op 20-04-2018 11:27 PM
Hoi,
Onze koelkast vriest normaal, maar ze koelt niet meer.
Het display is ingesteld op 5 graden, maar het is duidelijk veel warmer binnenin. Vakantiestand is uitgeschakeld.
Zou dit de thermostaat zijn die stuk is? Kan het dat de koelkast dan niet meer koelt, maar wel nog vriest? Is dit apart/zelf te vervangen?
Andere ideeën?
Bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-05-2022 10:51 AM
op 23-04-2018 11:05 AM
Hi @KALiber40517,
welkom op de Community.
Zit er nog garantie op jouw koelkast?
In ieder geval kun je het volgende controleren, of ik kan een reparatie voor je inplannen.
op 25-04-2018 09:03 PM
Hoi,
op 26-04-2018 01:29 PM
op 04-07-2018 03:37 AM
Update:
We zijn verhuisd. De ijskast heeft ruim twee weken kunnen ontdooien. We steken ze in en ze werkt perfect.
We wonen hier twee weken nu, doen een housewarming, koelkast goed vol.. tijdens de housewarming merken we dat ze weer niet meer koelt. Ze blijft intussen al een paar dagen warm.
Wat doen we best?
op 04-07-2018 09:49 AM
op 01-08-2020 01:01 PM
Wat is dat toch met Samsung Koelkasten die niet meer koelen maar wel nog vriezen??? ! Grrr. Het internet staat er vol mee en in alle talen. Onze Side By Side RS54HDRPBBSFR/EF had/heeft hetzelfde probleem.
Geef geen tips over het afstand, stofvrij, ... ik kan ook de handleiding en het WWW raadplegen.
Technieker van de handelaar langs geweest met het idee dar het gekende probleem is namelijk bevriezing van de ventilator. Niets van. Het alu stripje dat het ijs in het eerste deel van de condensafvoer tube moet ontdooien is slecht ontworpen, te kort en veel te klein om voldoende warmte in het condensnafvoer te brengen. De temperatuursensors zijn een gekend probleem.
Machine heeft twee dagen uit gestaan na reinigen en controle achterzijde (geen condens in de opvangbak = was niet aangevroren) terug aangezet en wat blijkt alles werkt weer zelfs beter dan verkoopt instellen van 4°c en 3°c bereiken. Joepie, de vervang ijskast Oud electrolux toestel wat wonderwel zijn werk deed geledigd en gedurende 24 uur waren we tevree over onze turbo SbyS van Samsung. Tot deze ochtend weer van hetzelfde 4 graden ingesteld en 14°C in de koelkast. Krijg ik deze ochtend een mail van Samsung voor een korting tot wel 30% wegens mijn nakende verjaardag. Zou ik deze code ook kunnen gebruiken voor een herstelling?? Wat zal de technieker doen. Temperatuur sensor vervangen ( kost op het WWW 5€) de printplaat vervangen? De compressor bijvullen daar er mogelijk een lek was van koel systeem. Zal er na het bijvullen geen lek meer zijn? Waarom zou er een lek zijn. Een beetje P...
op 03-08-2020 04:42 PM
Hi @S9Sound,
Het is natuurlijk niet fijn als je koelkast het niet meer goed doet, om dit na te laten kijken kan ik een serviceverzoek voor je aanvragen. Wat er exact hersteld moet worden zal dan door onze monteur ook vervangen worden.
We houden dan uiteraard wel rekening met de leeftijd van jouw koelkast, hoe jonger deze is hoe hoger de korting op de herstelling. Je kan de cadeauvoucher enkel gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe product.
Als je een serviceverzoek wilt aanvragen stuur mij dan een priveberichtje met je NAWTE-gegevens, het serienummer en de winkel en datum van aankoop.
op 06-08-2020 09:35 PM
op 07-08-2020 11:35 AM