Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

EcoBubble droogcombi droogt niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 06-03-2024 06:06 PM)
364 Weergaven
LauraBord
Apprentice
Opties

Mijn was-droog combi werkt niet goed meer. Er gaat niet te veel was in, daar let ik op. Wat kan ik doen om zelf te checken waar het aan kan liggen? #ecobubble

0 Likes
11 Antwoorden
LauraBord
Apprentice
Opties

Het gaat om de EcoBubble WD80J6A00AW

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @LauraBord,

Bedankt voor jouw bericht. Wat werkt er precies niet goed aan? 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
LauraBord
Apprentice
Opties

Hi, de was komt er nat uit. Ik moet de droger tot 3 keer aanzetten wil het een beetje droog eruit komen. 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie LauraBord,

Heb je ook de filter gecontroleerd/schoongemaakt en is het ook geheel volgeladen?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
LauraBord
Apprentice
Opties

Hoi Ajay, ik weet niet hoe ik het filter moet schoonmaken, waar zit dat? 
En wat bedoel je met 'geheel volgeladen'?
Of ik er nu veel of weinig was in doe, het droogt niet. 

0 Likes
Svdbbx
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @LauraBord

Ook met de wasdroogcombinatie dien je goed te kunnen drogen. Houd je rekening met de droogcapaciteit, deze is de helft van datgene wat je kunt wassen? Neem hiervoor even een kijkje in de handleiding van jouw wasdroogmachine: https://bit.ly/2WY9BMJ.

Je kunt hiervoor de volgende stappen doorlopen:

1. Reinig beide filters. Zowel het pluizenfilter als het filter rechtsonder de deur. Kijk bij het filter linksonder ook de lamellen achter het filter na. Maak de lamellen voorzichtig schoon met een zachte borstel. 
2. Zorg dat je trommel niet te zwaar beladen is.
3. Kies voor het programma 'Extra droog' en stel de maximale droogtijd in.
4. Doe geen gemengde was in de trommel.
5. Pas op met de hoeveelheid wasverzachter tijdens het wassen. Wasverzachter kan sporen achterlaten op de vochtigheidssensors van de droger waardoor deze niet nauwkeurig meer kan meten.

Wanneer dit geen verschil maakt en ook de filters schoon zijn zal een serviceverzoek de volgende stap worden.

Groetjes,

Sylvia

rsz-846676
0 Likes
LauraBord
Apprentice
Opties

Beste Sylvia,

Dank voor je uitleg. Ik heb het filter rechtonder de deur al schoongemaakt. Maar een pluizenfilter kan ik niet vinden. Ook niet in de handleiding. Het is een was-droog combinatie. Heeft deze wel een pluizenfilter? Zo ja, waar zit die dan?

Ik heb ook geen optie 'extra droog'. Dus die kan ik niet kiezen. 

Wasverzachter gebruik ik niet, dus daar kan het niet aan liggen. Verder heb ik deze machine zo'n 1,5 a 2 jaar en had hiervoor nooit dit probleem. De hoeveelheid was houd ik ook altijd in de gaten. Is de 'vochtdetectie' niet meer goed? Of zit daar vuil voor? Hoe zou ik dat schoon kunnen maken? 

De basis dingen heb ik wel geprobeerd. Maar blijf met hetzelfde probleem zitten (die ik overigens wel vaker lees op dit forum.. Is het een probleem van deze machine/dit serienummer?

Groet, Laura

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @LauraBord,

Jouw model heeft geen pluizenfilter. Had je voor het schoonmaken van het filter de onderstaande instructies opgevolgd? Anders zou er een monteur naar moeten kijken.  Valt het nog binnen de 2 jaar garantie?

https://bit.ly/3gCNTpj

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Alona23
Student
Opties

Hoi Laura,

Ik heb ook sinds begin vorig jaar hetzelfde probleem. Heb jij het opgelost gekregen? Zo ja,hoe heb jij het voor elkaar gekregen!? 

0 Likes