Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Ecobubble WF0804Y8E rammelt tijdens het wassen

(Onderwerp aangemaakt op: 07-02-2017 01:46 PM)
4992 Weergaven
Edvard
Apprentice
Opties

Wasmachine aangeschaft op 29-8-2012 begint nu vervaarlijk te rammelen tijdens de was en m.n. De start van het centrifugeren. Mijn vraga is wat de garantie is op deze machine en hoe dit mankement kan worden verholpen.

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Edvard
Apprentice
Opties

Op zich helder, maar machine was stuk en we hebben een nieuwe aangeschaft. Jammer dat een machine van slechts 4,5 jaar moest worden vervangen. Ik houd de tips in gedachte.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Edvard, dat lijkt me niet handig!

 

Om je eerste vraag te beantwoorden; er geldt een fabrieksgarantie van twee jaar op jouw wasmachine vanaf het moment van aanschaf. Daar valt 'ie nu dus helaas wel buiten 😞 

 

Ik wil graag kijken of we dit kunnen oplossen, zonder dat er een reparatie aan te pas moet komen. 

Kun je het volgende eens nalopen/proberen:

 

- Check of de transportbouten zijn verwijderd (deze vind je aan de achterkant van de wasmachine).

- Zorg dat de wasmachine stabiel/waterpas staat. Wanneer je kruislings op de hoeken van het bovenblad drukt, mag de machine niet wiebelen. Daarnaast moeten de stelpootjes niet te ver zijn uitgedraaid. 

- Ondergrond: meeverende ondergronden zoals een houten vloer, rubberen mat of rubberen doppen kunnen zorgen dat de wasmachine begint te trillen/rammelen. Het is dus aangeraden om de wasmachine op een harde ondergrond te plaatsen, zoals beton of tegels.

 

Kun je bovenstaande opties eens proberen? Ik hoor graag van je hoe dat uitpakt!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Edvard
Apprentice
Opties

Dag Tim,

 

De wasmachine heeft 2,5 jaar probleemloos op deze plak gedraaid. Dus check op al je suggesties.

Is er nog iets wat Samsung voor ons kan betekenen?

 

groeten,

 

Edvard

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hmm, heb je gekeken of 'ie nog wel waterpas staat? Het kan namelijk zijn dat dit na een lange tijd gebruik niet meer het geval is. 

 

Ook wil ik je vragen om goed te letten op de belading, omdat dit vaak de oorzaak kan zijn van het trillen of rammelen. Hierbij doel ik op grote was, zoals bijvoorbeeld een dekbed of kussen. Deze nemen namelijk veel vocht op en worden daardoor extra zwaar. Eigenlijk kan de wasmachine alleen vol worden beladen wanneer het katoenprogramma wordt gebruikt. Voor andere programma's kun je de beladingstabel in de handleiding raadplegen.

 

Dit komt omdat het centrifugeren tijdens het katoenprogramma rustig wordt opgebouwd, wat bij andere programma's veel sneller gaat. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

@Edvard Heb je nog wat aan het bericht van Tim gehad?


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Oplossing
Edvard
Apprentice
Opties

Op zich helder, maar machine was stuk en we hebben een nieuwe aangeschaft. Jammer dat een machine van slechts 4,5 jaar moest worden vervangen. Ik houd de tips in gedachte.

0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Ah wat jammer! 

 

Hopelijk heb je dan nog veel plezier van je nieuwe machine :womanhappy:


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes