Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung RS68N8221B1 maakt enorm lawaai

(Onderwerp aangemaakt op: 28-07-2021 08:31 AM)
2018 Weergaven
Nancy 1
Apprentice
Opties

Onze koelkast maakt sinds enige tijd onophoudend lawaai.

Dit was zo niet toen we hem pas hadden. Het is zo erg dat hij het lawaai van de de tv overstemd.

Dit is niet houdbaar en is denk

Ik ook niet ok. Wat kan hier aan gedaan worden? 

De koelkast is ook nog geen twee jaar oud.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Jacques Brouwers, goedemorgen. 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Zo te lezen heb je zelf al het één en ander gedaan 👍 Omdat dit geen verschil heeft gemaakt, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. VIa onze website kan je de koelkast aanmelden voor een service verzoek. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Nancy 1,

Welkom op de Samsung Community!

Ik hoor het inderdaad. Je koelkast maakt een zoemend geluid als deze aanslaat. Dit is het geluid dat de koelkast maakt als de compressor loopt en op het moment dat deze start met het koeling proces. Het zoemende geluid geeft aan dat de compressor normaal werkt en dit is dus niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. 

Kun je de volgende dingen checken?

Afstand tussen koelkast en muur

Als dit geluid harder is dan normaal, controleer dan of er zich genoeg ruimte bevindt tussen de muur en de koelkast. Indien dit niet het geval is, kan het geluid zich niet voldoende verspreiden en kan meer lawaaierig aanhoren. Wij raden aan dat er zich tenminste 50 mm bevindt tussen de achterkant van de koelkast en de muur.

Koelkast moet recht staan

Zorg er daarnaast voor dat de koelkast recht staat. Er kan lawaai ontstaan doordat de compressor trilt. Zorg ervoor dat de deur van de koelkast recht is, evenals de vloer waar de koelkast op staat.

Waarom maakt mijn koelkast een zoemend of rammelend geluid?

rsz-846676
0 Likes
Nancy 1
Apprentice
Opties

Ondertussen is alles beginnen te ontdooien in de diepvries. Dus wel iets waar ik me zorgen moet over maken.

We hebben contact opgenomen met krevel en zij gaan een technieker van Samsung sturen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, top! Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
0 Likes
Rick1971
Student
Opties

Heb precies hetzelfde euvel sinds een paar weken bij onze koelkast van 2,5 jaar oud (Samsung RS68N8221B1/EF)
Werkte voorheen geheel naar behoren. Klinkt sinds kort zeer luid en bijna alsof de buren aan het boren zijn...

0 Likes
Nancy 1
Apprentice
Opties

Heb gemerkt dat dit een veel voorkomend defect is. Is dit dan een productiefout ?

Moeten trouwens een week wachten voor de technieker kan langskomen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Rick1971,

Als je bovenstaande hebt gecheckt, dan kan hier het beste een monteur naar komen kijken. Je kunt telefonisch een reparatieverzoek indienen.

Kom je er zo uit? 👍

rsz-846676
0 Likes
Nancy 1
Apprentice
Opties

Dit heb ik al gedaan. Er kan pas op 9/08 een technieker komen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Nancy 1, Dat weet ik, mijn bericht was ook aan Rick gericht 😉

Laat je weten hoe het is afgelopen?

rsz-846676
0 Likes
Jacques Brouwers
First Poster
Opties

Goede morgen, 

Bij mij treedt dit euvel sinds twee dagen ook op bij mijn

RS68N8221B1/EF

Het is van een 'boor-geluid-, over een 'ratel' naar een hoog zoemend geluid gegaan. Heel vervelend hard.

Ik heb de koelkast inmiddels twee keer helemaal ontdooit in 72 uur! Maar het blijft terug komen.  Wat kan ik hier aan doen? 

0 Likes