Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast compressor maakt lawaai

(Onderwerp aangemaakt op: 30-07-2021 10:21 AM)
7655 Weergaven
eddyready
Journeyman
Opties

Beste,

De gloednieuwe koelkast RB34T672DWW maakt veel lawaai telkens de compressor draait.

De koelkast staat waterpas, er is voldoende ruimte (staat niet tegen muur). Bij de specificaties lees ik dat hij erg stil is (klasse B: 35dB). In de praktijk meten we 47 à 49 dB wanneer de compressor draait. Wanneer er iets in de koelkast wordt gezet, spreken we al gauw over 51 à 53 dB. Dit lijkt toch een beetje luid niet? Hoe werd de 35 dB bepaald in de specificaties??? We deden onze oude ijskast weg wegens teveel lawaai (45dB) en ijsvorming (No Frost), maar de nieuwe blijkt nog meer lawaai te maken.... enige tips welkom.

mvg,

Eddy

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @eddyready,

Ik heb het voor je nagekeken en hier kan inderdaad het beste een monteur naar komen kijken, mits de koelkast aan bovenstaande eisen voldoet.

Je kunt telefonisch direct een reparatieverzoek indienen of mij een privebericht sturen 👍

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
23 Antwoorden
eddyready
Journeyman
Opties

koelkast Samsung.mp4
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00

1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      (weergeven in Mijn video's)

0 Likes
      BruceH
      Community Manager
      Opties

Hi @eddyready,

Je koelkast maakt een zoemend geluid als deze aanslaat. Dit is het geluid dat de koelkast maakt als de compressor loopt en op het moment dat deze start met het koeling proces. Het zoemende geluid geeft aan dat de compressor normaal werkt en dit is dus niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. 

Heb je het volgende al gecheckt?

Afstand tussen koelkast en muur

Als dit geluid harder is dan normaal, controleer dan of er zich genoeg ruimte bevindt tussen de muur en de koelkast. Indien dit niet het geval is, kan het geluid zich niet voldoende verspreiden en kan meer lawaaierig aanhoren. Wij raden aan dat er zich tenminste 50 mm bevindt tussen de achterkant van de koelkast en de muur.

Koelkast moet recht staan

Zorg er daarnaast voor dat de koelkast recht staat. Er kan lawaai ontstaan doordat de compressor trilt. Zorg ervoor dat de deur van de koelkast recht is, evenals de vloer waar de koelkast op staat.

Waarom maakt mijn koelkast een zoemend of rammelend geluid?

rsz-846676
      0 Likes
      eddyready
      Journeyman
      Opties

Zoals reeds aangegeven staat de koelkast voldoende ver van de muur omdat er bovenaan een schuine wand is. Maar de beloofde 35dB haal ik niet. Het minimum is rond de 46 a 47 dB zoals u in het filmpje ziet, hetgeen ik toch een beetje consumentenmisleiding vind.

0 Likes
      Oplossing
      BruceH
      Community Manager
      Opties

Hi @eddyready,

Ik heb het voor je nagekeken en hier kan inderdaad het beste een monteur naar komen kijken, mits de koelkast aan bovenstaande eisen voldoet.

Je kunt telefonisch direct een reparatieverzoek indienen of mij een privebericht sturen 👍

rsz-846676
      0 Likes
      rinze2punt0
      Explorer
      Opties

@eddyready mag ik vragen wat de oplossing is geweest? Ik heb sinds anderhalve week een No Frost BRB26605FWW inbouwkoelkast (vervanging van een defecte koelkast) en vind dat deze ook erg veel herrie maankt. Gemiddeld 46 dB en staat 45 min / uur te loeien; erg storend.

0 Likes
      Tessa
      Moderator
      Moderator
      Opties

Goedemiddag @rinze2punt0,

Er heeft een reparatie plaatsgevonden bij bovenstaande gebruiker. Als je exact hetzelfde ervaart raad ik dat bij jou ook aan.

Heb je er eventueel een filmpje/geluidsfragment van zodat ik het kan beluisteren?

Groeten,

Tessa

rsz-846676\
      0 Likes
      rinze2punt0
      Explorer
      Opties

Goedenavond Tessa of collega,

bijgevoegd het geluid.

Groet,
      Rinze

0 Likes
      Tessa
      Moderator
      Moderator
      Opties

Dankjewel voor het geluidsfragment, Rinze 👍

Om eerlijk te zijn klinkt dit (nog) niet alarmerend en is dit zoals het hoort te werken. Meer informatie en voorbeelden van geluiden die de koelkast kan maken vind je op onze website: https://bit.ly/3fW0u6A

Groeten,

Tessa

rsz-846676\
      0 Likes
      rinze2punt0
      Explorer
      Opties

Dank je wel voor je terugkoppeling Tessa.

Ik heb nog nooit een koelkast gehad die zoveel geluid maakt en had er juist een uitgekozen met een laag aantal dB aangezien ik een open keuken heb.

0 Likes