Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem Koel/vries RB31FEJNBSA

(Onderwerp aangemaakt op: 05-07-2017 01:44 PM)
61638 Weergaven
Lars1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.

Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...

Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.

Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?

Mvg,

Lars

Spring naar oplossing
125 Antwoorden
Nickenies
Student
Opties

Ik vrees dat @BruceH hier weinig aan gaat en kan doen. Gevalletje "don't shoot the messenger". Het zou hem/Samsung wel sieren om de klant tegemoet te komen met een oplossing. Afschuiven naar de leverancier en een link met ingewikkelde taal van de overheid is een standaard procedure. De grote meerderheid doet hier niets mee omdat het gedoe is en men al weet dat het toch geen zin heeft... Dat ze het vertrouwen in Samsung verliezen en voor een ander merk gaan boeit ze niets. Er staan veel nieuwe klanten klaar en verkopen ze weer genoeg nieuwe koelkasten en apparatuur die na een paar jaar dezelfde kuren geeft.

Misschien dat een mailtje naar Kassa of de consumentenbond sturen zo'n slecht idee niet is, helemaal als we dat met velen doen. Samsung is een grote speler maar dat houdt wel dat ze niet naast hun schoenen moeten gaan lopen. Dus denk dat discussiëren op dit forum geen effect heeft, je moet de media opzoeken om het echt onder de aandacht te brengen. Pas dan bereik je iets... 

0 Likes
Northernstar
Journeyman
Opties

@BruceH  nee ik kan hem wel ter reparatie aanmelden en dan sturen zij een monteur. Kosten zijn voor mij. Leuk kastje naar de muur verhaal zo. 

@Nk77  bij mij is het nu ook verholpen, maar het zal ongetwijfeld weer eens gebeuren. 

0 Likes
Sander1985
Journeyman
Opties
Ik ben ook wel voor het gevalletje lassa
0 Likes
Buttman-nl
First Poster
Opties

Dit probleem is niet enkel een Samsung probleem, dankzij jouw duidelijke foto’s heb ik mijn gelijke probleem met een Panasonic koelvriezer kunnen oplossen.

blijkbaar werkt dat No-frost bij meerdere merken niet geheel vlekkeloos. 

0 Likes
InekeB
First Poster
Opties

Hallo

Ik heb een model RB31FERNCSA aangekocht begin 2016 ongeveer. Een 2 jaar geleden kreeg ik last van ijsvorming. Ondertussen moest ik om de paar dagen ijszetting uit de vriezer halen dus ben ik toch maar op zoek gegaan naar een oplossing inplaats van een dure technieker langs te laten komen. Vandaag de bovenstaande tips uitgevoerd, en inderdaad dankzij de foto's van 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @InekeB,

Het lijkt alsof de koelkast niet registreert dat de deur dicht is. Het kan zijn dat er een kink in de kabel zit, die vind je bij het scharnier van de deur. Kun je proberen hier wat mee te 'spelen'?  

rsz-846676
0 Likes
InekeB
First Poster
Opties

Hoi

Ik denk niet dat dat het probleem is. Het bedieningspaneel werkt niet meer. Als je de handleiding volgt dien je bij het opstarten van je frigo nadat deze begint te piepen hem in te stellen via het bedieningspaneel door 7sec op freezer en fridge te drukken. Daarna zou het piepen ophouden en kan je de temperatuur instellen. Jammer genoeg lukt dit niet meer en gaat hij op de standaard temperatuur staan. Coolselect werkt ook niet. (Het piepen stopt wel weer zodra de ijskast op temperatuur staat.)

Echter is deze wel zijn eigen leven gaan leiden en veranderd die regelmatig de temperaturen van de vriezer en de ijskast. Eerst dacht ik dat er mss een zekering moet vervangen worden of zo maar naargelang het probleem heb ik eerder het idee dat de electronica een reset nodig heeft. Kan ik dit zelf? Want zoals zovelen hier vermelden. Een technieker betalen voor een combi ijskast dat op zo'n jonge leeftijd die al heel wat problemen vertoonde is niet echt aanvaardbaar.

Ik probeer alleszins dit weekend de bedrading van de deur.

Ik wil ook even bijvermelden na het defrosten ik geen ijsafzetting meer heb. De luide knallen heb ik vandaag niet gehoord dus op dat vlak ben ik al heel tevreden!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik kan een monteur voor je inplannen, maar dan komen er wel kosten bij kijken. Heb je dit al bij je verkoper aangekaart? Je hebt naast de fabrieksgarantie, ook nog wettelijke garantie. Dit loopt via de verkoper.

rsz-846676
0 Likes
InekeB
First Poster
Opties

Jammer genoeg ben ik niets met dit standaard antwoord. Die wettelijke garantie van 2j is inmiddels verstreken. De combi frigo is 4j oud. Maar dat had ik al vermeld. Net zoals ik melde dat een technieker absurd veel geld kost.

Mijn vraag was of ik zelf wat kan doen aan dit probleem.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik ben geen monteur, dus daar kan ik je niet bij helpen. Wettelijke garantie is overigens wat anders dan fabrieksgarantie. 

rsz-846676
0 Likes