Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem Koel/vries RB31FEJNBSA

(Onderwerp aangemaakt op: 21-11-2018 09:43 PM)
4567 Weergaven
Lars1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.

Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...

Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.

Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?

 

Mvg,

Lars

117 Antwoorden
Nk77
First Poster
Opties

Welke stappen heb je nu verder ondernomen? 

Ik ben nl ook erg huiverig voor dat het bij mij ook weer gebeurt....

 

0 Likes
Nk77
First Poster
Opties

Hoe gaat het nu met jou koeldiepvries? 

Een kennis van mij heeft dezelfde, die staat tegen de muur en nergens last van! 

 

0 Likes
Lars1
Journeyman
Opties

Ik heb alle stappen en tips doorlopen maar dat heeft niet voor een definitieve oplossing gezorgd. 

Ik moet helaas wekelijks het ijs op de bodem verwijderen anders gaat het op mijn houten vloer lekken en daar kan de vloer niet tegen. 

Ik ken ook iemand met dezelfde en hij heeft gelukkig geen problemen. 

0 Likes
Nk77
First Poster
Opties

Samsung monteur laten komen! 

Die heeft bij mij hopelijk het probleem verholpen...

 

0 Likes
Supercool1
First Poster
Opties

Zelfde probleem, ijsafzetting in vriesvak, ben benieuwd wat de monteur voor oplossing heeft bedacht bij NK77 First Poster

0 Likes
Henk15
Apprentice
Opties

Hetzelfde probleem, het is gewoon een waardeloos systeem begrijp ik nu. Zogenaamd no frost maar ijs moet ik om de paar dagen uit bodem halen, harde knallen, kunnen we niet een actie beginnen, geld terug, eventueel consumentenbond inschakelen.

systeem is waarschijnlijk niet goed, 4 dagen vriezer uit wat een waanzin, wie betaalt de inhoud?

nooit meer samsung koelkast en koop ook geen bosch wasmachine of droger, zogenaamd zelfreinigend, alleen maar problemen.

 

0 Likes
Nk77
First Poster
Opties

De monteur heeft de klep in de diepvries los gehad en er iets tussen geplaatst en heeft ook een “zilverfolie” er achter geplaatst voor het knallen. 

Knallen is afgelopen en tot nu toe geen ijsvorming onderin.....

dus de  monteur laten komen!!!

 

0 Likes
Henk15
Apprentice
Opties

Bedankt en wat zijn de kosten en voorrijkosten?

ik had namelijk ook probleem met zogenaamde zelfreinigende wasdroger was paar maanden over garantie en dan 70 voorrijkosten en schoonmaken filter van dit zelfreinigende monster 185'

 

NAtuurlijk wel belachelijk zilverfolie plaatsen.zo maakten we vroeger een zekering van de radio tijdelijk. 🙂 andere mensen die de monteur lieten komen kregen toch weer klachten, ik vertrouw samsung niet met koelkasten en vriezersmen zal er nooit meer 1 van dit merk kopen.

op zo,n manier improviseren vind ik geen optie, lever een goed apperraat of hou je bezig met waar je wel goed in bent, zoals telefoon, televisie.

als je auto zo,n mankement heeft is de fabrikant verplicht om de modellen terug te roepen en te maken.

0 Likes
Nk77
First Poster
Opties

Viel bij mij onder de garantie.....

een soort “zilverfolie” ik ben geen monteur dus niet zoveel verstand.....ervan. 

Ik zal ook geen Samsung weer nemen.

succes! 

0 Likes
Sander1985
Journeyman
Opties

Van mij is uit oktober 2014, garantie zal dus verlopen zijn en alleen nog op de motor.

Helaas sinds enkele weken heb ik nu ook dat er zowel links als rechts achter te zien is dat er een klein stroompje ergens achter een gesloten schot wegkomt dat onder de bak een soort van waterplas doet ontstaan.

Helaas dus hetzelfde probleem als de topic starter.

Balen want voor de rest altijd wel plezier van gehad. Maar dit KAN en MAG gewoon niet waar zijn.

Ik zou ook zeggen neem deze modellen terug en vergoed de schade.

Jammer, heel erg jammer gewoon.

0 Likes