op 25-06-2020 08:55 AM
Goedemorgen,
Mijn product robotstofzuiger samsung model: SR2AJ9040W (M/C: VR2AJ9040WG/AA) met serienummer: 0B968FEH400059B werkt niet naar behoren. Het begint met geluid maken om te gaan stofzuigen draait weg van oplaadpunt en gaat vervolgens in zijn achteruit tot he tniet meer kan en geeft een foutmelding. Indien je de stofzuiger in het midden van de woonkamer plaatst dan rijdt het een beetje vooruit (2 cm) en dan ongeveer een halve meter achteruit en dit proces blijft het herhalen totdat hij niet meer kan en weer een foutmelding aangeeft.
Ik heb het vermoeden dat er sprake is van een software probleem, maar er is nergens te vinden hoe je de robot kan resetten naar fabrieksinstellingen. niet in de handleidingen, niet online, niet op forums en niet bekend bij de klantenservice.
Derhalve heb ik rond de periode van 1 juni contact opgezocht met de klantenservice. Dit zowel via facebook messenger chat als telefonisch. Ik heb alle stappen via facebook messenger gevolgd en tevergeefs het probleem is niet verholpen. Verder heb ik de robot aangezet, goed schoongemaakt van binnen als buiten en de batterij een keer eruit gehaald en teruggeplaatst.
Telefonisch is mij aanvankelijk medegedeeld dat het product thuis kan worden opgehaald, maar omdat het product ouder is dan 2 jaar, hier wel kosten aan zijn verbonden en daarbij ook nog onderzoekskosten aan zitten verbonden. Gelet op het feit ik vermoeden had dat het om een software matig iets, heeft uw collega geadviseerd om dan langs te gaan bij de dichtsbijzijnde servicepoint van samsung, zodat zij mij daar kunnen helpen. Ik ben woonachtig in Eindhoven en volgens uw collega zou dit Utrecht zijn. Na eerst wat onderzoek te hebben gedaan en op niets te zijn uitgekomen heb ik ondanks de coronatijd het advies van uw collega opgevolgd en ben met het openbaar vervoer gereisd naar Utrecht op 24-6-2020. Daar aangekomen hebben uw collega's mij te woord gestaan. Een van deze collega's was Dave en heeft mij vriendelijk trachten te helpen, maar officieel kan hij mij niet helpen want zij doen alleen TABLETS EN TELEFOONS en geen robotstofzuigers. Met andere woorden ik ben vanuit Eindhoven naar Utrecht gereisd met een robotstofzuiger onder de arm voor NOPPES. Ik diende contact op te nemen met de klantenservice en dat heb ik gedaan. Ik wilde graag een klacht indienen en daar ben ik te woord gestaan door een collega van u (mogelijk adien). Zij gaf aanvankelijk geen gehoor naar mijn verhaal en verklaarde dat ik het bij het verkeerde eind had. Ik kon dit niet waarderen en ben zeer boos geworden en tevens teleurgesteld. Zij kon mij niet helpen, alleen als ik het product wilde laten ophalen door de service waar hoge voorrijkosten bij komen kijken. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik belde voor een klacht in te dienen en is uiteindelijk na veel pijn en moeite dat ik op de community mijn klacht kon indienen en dat dit zou worden opgepakt. Vandaar dit bericht.
Nog steeds zit ik met een stofzuiger ter waarde van €1000 wat niet werkt naar behoren, vervolgens word ik verkeerd geïnformeerd/ geadviseerd en zodra je advies opvolgt wordt je voor gek verklaard. Ik heb hierdoor veel tijd verspild (+/- 3 uurtjes), onnodig gereisd in de trein in deze gevaarlijke tijd en geld verspild.
Derhalve allereerst het vriendelijk verzoek om mijn klacht en probleem serieus op te pakken. Verder zou ik graag gecompenseerd willen worden voor de onnodige kosten die ik heb moeten maken naar aanleiding van jullie advies en ben ik eerlijk gezegd nog boos en wil ik dat u mijn tijd vergoed. Ik verneem graag van u binnen 7 dagen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-06-2020 10:13 AM
Hi @Bennie91,
Welkom op de Community en goed dat je het komt checken.
Heb je wat meer informatie voor mij? Kun je bijvoorbeeld via een privébericht jouw contactgegevens delen en je klantnummer? Dan kijk ik even wat ik kan vinden.
op 29-06-2020 10:13 AM
Hi @Bennie91,
Welkom op de Community en goed dat je het komt checken.
Heb je wat meer informatie voor mij? Kun je bijvoorbeeld via een privébericht jouw contactgegevens delen en je klantnummer? Dan kijk ik even wat ik kan vinden.
op 22-03-2022 09:38 AM
Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn robotstofzuiger rijdt achteruit. Welke oploosing heeft destijds voor jou gewerkt?
op 22-03-2022 11:16 AM
Hallo,
het product werkt nog steeds niet. Niemand kan mij helpen en Samsung die nota bene het product heeft gemaakt wil alleen tegemoetkomen door het product te laten ophalen voor 100 € en dan is die nog niet gemaakt. Mocht jij een oplossing hebben dan hoor ik dat graag.
op 23-03-2022 11:40 AM
HI there, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet handig als je stofzuiger het niet meer goed doet. Wanneer de fabrieksgarantie van 2 jaar voorbij is kunnen we de stofzuiger uiteraard nog steeds herstellen, hier zullen wel kosten bijkomen. Via onze website kan je de stofzuiger dan aanmelden voor een reparatie, je ontvangt dan een verzendlabel om de stofzuiger op te sturen. In het service centrum zal de stofzuiger vervolgens onderzocht worden en aan de hand hiervan krijg je een prijsopgave.
Kies je ervoor om de stofzuiger vervolgens niet te laten maken dan betaal je enkel de verzend- en onderzoekskosten en deze zijn gezamenlijk € 52,15
Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung
Groeten,
Martijn