op 23-07-2017 05:28 PM - laatst bewerkt op 25-10-2021 08:29 AM door MartijnK
Geachte,
Sinds afgelopen week maakt mijn Samsung wasmachine Type:WF80F7E6P6W3 veel kabaal met centrifugeren. Hij staat stabiel en waterpas op zijn poten. Het lijkt momenteel of de "Thalys" op zolder langs komt. Nader onderzoek door mijn man blijkt dat indien de trommel met de hand wordt rond gedraaid het "rauwe geluid" hoorbaar en ook voelbaar is. Hij denkt dat het probleem in de lagers van de trommel zit. Jammer want ik ben toto op heden zeer tevree met deze o zo stille wasmachine. Machine is in april 2014 aangekocht en dus buiten de 2 jaar garantie. Echter de sticker op de machine met 10 jaar garantie op de dc motor doet toch een verwachtingspatroon scheppen dat het allemaal langer mee zou gaan dan deze 3 jaar en 4 maanden. Mijn vraag is dan ook wat Samsung hieraan kan gaan doen. Ik had nooit verwacht dat ik na 3 jaar eventuele hoge reparatie kosten (die wel eens richting een nieuwe wasmachine kunnen gaan) zou gaan krijgen. De verwachte levensduur mag toch wel hoger zijn dan nu het geval is met deze machine. Heb een video willen bijvoegen met het geluid maar is niet mogelijk.
Graag een reactie van u.
Met vriendelijke groet,
Jacqueline Parker.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-02-2018 12:55 PM
Hoi @AS37, wat naar dat de lagers van jouw wasmachine stuk zijn gegaan 😞 Als je het zelf wil oplossen en de modelcode van de machine weet, kun je een kijkje nemen op www.samsungonderdelen.com.
op 01-02-2018 01:07 PM
Zelfde probleem, heb ze al een filmpje gestuurd, maar ja ze kunnen wel een monteur sturen, maar op eigen kosten en dat voor een wasmachine, van 3,5 jaar oud.
Je zou toch verwachten, dat een wasmachine langer mee gaat.
op 01-02-2018 06:02 PM
Ja hadden wij ook in augustus.
Lagers waren niet los alleen een complete binnen met buiten trommel, kortom een bijn nieuwe wasmachine.
De normale reparatie was bijna € 600,-. Er werd wel wat korting aangeboden maar dan kwamen we nog op een bedrag uit van over de € 200,-. Hebben we niet gedaan want naar alle waarschijnlijkheid heb je over enkele jaren weer hetzelfde euvel. Dus mezelf in de spiegel bekeken en me toe gesproken "nooit meer doen". We hebben maar weer een Duits merk naar binnen gehaald.
Jammer want na deze vele klachten over hetzelfde probleem wordt er niet veel aan gedaan, helaas.
Zijn aan het kijken voor een flatscreen maar gaat ook zeker geen Samsung meer worden.
op 01-02-2018 11:11 PM
Dat was voor mij precies hetzelfde geval. Samsung Eco Bubble nog geen 4 jaar oud. Monteur laten komen om dan voor € 65,00 te laten vast stellen wat er aan de hand was. Hij zei dat er een nieuwe motor erin moest. Heb het ook niet laten repareren, uiteindelijk een nieuwe Bosch gekocht. Dus geen Samsung Exo Bubble kopen.
op 03-11-2018 02:41 PM
Ik had hetzelfde probleem. De rubberen ringen die om de assen zaten waarop de motor hangt waren totaal verpulverd. Ik heb het zelf gefixt met een binnenband als volgt: neem een fietsbunnenband en knip twee repen van ongeveer 2 bij 20 cm. Maak de wasmachine aan de achterkant open, door de aluminium afdekplaat aan de achterkant los te schroeven. Nu kijk je naar de trommel met rechtsonderaan de motor. Verwijder de aandrijfband, door aan het wiel te draaien terwijl je de band eraf geleidt. (Zo gaat ie er ook weer op) Daarna haal je de twee bouten los waarmee de motor bevestigd zit. Nu kun je de motor naar voren schuiven van de assen af. Om die twee assen horen dus dikke rubberen ringen te zitten. Draai de repen van de binnenband strak om deze twee assen en zet ze vast met plakband. Kijk of de motor past, als dat niet zo is, moet je repen wat korter maken. Draai de bouten stevig aan, zet de afdekplaat terug en je probleem is opgelost.
op 30-12-2018 01:24 PM
Beste Apapos,
Bedankt voor de oplossing; ik heb 't ook weten te fixen met een fietsband en dat werkt perfect! Ik zag wel dat de motor aan 4 steunen 'hangt' dus ik heb bij alle vier de assen de fietsband erom heen gewikkeld (die rubberen ringen waren alle vier helemaal vergaan). Was nogal een priegelwerk bij de achterste assen maar het is met enig geduld gelukt. De wasmachine staat nu te draaien en ik kan zowaar de muziek op de achtergrond weer horen! 😉
Overigens vind ik het wel triest dat die rubbers na 3 jaar al helemaal weggesleten waren. Voor mij dus ook nooit meer een Samsung wasmachine. Samsung kan zich beter richten op telefoons en TV's....
op 06-01-2019 12:33 PM
Ook ik heb dit probleem alleen ik kan nergens artikelnummers vinden van de ophangrubbers zodat ik deze kan bestellen. Misschien dat ik een lijst kan ontvangen met artikelnummers van de onderdelen.
Ecobubble 7 kg
op 06-01-2019 12:53 PM
Volgens mij zijn die rubbers niet los te bestellen; vandaar de noodreparatie met een fietsband. Niet fraai, maar het werkt wel.
Cheers,
Jacco
op 07-01-2019 03:22 PM
Het rubber is in veel gevallen echt nog los te bestellen, al heb ik begrepen dat het wel een flinke klus is om hem zelf te vervangen. Heb je al op www.samsungonderdelen.com gekeken?
op 09-01-2019 10:26 AM
Ook bij ons zijn de lagers helemaal versleten .schandalig voor een wasmachine van 3 1/2 jaar oud mag je wel wat meer van verwachten zou je zeggen .En de lagers zijn dus niet los te bestellen ,je moet de hele trommel vervangen.Dit is een erg duur grapje.
En het heuvel zal snel terug zijn omdat de beugel waar de trommel inhangt ook al uitgesleten is.En dan zal de nieuwe lager binnen te kortste keer weer slijten.
Kortom een erg slechte kwaliteit voor een niet zo'n erg goedkope wasmachine,en omdat er al zoveel klachten over zijn mag er vanuit samsung wel eens wat aan gedaan worden.