op 23-07-2017 05:28 PM - laatst bewerkt op 25-10-2021 08:29 AM door MartijnK
Geachte,
Sinds afgelopen week maakt mijn Samsung wasmachine Type:WF80F7E6P6W3 veel kabaal met centrifugeren. Hij staat stabiel en waterpas op zijn poten. Het lijkt momenteel of de "Thalys" op zolder langs komt. Nader onderzoek door mijn man blijkt dat indien de trommel met de hand wordt rond gedraaid het "rauwe geluid" hoorbaar en ook voelbaar is. Hij denkt dat het probleem in de lagers van de trommel zit. Jammer want ik ben toto op heden zeer tevree met deze o zo stille wasmachine. Machine is in april 2014 aangekocht en dus buiten de 2 jaar garantie. Echter de sticker op de machine met 10 jaar garantie op de dc motor doet toch een verwachtingspatroon scheppen dat het allemaal langer mee zou gaan dan deze 3 jaar en 4 maanden. Mijn vraag is dan ook wat Samsung hieraan kan gaan doen. Ik had nooit verwacht dat ik na 3 jaar eventuele hoge reparatie kosten (die wel eens richting een nieuwe wasmachine kunnen gaan) zou gaan krijgen. De verwachte levensduur mag toch wel hoger zijn dan nu het geval is met deze machine. Heb een video willen bijvoegen met het geluid maar is niet mogelijk.
Graag een reactie van u.
Met vriendelijke groet,
Jacqueline Parker.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-07-2017 02:16 PM
Hoi Jacqueline,
Ik zie dat je op Facebook al geholpen bent en helaas een reparatie nodig zal zijn 😞
op 11-07-2023 01:47 PM
Hi @Rinus12, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine een hoop geluid maakt. Wat is het modelnummer van jouw wasmachine? Ervaar je dit met verschillende programma's en beladingen? Staat de wasmachine verder stabiel? En heb je deze ook al eens opnieuw gekalibreerd? Kijk hier voor meer informatie over het kalibreren van je wasmachine: https://bit.ly/2P7EUmM
Maakt dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden, via one website kan je de wasmachine aanmelden voor een reparatie. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 27-07-2017 02:16 PM
Hoi Jacqueline,
Ik zie dat je op Facebook al geholpen bent en helaas een reparatie nodig zal zijn 😞
op 28-07-2017 07:59 PM
Hoi Jaimy,
Ja klopt. Heb contact met reparatie bedrijf gehad en bleek inderdaad dat de lagers herrie maken. Helaas moet de complete trommel dan vervangen worden....
Jammer maar helaas. Vindt dit wel erg snel na iets meer dan 3 jaar en ga maar een nieuwe machine aanschaffen. Weet dat dit niet echt ECO denken is maar kans is groot dat er binnenkort weer iets aan deze machine gaat mankeren met de bijkomende kosten van dien. Dus mijn geluk maar met een nieuwe beproeven.
Groetjes
Jacqueline.
op 01-08-2017 12:00 PM
Hey @jacqueline, wat ontzettend balen dat blijkt dat de trommel vervangen moet worden 😞 Hopelijk zul je gauw een nieuwe vinden!
op 02-08-2017 06:42 PM
Hier hetzelfde verhaal, heb filmpje meegestuurd en ze zeggen, hoort zo, het is net of er een vrachtwagen door je huis rijdt, zoveel kabaal, en natuurlijk net buiten de garantie, ze willen wel monteur sturen , maar op eigen kosten, belachelijk, voor een wasmachine die nog maar 3.5 jaar oud is en dit is het 2e mankement al.
op 02-08-2017 07:09 PM
Ja, lagers zijn niet los leverbaar en kunnen niet vervangen worden. Heb telefonisch kunnen laten vaststellen dat het de lagers waren. Kosten met samsung korting 209 euro. Inderdaad veel geld en schept geen vertrouwen. Jammer want de machine heeft tot dan aantoe goed gewerkt maar is dus niet duurzaam en tevens slecht voor het milieu want ik ga een nieuwe kopen na 3 jaar en 4 maanden. Deze beland dus op de schroot. Maar weer terug naar een duits merk, hebben toch meer ervaring qua duurzaamheid. Succes er mee.
op 14-08-2017 08:06 PM
Ik heb hetzelfde probleem. Wasmachine Eco Bubble is 3 jaar en 8 maanden oud. Ik dacht eerst dat het aan de trommel lag.
Ik heb de wasmachine door een erkende monteur laten nakijken. Het is gebleken dat de rubbers waar de motor aan hangt is verpulverd, waardoor de motor slap hangt. Hierdoor verzoorzaakt het kabaal tijdens het centrifugeren. Na een aantal keren met het kabaal te hebben gewassen, is de motor kapot. Jammer dat ik geen foto's als bijlage kan versturen. De monteur heeft zoiets nog nooit meegemaakt, dat een wasmachine van nog geen 4 jaar oud, de motor al defect is. Ik vertrouw dit merk niet meer, ben wel € 69,00 kwijt aan voorrijkosten en het vaststellen van het defect.
Het is toch iet de bedoeling dat een wasmachine na 3 jr an 8 maanden al kapot is. Geen goede reclame voor Samsung huishoudapparaten. Jammer, het is een mooie en gebruiksvriendelijke wasmachine.
Wat kan Samsung hieraan doen. Garantie was maar voor 2 jaar. Ik wil graag response van Samsung.
Vriendelijke groeten
Vanani
op 14-08-2017 08:55 PM
Hallo Vanani,
Volgens mij heb je 10 jaar garantie op de motor.
Dus zou Samsung dit wel moeten vergoeden.....
Toch nog iemand die zonder verder kosten te moeten maken nog wat langer kan wassen.
Momenteel is onze Samsung echt defect en kijken we naar een andere wasmachine.
Heb gelukkig nog een Siemens van 10 jaar oud staan die het na opstarten gewoon verder gaat met waar hij 3 jaar geleden mee stopte omdat de Samsung in huis kwam....
Dus kijken we naar een degelijk merk wat langer mee gaat en dus beter voor het millieu is.
op 15-08-2017 05:03 PM
Hey @vanani, wat rot dat je problemen ervaart met de wasmachine! Heb je voor mij de modelcode van de machine? Die vind je aan de binnenkant van de deur. Bij modellen met een digital inverter motor heb je inderdaad garantie op de motor zelf. Wel komen de kosten van de monteur er dan bij.
op 31-01-2018 09:49 PM
Onze Eco Bubble 8 kg is ook 3 a 4 jaar oud. Net als de andere wasmachines was het inderdaad of er een goederentrein door de wasruimte reed als er gecentrifugeerd werd, tot gisteren toen was het heerlijk stil, maar deed de wasmachine helemaal niks meer.
Ik heb de machine achter opengeschroefd voor inspectie en de rubbermotorlagers / ophangrubbers zijn helemaal opgevreten, liggen in mini stukjes/gruis onderin de machine.
Zijn deze rubber motorlagers / ophangrubbers los als reserve deel te verkrijgen?
Zo ja, graag hoe??