Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trommel van Eco Bubble 8 kilo draait niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2016 02:41 PM)
52317 Weergaven
johanveenstra
First Poster
Opties

tijden het wasprogramma hield de wasmachine er mee op de trommel draaid niet meer.

het is een eco bubble 8 kilo van 3 jaar oud met een motor zonder koolborstels.

als ik de snaar er af haal dan kan ik de trommel met de hand draaien.

zet ik hem op centrifugeren en spoelen dan komt er een kleine beweging in de motor en houd weer op kan hem met de hand tegenhouden.

als ik de riem er weer omheen doe en draai met de hand dan hoor ik de riem af en toe knakken.

wat kan het zijn er staan geen storingen in het display.

het enige wat ik kan uitlezen is knipperen -29 -1E 

zelf denk ik dat de motor stuk is.

wie kan mij helpen

0 Likes
Spring naar oplossing
53 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste @VegterZw, als fabrikant zijnde zijn we toch gebonden aan de fabrieksgarantie waardoor we buiten die 2 jaar geen gratis reparatie aan kunnen bieden. Mocht je het niet eens zijn met de reparatie kosten raad ik aan de reparatie via je winkel aan te vragen. Aangezien je met hen de koopovereenkomst hebt kunnen zij hier mogelijk meer in betekenen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Cowenchicken
First Poster
Opties

Goedenavond Jeroen,

 

Voor mij was je verhaal even onduidelijk 

Was het een condensator die defect was van de print.... VAN je wasmachine, 

 

Of had je het over je tv... Waarvan de condensator op de voeding defect was..  

 

Graag uw reactie..... 

 

Met vriendelijke groet richard

0 Likes
Primakortek
First Poster
Opties
Beste Jeroen, als ik alle verhalen op dit forum zo lees, is ook bij mijn WF70F5E3P4W de printplaat na 2 jaar en 8 maanden naar zijn grootje. Ik kan die printplaat zelf wel vervangen als ik weet welke het is en waar ik die kan kopen. Kun / wil jij jouw kennis delen want heel eerlijk gezegd in Samung heb ik geen vertrouwen € 200,00 euro is de hele machine mij niet waard. heb er € 300,00 voor betaald. Zo zie je maar weer, goedkoop, duurkoop. #leermoment.
0 Likes
Seb1987
First Poster
Opties

Goedemiddag Jeroen, 

 

Zou je mij kunnen vertellen waar de printplaat van €50 te koop is?

 

Dit lijkt mij een duidelijk geval van ingebouwde veroudering...

 

Dit bedrijf heeft maling aan de "minimale verwachte levensduur" uit de consumenten rechtgeving.

0 Likes
Seb1987
First Poster
Opties
Fabrikanten kunnen zich in Europa juist niet verschuilen achter hun eigen voorwaarden.

De Europese consument heeft veel meer rechten, maar daar heeft O.A. Samsung gewoon lak aan.
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Zelf heb ik ook een ecobuble gehad die maar krap 3 jaar heeft gedraaid. Inmiddels staat er hier al weer een paar jaar een Siemens om de wasjes te wassen.

Op tweakers zijn ze trouwens ook duidelijk over hun ervaringen met de Samsung machines:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52898983#52898983

De printplaten moeten gewoon duurzamer worden gemaakt, anders blijft het een drama.

Ook heb ik ooit eens opgevangen dat er witgoedzaken zijn die geen Samsungs (en een paar andere merken) meer verkopen vanwege de vele gebreken.

0 Likes
SjackyB
Student
Opties

Een tikje op de printplaat module en hij draait weer! Het zal wel niet de bedoeling zijn, maar zo kun je het nog even redden en sparen voor een goede machine van een premium merk.

0 Likes
Elizavetg
First Poster
Opties

Hallo ik heb 4 jaar geleden Samsung wasmachine gelicht bij media markt trommel blijft hangen draait een stukje en klaar dus geef schokken wat kan ik hier aan doen want dit al mij 2 de wasmachine in korte tijd van Samsung baal hier wel van een wasmachine hoort zonder kwalen 10 jaar te doen vind ik

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Elizavetg,

 

Om welke wasmachine gaat het precies? En kun je de volgende stappen eens doorlopen?

 

1. Controleer het filter.
Het kan zijn dat er een sokje inzit of dat het filter vuil is.
Laat de klant ook goed kijken of het propellertje in het filter goed kan draaien.
 
2. De afvoerslang moet tussen 10 en 15 cm in de afvoer zitten.

3. De afvoer zelf moet tussen 60 en 90 cm zijn.
Ideaal is 65 cm.

4. Controleer de belading.
Zit er bijvoorbeeld 1 kussen in of is hij juist overbeladen, dan kan het apparaat halverwege stoppen.
 
5. Controleer of de kraan openstaat en daar genoeg water uitkomt. Dit doe je door de toevoerslang van de kraan te ontkoppelen.
Let op je er er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt. Komt er niet genoeg water uit de kraan, dan ligt daar het probleem. 

6. Controleer of er water uit de toevoerslang komt.
Dit doe je door de slang aan de kraan te verbinden maar niet aan de wasmachine.
Let op dat je er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt. 

Heb je hem ook al eens gekalibreerd?

rsz-846676
0 Likes
TimH2
Student
Opties

Hoi, 


ik heb precies hetzelfde en baal er van dat Google mijn zoekvraag over de kapotte Samsung al kon invullen voor mij. Onze Ecobubbel is net 4 jaar oud en weigert te draaien cf hetgeen hier eerder is beschreven. 
Het kan toch niet zo zijn dat iedereen hier de Samsung wasmachine tussen de 2,5 en 4 jaar oud moet vervangen wegens een printplaat oid. 

 

Ik ben benieuwd of iemand het apparaat heeft laten maken en de totale kosten waren? 


de motor heeft idd 10 jaar garantie, maar is de definitie van motor in termen van garantie duidelijk? 

 

mvg Tim

0 Likes