Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem Koel/vries RB31FEJNBSA

(Onderwerp aangemaakt op: 15-10-2019 03:24 PM)
2167 Weergaven
Lars1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem met mijn RB31FEJNBSA koel/vries combi. Ik heb deze eind november 2014 gekocht, dus zo oud is hij nog niet.

Het is een no-frost vriezer, maar op de bodem (onder de onderste la) ontstaat tegenwoordig ijsopbouw. Dit gaat van de achterwand naar voren toe. Ik moet dit zeker 1 keer in de week weghalen anders groeit het ijs te ver naar voren en begint de vriezer te lekken op mijn houten vloer. Een langere vakantie wordt dus ook lastig...

Alle garantievoorwaarden buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk onacceptabel voor een dure koel/vries combi van nog geen 3 jaar oud.

Is dit een bekend/vaker voorkomend probleem wat makkelijk opgelost kan worden?

 

Mvg,

Lars

117 Antwoorden
Northernstar
Journeyman
Opties

@BruceH; deze reparatie buiten garantie periode is kosteloos? En hoe/waar maak ik die afspraak?

 

BruceH
Community Manager
Opties

Buiten de fabrieksgarantie kunnen wij geen kosteloze reparatie bieden, vandaar mijn suggestie om de verkoper hierover te benaderen.

rsz-846676
0 Likes
Northernstar
Journeyman
Opties

Wat een onzin zeg. Samsung maakt een ondeugdelijk product. Je betaalt 150 euro meer voor een no frost apparaat , wat door een fout in constructie  geen no frost meer is. En dan denk je dat Wehkamp dit op gaat lossen?

 

Voor mij nooit meer Samsung in ieder geval. Ik vind dit echt niet kunnen. 

 

 

 

Tes102
Student
Opties

@BruceH  schreef:

Buiten de fabrieksgarantie kunnen wij geen kosteloze reparatie bieden, vandaar mijn suggestie om de verkoper hierover te benaderen.


Wat kan de verkoper hier aan doen dan? Als er dus blijkbaar een fout in het apparaat zit? 

Dit wordt een beetje een kastje naar de muur verhaal..  volgens mij is de producent verantwoordelijk voor fouten in een product en niet de verkoper! Misschien handiger voor jullie als Samsung om alle klachten te bundelen en de oorzaak te onderzoeken? I.p.v. dit bij een andere partij neer te leggen. 

BruceH
Community Manager
Opties

We kunnen de oorzaak achterhalen door een monteur in te schakelen, echter komen hier buiten de fabrieksgarantie kosten bij kijken. 

 

Als je geen garantie meer hebt, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
Twee jaar is niet de normale levensduur van een koelkast. Voor meer informatie hierover kunnen jullie de link volgen die ik eerder heb gedeeld.

rsz-846676
0 Likes
Northernstar
Journeyman
Opties

Er hoeft geen monteur te komen om een oorzaak te vinden, want dat hebben mensen in dit topic al gevonden en gelukkig maar ook. Anders zaten een aantal mensen toch met een onbruikbare koelkast.

Maar het zou fijn zijn als Samsung gewoon iets zou doen. De link die de mod stuurt zegt het volgende:

 

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

 

Hier kun  je toch niets mee? Hoe ga ik dat bewijzen? 

 

 

 

 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dit zou dan alleen bij verkeerd gebruik of gebruikersschade zijn, beide lijkt mij niet het geval. Ik raad je aan de verkoper te contacteren en dit even voor te leggen. Eventueel refereren naar het artikel dat ik eerder met je heb gedeeld.

rsz-846676
0 Likes
Northernstar
Journeyman
Opties

De verkoper is Wehkamp en die kan, zoals verwacht en logisch niets betekenen na garantie.

Heb het hen voorgelegd. 

 

Samsung is hier verantwoordelijk voor en schuift het mooi af.

 

Misschien maar eens wat mensen bundelen die dit ook hebben en naar Consumentenbond of kassa. 

 

 

BruceH
Community Manager
Opties

Heb je hen ook gewezen op jouw rechten en verwezen naar het artikel?

rsz-846676
0 Likes
Nk77
First Poster
Opties

Het is gewoon jammer, dat ze het eigenlijk niet willen erkennen. 
ook al is tot nu toe mijn probleem verholpen, maar ben er ohzo bang voor dat het weer gebeurt. 

0 Likes