Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung WW90M642OBW

(Onderwerp aangemaakt op: 11-03-2022 08:03 PM)
824 Weergaven
vd Elst
Journeyman
Opties

Op 12 februari stopte onze wasmachine (#WW90M642OBW) met centrifugeren. De was kwam er constant kletsnat uit.

Probleem gemeldt bij Samsung. Er is een monteur langsgeweest die kon geen storing ontdekken en heeft het moederbord vervangen. Wasmachine leek het weer te doen. Als snel trad hetzelfde probleem weer op. Wederom de storing gemeldt en er zou 2 weken na de melding weer een monteur langskomen. Vlak voordat deze kwam stopte de wasmachine er helemaal mee. Trommel draaide met de hand al heel stroef rond. Monteur dacht dat dit aan de invertor lag, die gaf kortsluiting. Ook deze vervangen. Ook dit keer leek hij weer te werken. Na een was of 4 deed de wasmachine extreem lang over een was. Was van 45 minuten was na 5 uur nog niet klaar. Dit is 2 keer wassen zo geweest en toen liep de trommel weer net zo vast als de vorige keer.

Wederom de storing gemeld en aangeven dat intussen 4 weken zonder wasmachine zitten met een gezin met 4 volwassenen geen doen is. Resultaat… we moesten voor de derde keer foto’s en filmpjes van het apparaat opsturen. 22 maart komt er opnieuw een monteur. ( dus weer 2 weekenden zonder wasmachine)  

De wasmachine is net 2,5 jaar oud. Wij hebben er zelf intussen weinig vertrouwen in dat deze nog naar behoren gaat werken. Samsung zegt monteur moet aangeven dat de machine niet te reapareren is en reparatie bedrijf zegt dat Samsung hierover moet beslissen. Hopeloos dit.

iemand iets soortegelijks meegemaakt?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
vd Elst
Journeyman
Opties

Vandaag is de monteur wederom langsgeweest. Zo’n beetje alles wat vervangen kon worden is vervangen. Nieuw moederbord, nieuwe invertor, nieuwe bedrading en nieuwe motor.

vandaag al 2 keer gewassen, tot nu toe gaat het goed. We zijn voorzichtig optimistisch , na reparatie 2 leek dit ook zo en was het na 4 of 5 wassen over.

Er ligt sinds 12 februari nu genoeg was om weg te werken, dit is gelijk een goede proef op de som. We houden jullie op de hoogte.

groet,

vdelst

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @vd Elst ,

Wat vervelend allemaal! Is de wasmachine ook bij Samsung aangeschaft en is er nog garantie aanwezig?
De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.

signatureee
Groet, Dick

vd Elst
Journeyman
Opties

Heel vervelend. 
De wasmachine is aangeschaft op 22 juli 2019 bij Coolblue. Garantie is helaas nog niet heel lang verlopen, maar 2,5 jaar lijkt mij niet de levensduur die je van een wasmachine mag verwachten.

Via hun hebben we de reparatie in eerste instantie ook gemeldt en zij hebben dit doorgespeeld naar Samsung.

Intussen hebben wij ook bij Coolblue aangegeven dat dit allemaal erg lang duurt en de wasmachine na 2 reparaties nog niet werkt. Wij wachten nog op reactie van hun kant hierop.

groet,

vdElst

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @vd Elst ,

Bedankt voor je snelle reactie! Het volgende over de fabrieksgarantie.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

2,5 jaar is niet de normale levensduur van een wasmachine. Dit is dus geen deugdelijk product.
De leverancier is in deze verantwoordelijk. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Hierbij de nodige informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Coolblue moet dit dus netjes en kosteloos oplossen. De Uneto-VNI heeft richtlijnen opgesteld.
Volgens mij heeft deze wasmachine rond de € 800, gekost en zou dus een  gemiddelde gebruiksduurverwachting van 8 jaar moeten hebben. Zie:
https://www.technieknederland.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden

Houd ons even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @vd Elst ,

Heb je al een reactie van Coolblue gehad?

signatureee
Groet, Dick

vd Elst
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Coolblue heeft laten weten de derde reparatie af te wachten. Als de wasmachine dan nog niet werkt gaan ze de situatie opnieuw bekijken.

Om het leed enigszins te verzachten krijgen we een kwartaal pakket wasmiddel van ze. 
Helaas is de reparatie pas volgende week dus zullen wij het weekend weer iets moeten bedenken op de grote berg was die weggewerkt moet worden. Het schiet niet op zo.

groet,

vdelst

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @vd Elst ,

Bedankt voor je snelle reply! Je hebt niet zoveel aan wasmiddel op dit moment 😉.
Een vervangende wasmachine was beter geweest. Houd je ons op de hoogte?

Ondanks alles toch een fijne dag toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

wasmachine2018
First Poster
Opties

Moest SAMSUNG ooit klantvriendelijk zijn en snappen dat er constructiefouten zijn! Ik heb verleden jaar ook een probleem gemeld en heb ondertussen uit wanhoop een andere toestel (andere merk) moeten kopen. De Samsung staat hier nog...Onmogelijk om te weten wanneer ineens geen contact meer was met de deur. Machine was net 2 jaar. Voor die prijs had ik een andere kwaliteit verwacht (ik bedoel: de bekende Samsung kwaliteit).

0 Likes
vd Elst
Journeyman
Opties

Nou vandaag stond reparatie nr 3 gepland. De monteur had de verkeerde onderdelen bij zich en kon niets. Vrijdag komt hij terug. Dit schept weinig vertrouwen. 
Vandaag wederom contact gezocht met zowel Samsung als Coolblue. Beide geven aan dit uiterst vervelend te vinden, maar helaas hebben we daar niet veel aan.

Coolblue wilde de werkbonnen van de reparatie zien. Dus die hebben we opgevraagd bij CE repair. Blijkt de reparatie van vandaag niet afgesloten te zijn, dus dit telt niet als derde reparatie. En dus moeten we, intussen met een vreselijke berg was, weer wachten.

Bij Samsung vanmorgen iemand aan de telefoon gehad die aangaf dat dit echt niet kon. Hij ging doorpakken en zou vandaag nog terugbellen. Vanmiddag nog maar eens gebeld, want er werd niet teruggebeld. Degene die ik toen aan de lijn had kon er niets aan doen. We moesten afwachten. 

Als vrijdag de wasmachine niet gemaakt wordt gaan wij het zoveelste weekend in zonder. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen in de wasmachine intussen behoorlijk weg is.

Ik hoop dat er nou eindelijk eens ergens iemand door pakt en ons echt helpt. Tot nu toe zijn wij niet verder gekomen dan medeleven krijgen, 2 maanden wasmiddel ( waar je niets aan hebt zonder machine) en het enorm op de proef stellen van ons geduld.

Groet,

vdelst

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @vd Elst ,

Dat schiet niet op! Heb je voor mij iets van een reparatienummer?

signatureee
Groet, Dick