Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trommel van Eco Bubble 8 kilo draait niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 04-12-2016 02:41 PM)
54354 Weergaven
johanveenstra
First Poster
Opties

tijden het wasprogramma hield de wasmachine er mee op de trommel draaid niet meer.

het is een eco bubble 8 kilo van 3 jaar oud met een motor zonder koolborstels.

als ik de snaar er af haal dan kan ik de trommel met de hand draaien.

zet ik hem op centrifugeren en spoelen dan komt er een kleine beweging in de motor en houd weer op kan hem met de hand tegenhouden.

als ik de riem er weer omheen doe en draai met de hand dan hoor ik de riem af en toe knakken.

wat kan het zijn er staan geen storingen in het display.

het enige wat ik kan uitlezen is knipperen -29 -1E 

zelf denk ik dat de motor stuk is.

wie kan mij helpen

0 Likes
Spring naar oplossing
53 Antwoorden
Nelka
First Poster
Opties

Niks,Samsung heeft je opgelicht net als milionen anderen!Heb ik 550 euro betaald voor troep,na 3 jaar lagers kapot,schokbrekers kapot,riem versleten,trommel schokt,lawaai..,printplaat kapot want trommel stopt midden in het programma..Troep!En mensen heben ze niet aangeklacht,dat is grotste fout na deze grotste oplichterij!Nooit meer Samsung,maar echt nooit..

0 Likes
Nelka
First Poster
Opties
Samsung is troep.
0 Likes
Nelka
First Poster
Opties

Ja,echt?Gaan jullie ook mijn printplaat repareren na 5 jaar?Na 5 jaar is bijna alles kapot,nu ook printplaat.Dus 550 euro weg..Productie fout wordt altijd gratis gerepareerd?Ik ga me over mijn rechten informeren,want Samsung deed niks over dit bekende productie fout..

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Nelka, heb je hierover al contact gehad met je verkoper? 

rsz-846676
0 Likes
sjoerdsjoerd
Journeyman
Opties

Ook ik had precies hetzelfde probleem. De machine stopt met centrifugeren, maar probeert het wel een paar keer, hij beweegt een stukje, maar stopt vervolgens helemaal met het programma. Geen foutcode niks. Gelukkig vond ik dit topic op tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1761821

Er is dus een soldeercontact die heel snel stuk gaat op de printplaat. Als je deze zelf opnieuw soldeert dan werkt hij vaak weer prima. Dit was ook bij mij de oplossing. Helaas moet je wel redelijk handig zijn met elektronica om dit te doen.

Dit blijkt dus vaker voor te komen, aangezien ik hier en op Tweakers meerdere topics erover vind. Ik vind het schandaling dat Samsung hier niks aan doet, want zoiets simpels als een soldeercontact mag niet breken na een paar jaar. Maar nog schandaliger is dat ze al deze topics gewoon als "opgelost" markeren op dit forum. Er is niks opgelost.

Moderators, werken jullie ook echt voor Samsung, en spelen jullie dit probleem ook echt door, of zitten jullie hier alleen maar om te roepen dat jullie een monteur in kunnen schakelen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Uiteraard. Ik heb het al eerder aangekaart, en we kijken samen met de monteur, per geval, naar een oplossing.

Één bericht is overigens voldoende.

rsz-846676
0 Likes
TimH2
Student
Opties

Mensen, het is helaas pech.  Als je dit hebt, steek er dan niet veel tijd in.  Met de wettelijke garantie kost het laten maken je zelf ongeveer 60% van  het bedrag van een nieuwe wasmachine. Eea is afhankelijk van leeftijd en aanschafwaarde. (Je moet hier overigens wel zelf op doorvragen bij Samsung). 
En bij een nieuwe heb je weer volledige garantie.  
Ik kreeg nog een speciale site van Samsung aangeboden " met hoge kortingen tot 70%, meneer. Kunt u echt een goede deal vinden en de toegangscode is maar beperkt geldig en alleen voor genodigden". Nou dat was helemaal een aanfluiting. 30 sec op Google en je hebt een betere deal. De Wasmachine is niet het sterkste punt van Samsung en de aftersales ook niet. 
overigens volkomen mee eens dat die moderators niet onafhankelijk zijn. 

0 Likes
sjoerdsjoerd
Journeyman
Opties

BruceH, helaas is een bericht niet voldoende. Ik probeer er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen mijn post zien, en dit probleem zelf kunnen repareren, aangezien jullie niet met oplossingen komen.

Een monteur is niet de oplossing. Het is schandalig om mensen de helft van het aankoop bedrag te laten betalen voor een structureel probleem. Dit had gewoon niet mogen gebeuren, en jullie/Samsung doen er niks aan.

ROOL70
Apprentice
Opties

Draait niet meer

Soms stootjes  wat nu

10 jaar garantie op de motor

Ik zag dat dit heel vaak voor komt bij samsung eco bubble

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @ROOL70,

Om welk model gaat het precies? 

• Een veelgemaakte fout is het vol stoppen van de trommel terwijl er een programma als het super speed programma wordt gebruikt. In de super speed wash mag er altijd maar 5 kilo. Welke programma’s gebruik je meestal voor het wassen en hoe vol stop je de trommel dan?
  • Controleer het filter, deze kan verstopt zitten. Het water komt hier meerdere keren langs tijdens een wasprogramma.
  • Vergeet niet eerst het noodslangetje te gebruiken om het apparaat leeg te laten lopen.
  • Vergeet daarnaast niet dat het propellertje achter het filter ook vies kan zijn of vastzittende voorwerpen kan hebben.
  • Controleer de plaatsing van de afvoerslang. De afvoerslang moet als volgt geïnstalleerd worden:
  • De afvoerpijp moet 60-90 cm hoog zijn, idealiter 65cm
  • De afvoerslang moet 10-15cm diep in de afvoerpijp zitten
  • Controleer of de wasmachine stabiel staat. Dit doe je door kruislings op het bovenblad te drukken.
  • Stabiliteit is vaak belangrijker dan dat het apparaat precies waterpas staat. Dat komt door de kalibratiemodus die wij op onze wasmachines hebben. Door de kalibratiemodus kan er enigszins gecompenseerd worden.
  • Controleer ook gelijk of de pootjes goed zijn afgesteld: niet te ver uitgedraaid en de contramoeren goed vastgezet.

Als laatste voer je een kalibratie uit

• Een kalibratie zorgt er voor dat de wasmachine intern zijn eigen nulpunt ijkt.

• Je kunt dit vergelijken met een keukenweegschaal welke je op een nulpunt moet afstellen.

• De knoppencombinatie die je moet gebruiken is meestal: eerst druk je op temperatuur en eindtijd/uitgesteld einde. Daarna, terwijl je de eerste twee knoppen ingedrukt houdt, druk je op de aan en uit knop.

• Dan komt er CLB of CB in het scherm te staan, daarna druk je op start.

rsz-846676
0 Likes