op 30-05-2018 06:36 PM
Onze wasmachine stopt in het midden van een programma, dus voor het centrifugeren, een geeft LC1 aan. Dit blijft piepen tot de wasmachine uit de stekker wordt getrokken. Ik heb alles gecontroleerd, onderaan de klep, met slangetje etc.
Gij hoort ook het water door de leidingen lopen dus ik denk niet dat er iets is verstopt ookal wilt LC1 zeggen dat de afvoer verstopt is. Ik zou dit graag zelf willen oplossen. Maar hoe?
op 31-05-2018 10:29 AM
op 31-05-2018 06:59 PM
Goeienavond @beata665! Voor zover ik weet staat de LC1 melding voor een interne lekkage, iets wat helaas niet zo op afstand met goedbedoelde tips op te lossen is. Vandaar dat ik graag de volgende gegevens van je zou ontvangen via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden)
Je naam, tel nr, email- en huisadres;
Modelcode en serienummer van de wasmachine;
Kopie van de aankoopbon.
Dan zorg ik dat ons reparatie centrum zsm contact opneemt om een afspraak met je te maken, want dit dient toch op deze manier opgelost te worden. Ik hoor graag van je!
op 25-06-2018 08:47 PM
Goedendag,
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Ook mijn wasmachine geeft de foutcode LC1. Afkoppelen en de lekbak leeg laten lopen heeft geen effect. Geen een programma werkt. De wasmachine is aangeschaft in augustus 2016. Wat zijn mijn mogelijkheden tot het verhelpen van het probleem?
Alvast bedankt.
Gr. Sheila
op 25-06-2018 09:03 PM
op 13-12-2018 01:10 PM
Ik heb hetzelfde probleem, de wasmachine geeft LC1 aan. Kan je mij hierbij helpen? Sta namelijk al een kwartier telefonisch in de wacht.
op 13-12-2018 01:32 PM
Dag sangita,
Bij mij had het te maken met de waterkering. Er druppelde water vanuit de kraan in mijn wasmachine waardoor de waterkering inwerking trad.
Ik heb de wasmachine bij iemand anders aangesloten en toen werkte hij gewoon prima. U zou kunnen kijken of er water in de wasmachine staat (achter de klep). En deze laten leeglopen.
Mvg. Sheila
op 13-12-2018 01:35 PM
Dank je wel voor je reactie, ik ben inmiddels geholpen door de klantenservice. Er komt een monteur langs. valt gelukkig nog onder de garantie.
Groetjes,
Sangita
op 28-01-2022 11:06 AM
Wat zal de probleem zijn. Bedankt!
op 28-01-2022 11:30 AM
Volgens dit topic een monteur laten komen. https://eu.community.samsung.com/t5/huishoudelijke-apparatuur/wasmachine-code-lc-1/td-p/541805