Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast (SBS) RFG23UERS1/XEF

(Onderwerp aangemaakt op: 28-11-2022 05:38 PM)
197 Weergaven
Amine2612
First Poster
Opties

Na 4 jaar is onze koelkast opeens gestopt met afkoelen. Naar aanleiding van dit probleem heb ik contact opgenomen met Samsung, zij hebben mij verteld dat ik hiervoor een melding moest maken bij CeRepair. Zo gezegd, zo gedaan.. Enkele momenten later heeft CeRepair iemand gestuurd voor de reparatie van de koelkast, na een korte nazicht stelde hij vast dat de koelkast niet valt te repareren en wij hier een koelkast voor in de plaats zouden krijgen oftewel dat Samsung over zou gaan tot een creditering. Toch stelde ik hem de vraag waarom deze na 4 jaar defect is aangezien een normaal werkende koelkast gemiddeld 10 jaar lang meegaat. Waarop meneer antwoordde dat hij een fabrieksfout heeft ontdekt ivm de las werkzaamheden van de compressor. Het was duidelijk... Maar nu zit ik met mijn handen in het haar nadat ik heb vernomen dat Samsung heeft beslist om over te gaan tot een creditering. Met de overgang tot creditering is niets mis natuurlijk maar om te horen dat dit 53% van het gehele aankoopbedrag is terwijl er een productiefout is ontdekt? En laten we natuurlijk de €100 niet vergeten die we uit eigen zak aan CeRepair moesten betalen. Zeer choquerend en oneerlijk noem ik dit! En over de service aan de telefoon die ik net heb ervaren zal ik maar niet beginnen. Hoe kan het, dat Samsung zo oneerlijk te werk gaat en zulke omgang hanteert met klanten ik sta met mijn mond vol tanden!

0 Likes
1 Antwoord
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Amine2612, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je koelkast het niet meer goed doet. Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze koelkasten en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Jouw koelkast valt helaas buiten deze periode, we kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je koelkast. 

Wanneer het om een productiefout zou gaan komt dit ook eerder boven water en zal je dit ook moeten ervaren binnen de garantietermijn. 

Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes