan 'coulance' voor de reparatie bij. Ergo, beter een nieuwe machine kopen maar uiteraard geen Samsung. Die kunnen beter bij TV's en telefoons blijven. Wasmachinereparateurs hebben ervaring met deze machines. Advies: niet kopen.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

Lees dat even, de verkoper is verantwoordelijk dus neem daar even contact mee op.
0 Likes
allardvanw
Apprentice
Opties

Uiteraard bekend. Echter weet Samsung toch wel de reparatiekosten binnen te harken door ca. 100 Euro voorrijkosten te rekenen en dan een 'coulance' toe te passen. Rekensom is dan snel gemaakt: 50% coulance op een reparatie van 400 Euro plus voorrijkosten.... Een nieuwe machine kopen is dan een wijzere keuze wetende dat de machine binnen afzienbare tijd weer stuk gaat t.g.v. bekende Samsung manco's (ophangrubbers, lagers, printplaat), uiteraard van een merk dat wel goede machines maakt.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ik heb al 5 jaar een Samsung wasmachine en nog steeds werkt die perfect. Volgens mij weten veel mensen ook niet helemaal hoe een wasmachine werkt, soms hoor ik van andere dat ze hem gewoon volstoppen tot er niks meer bij kan en dat soort verhalen. Dat jullie hier de slechte verhalen horen over de wasmachines is niet raar aangezien het een community is waar iedereen wat kan neerzetten, hebben andere merken dit ook? Volgens mij niet vandaar dat er ook niks te lezen valt over andere merken. Ga eens na hoeveel berichten hier over wasmachines staan tegenover hoeveel er verkocht zijn, dat zijn er duizenden tegenover misschien 10 mensen met klachten..

Lees hier maar even: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/verleng-de-levensduur-van-je-wasmachine-met-d...

En ja iedereen hier zegt altijd dat ze hun wasmachine echt 100% goed gebruiken en nooit te vol stoppen of wat dan ook uit eigen ervaring weet ik dat er genoeg mensen zijn die niet de waarheid hierover spreken om zo hun gelijk te halen. Niks persoonlijks richting jou trouwens Allard. Probeer contact op te nemen met de winkelier die moet een groot gedeelte van de kosten op zich nemen. Coulance krijg je van Samsung maar uiteindelijk moet de winkelier jou ook tegemoet komen dus voor dat geld heb je echt geen nieuwe wasmachine.
0 Likes
allardvanw
Apprentice
Opties

De oorzaak van problemen bij de klant neerleggen is het zwakste argument wat een fabrikant kan gebruiken. Bij mij genieten klanten altijd het voordeel van de twijfel, vooral wanneer hetzelfde probleem structureel gemeld wordt. En van de Boeing 737 Max zijn er velen verkocht en 'slechts' 2 neergestort. Geen probleem dus......

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kansloze vergelijking maar goed. Wat jij wilt, je wilt het/kunt het niet begrijpen prima. Fijne dag verder.
0 Likes
Wit
First Poster
Opties

Over 2 weken zou de echo bubbel 5 jaar worden. En na een paar minuten herrie. Niet met centrifugeren overigens.

Na wat onderzoek de achterkant open gemaakt en  wat schets mijn verbazing?! De gehele achterkant is zwart, overal gruis. Vervolgens vind ik ook nog een brokje in de trommel zelf. Wat de doorslag geeft, deze wasmachine gaat direct de deur uit. En ga opzoek naar een ander merk. 5 jaar is m.i. te kort om mee te mogen gaan! Hier gaat de trommel nooit vol. Er moet minstens 1 arm met dikke vuist over blijven. Afhankelijk van wat voor soort was. Want voor spullen wat zwaar kan worden zoals een kussen gaat dit niet op natuurlijk.

0 Likes