Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trommel van Eco Bubble 8 kilo draait niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2016 02:41 PM)
54475 Weergaven
johanveenstra
First Poster
Opties

tijden het wasprogramma hield de wasmachine er mee op de trommel draaid niet meer.

het is een eco bubble 8 kilo van 3 jaar oud met een motor zonder koolborstels.

als ik de snaar er af haal dan kan ik de trommel met de hand draaien.

zet ik hem op centrifugeren en spoelen dan komt er een kleine beweging in de motor en houd weer op kan hem met de hand tegenhouden.

als ik de riem er weer omheen doe en draai met de hand dan hoor ik de riem af en toe knakken.

wat kan het zijn er staan geen storingen in het display.

het enige wat ik kan uitlezen is knipperen -29 -1E 

zelf denk ik dat de motor stuk is.

wie kan mij helpen

0 Likes
Spring naar oplossing
53 Antwoorden
Jeronimo
Apprentice
Opties

Echt heel veel meer info dan neem contact met ons op dan sturen we een monteur krijg je ook niet via dit forum.

Uiteindelijk bleek het een kapotte printplaat te zijn. Schijnt een nogal bekent euvel te zijn bij deze wasmachines. Ik vond meer dan €200,- ex BTW en ex montage voor een printplaat ook onnodig duur. 

Als vervanging nu een LG genomen. Ik hoop dat deze het langer blijft doen.

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Jammer te lezen dat jullie zijn overgestapt. 

Mochten jullie vragen hebben over onze andere producten staat de Community voor je klaar!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
jeroenbrand
First Poster
Opties

Beste Nouzah,

Je geeft aan dat er een monteur naar moeten kijken. Tevens dat de wasmachine helaas niet kosteloos gerepareerd kan worden, omdat deze buiten de 24 maanden fabrieksgarantie valt.

Ik heb ook het zelfde probleem; en dat na twee maanden na de fabrieksgarantie. Ik zie veel klachten over de bedieningsprintplaten bij de ECCO BUBBLE wasmachines. Ook bij mijn LCD van Samsung was een condensator van de voedingsprintplaat kapot gegaan; net na de garantie en zelf gerepareerd door een zwaardere er in te solderen. De TV heb ik nu al 11 jaar en werkt nog top. M.a.w. ben ik van mening dat het niet helemaal lekker zit met jullie printplaatjes op jullie producten en klanten onnodig hoge repartiekosten voor hun rekening krijgen. Gelukkig ben ik zeer technisch onderlegd, maar wanneer geven jullie nou 's toe dat er daadwerkelijke productiefouten zijn gemaakt bij het fabricageproces?

Na de garantietermijn van de fabrikant ben ik niet rechteloos. In het Burgerlijk Wetboek is namelijk geregeld dat de verkoper fouten in een product kosteloos moet melden en herstellen; ook na de garantietermijn! Niet alles wat stuk gaat, moet de verkoper kosteloos herstellen. Maar sommige producten moeten wel simpelweg jaren probleemloos meegaan. Een product moet voldoen aan gerechtvaardigde verwachtingen. Dit zijn verwachtingen over de levensduur van het product bij normaal gebruik; of wel de conformiteitseis.

Ik hoop je afdoende en met goede bedoelingen te hebben geïnformeerd, tevens zie ik met belangstelling een antwoord tegemoet.

Mvg.

Jeroen

0 Likes
mariekeg
First Poster
Opties

Helemaal eens, Jeroen. Ik ben inmiddels overgestapt op Miele en dat gaat (vooralsnog :smiling-face: ) goed.

0 Likes
jeroenbrand
First Poster
Opties

Marieke, je zou 's moeten weten hoeveel machines weg worden gedaan met mijn inzien kleine gebreken. Die tweedehands witgoedzaken verdienen er goed aan, of ze belanden op de vuilnis built; wat natuurlijk niet goed is voor het milieu. De BCC waar ik hem heb gekocht schuift hetgeen af, met een lachende vertegenwoordiging van een jongeman met stropdas, naar Samsung. Op de aankomende koopavond ga ik met een steekwagen met ‘t bubbeltje in die winkel verhaal halen. Ik laat namelijk mijn partner niet zo behandelen. Waar is de integriteit gebleven van de dealer? Ik kan gelukkig de betreffende printplaat maken, of een zelf vervangen voor 50 euro die ik kan kopen bij een gerenommeerd witgoedzaak op internet. Maar het is wel weer extra werk + tijd op een machine van 2 jaar en twee maanden. Ik hoop dan ook flinke korting te krijgen, via de bedrijfsleider van dit filiaal, als ik daar ook voor een betrouwbare Miele ga.

0 Likes
Chovanhoeba
First Poster
Opties

Samsung,

Mijn wasmachine stopt elke wasbeurt midden in het programma met draaien. de wasmachine is pas anderhalf jaar oud.  wat kan hier aan gedaan worden?

Mvg Chovan

0 Likes
Jeronimo
Apprentice
Opties

Beste Chovan,

Je krijgt binnenkort het standaard antwoord van de moderator dat er door een monteur naar gekeken moet worden, met alle kosten van dien. 

Het probleem is de printplaat. Die deugt niet. Samsung neemt niet de verantwoordelijkheid om toe te geven dat het een productiefout is en om het kosteloos te repareren. 

Misschien dat Jeroen Brand je verder kan helpen met de naam van de witgoedzaak waar je voor €50 een nieuwe printplaat kan kopen. Een beetje handige buurman zet die er zo voor je in. 

Ik ben in ieder geval overgestapt naar een ander merk. 

Groet,

Jeroen van Geest

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik begrijp dat je wat mindere ervaringen hebt met onze service @Jeronimo, maar zoals Chovan aangeeft is de wasmachine anderhalf jaar oud waardoor hij nog binnen de fabrieksgarantie valt. 

@Chovanhoeba, ik zou voor de zekerheid graag het volgende met je willen checken voor ik een reparatie verzoek aanbied:

- merk je dit bij alle programma's/beladingen?

- staat de wasmachine waterpas en/of stabiel?

- is de wasmachine onlangs nog gekalibreerd?

- geeft hij nog een melding op het moment dat hij stopt?

Ik hoor graag van je.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
WAENERER
First Poster
Opties

Hier net hetzelfde probleem.....de trommel blokkeert na het water wegpompen, alles nagekeken,,gereinigd..de machine ge-hercalibreert,,niets helpt...Het  lijkt er op dat iderdaad software geprogrameert word om na 2 jaar en paar maanden stuk te gaan.....Het is niet aanvaardbaar dat zo een duur apparaat na twee jaar er de brui aangeeft...Wat nu,, het standaard bericht van een technieker aan huis voor 200 euro ??

0 Likes
VegterZw
First Poster
Opties

Goedemiddag,

Hier ook exact dezelfde problemen zoals hierboven beschreven door de mede-samsung gebruikers. Mijn machine is 2,5 jaar oud en stopt ook gedurende het programma. 

Klantenservice verwijst mij door naar een externe Samsung monteur, welke zegt niet anders te kunnen dan een coulance aan te bieden met een gemaximeerd kostenplaatje van €250,-. Naar mijn idee wijst men naar elkaar en kan men niets anders betekenen.

Als ik bovenstaande lees lijkt het echter een productie fout.

Kan iemand van Samsung mij hierover informeren zodat we tot een goede oplossing kunnen komen?

Alvast bedankt voor de reactie.

0 Likes