op 31-12-2017 04:24 PM
Wij gebruiken dit apparaat iets meer dan een jaar. Het lukt ons niet in de (hetelucht) oven om bijvoorbeeld pizza's bladerdeeg recepten, appeltaarten naar tevredenheid te bereiden. Bij al deze voorbeelden blijft de onderkant slap of niet gaar. We hebben diverse standen geprobeerd. Het lijkt erop dat vanaf de onderkant niet voldoen warmte/luchtstroom komt. We zijn ten einde raad en hebben het gevoel dat we een miskoop produkt hebben aangeschaft. Wat is de oplossing?
op 17-01-2021 02:42 PM
Ik heb hetzelfde probleem en ben zeer teleurgesteld in mijn aankoop. Wanneer ik de heteluchtstand gebruik, is de pizza bodem altijd slap. Zowel bij gebruik keramische plaat + inleggrill als bij bakplaat. Ik vind het heel jammer dat ik mijn geld hieraan heb verspild.
op 15-10-2021 01:18 PM
Ik heb deze oven nu een week in gebruik en ondervind hetzelfde probleem. Onderkant slapen bovenkant goed van de broodjes en pizza. Brood bakken gaat ook niet goed. Verschillende standen geprobeerd. Baal er echt van. Iemand nog nieuwe tips?
op 18-10-2021 01:32 PM
Hi @Mariska de Boer, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Wat balen dat het nog niet helemaal wil vlotten met je nieuwe aanwinst. Wat gaat er precies niet goed?
Als ik de handleiding erbij pak zie ik wel verschillende combinatie standen staan.
Groeten,
Martijn
op 18-10-2021 03:16 PM
Ik heb het hierboven omschreven en de mensen daarvoor ook al. Onderkant wordt niet knapperig. En ook raar dat er geen rooster bij zit wat groot genoeg is om alleen te gebruiken zonder die bakplaat eronder.
op 18-10-2021 03:27 PM
Dankjewel voor je berichtje: Onderkant slapen bovenkant goed < Hier kwam ik geen wijs uit vandaar mijn vraag.
Afhankelijk van het programma en stand zal ook de onderkant gebakken worden. Wel wordt er een rooster meegeleverd wat je op een bakplaat kunt plaatsen, met de ruimte tussen de plaat en het rooster kan de lucht er ook omdraaien. Het is wel belangrijk dat je bij bepaalde voeding de combi-magnetron voor verwarmt.
Groeten,
Martijn
18-10-2021 04:29 PM - bewerkt 18-10-2021 04:32 PM
U zegt "Afhankelijk van het programma en stand zal ook de onderkant gebakken worden." Kan u mij ook vertellen welk programma dan precies? Want ik heb verschillende programma's geprobeerd. Met voorverwarmen, op het rooster, met zelfs speciale pizza plaat. Niets werkt, voorgeprogrammeerde programma's veranderen de textuur compleet, oneetbaar. Mijn contacten met de klantendienst zijn ook barslecht, deze is mijn berichten uiteindelijk beginnen negeren, biedt geen hulp. Dit apparaat deugd niet om pizza's en dergelijk knapperig te bakken. Ik heb gewoon erg dure microgolf gekocht. Het lijkt me dat deze oven niet krachtig genoeg is, waardoor er onvoldoende circulatie is van warme lucht. Baktijden voor bijvoorbeeld lasagne of cake zijn ook veel langer als aangegeven op hun verpakking en in vergelijking met mijn vorige oven.
Tip voor Mariska, geef het op. Ik steek alles wat ik krokant wil bakken in mijn Philips airfryer, werkt wel goed. Moet pizza wel in stukken breken om te doen passen. Zielig, maar Samsung biedt geen oplossing. Ze hebben ons geld en daarmee stopt het voor hen, lijkt me.
op 21-11-2021 12:35 PM
Hier precies hetzelfde probleem. Krijg ook niks warm van onderen. Pizza lukt niet en ovenschotel ook niet. Alle standen geprobeerd. Waardeloos…
op 24-11-2021 09:28 AM
Hi @Pruim, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community!
Oeei, dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Gebruik je bij de ovenfunctie ook één de roosters? En verwarm je deze ook voor? Bij het maken en bereiden van een pizza kun je het beste gebruik maken van een bruineerbord, dit zorgt ervoor dat ook de bodem lekker knapperig wordt.
Groeten,
Martijn
24-11-2021 11:27 AM - bewerkt 24-11-2021 11:38 AM
Hallo Martijn,
Ja, natuurlijk warm ik de oven voor. Ik heb zowel de magnetronplaat + rooster als de bakplaat + rooster gebruikt en onderin de oven geplaatst. 6x met een pizza verschillende standen geprobeerd en 1x met een ovenschotel (zowel convectie als hetelucht + convectie en ook de combinatie van hetelucht en magnetron). Geen van allen waren deze verwarmd van onderen. Ik vraag mij sterk af of mijn model (NQ50A6539BS) uberhaupt wel kan verwarmen vanaf de onderkant?
op 24-11-2021 11:43 AM
Hi @Pruim,
Dankjewel voor je berichtje. Ook met jouw combi-magnetron behoor je een Pizza te kunnen afbakken of een ovenschotel te kunnen bereiden. Wanneer je gebruikt maakt van het rooster kan de hetelucht ook goed om het product heen bewegen zodat het gelijkmatig gegaard wordt.
Gebruik bij het bakken dan ook de Hetelucht stand.
Groeten,
Martijn