Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast Samsung rl40uGVG koelt niet, vriest wel

(Onderwerp aangemaakt op: 20-04-2018 11:27 PM)
26007 Weergaven
KALiber40517
First Poster
Opties

Hoi,

Onze koelkast vriest normaal, maar ze koelt niet meer. 

Het display is ingesteld op 5 graden, maar het is duidelijk veel warmer binnenin. Vakantiestand is uitgeschakeld.

Zou dit de thermostaat zijn die stuk is? Kan het dat de koelkast dan niet meer koelt, maar wel nog vriest? Is dit apart/zelf te vervangen?

Andere ideeën? 

Bedankt.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
PattyxBella
Journeyman
Opties
Hoi Martijn! Ik heb hem gisteren weer aangesloten en hij koelt weer.. had hem ook echt goed schoongemaakt en alles eruit gehaald inclusief de bakken. Met de deuren open tot en met gisteren. Was blij, opgelucht dat hij het weer deed!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @KALiber40517,

welkom op de Community. 

Zit er nog garantie op jouw koelkast? 

In ieder geval kun je het volgende controleren, of ik kan een reparatie voor je inplannen.

1. Kijk na of de vakantiestand wel uit staat (alleen voor koelt niet).
  2. Kijk of de koelkast 10 centimeter ruimte aan de achterkant heeft en 5 aan de bovenkant / zijkanten.
  3. Controleer op stofvorming aan de achterkant.
  4. Controleer of de deurrubbers nog wel goed aansluiten.
  5. Controleer of de koelkast / vriezer niet te vol staat. Het kan dan namelijk zijn dat de No-Frost gaten op de achterwand van de koelkast / vriezer geblokkeerd zijn en er dus ijsvorming op de compressor komt.
  6. Als laatste stap kun je nog de koelkast ontdooien voor het liefst 4 a 5 dagen.
    Het kan zijn dat er diep van binnen ijsvorming bevindt.
    Dit gaat met 24 uur of 48 uur vaak niet weg.
    Belangrijk is de koelkast altijd met de deur open te ontdooien!
    Let wel, dat de klacht niet altijd wordt opgelost, of kan terugkeren.

rsz-846676
0 Likes
KALiber40517
First Poster
Opties

Hoi,

Geen garantie meer.

Vakantiestand had ik al gecontroleerd, die staat zeker af.
Ventilatieruimte naast achter en boven is meer dan voldoende.
Ik heb gekeken nu voor stofvorming, dit is negatief.
Deurrubbers zijn proper en sluiten aan.
De ijskast zat 1/3e tot halfvol. Nu bijna leeg.

In het vriesgedeelte zit de onderste schuif vast gevroren. Kan dat ermee te maken hebben?

Mvg,
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het lijkt me in dat geval verstandig om de koelkast eens te laten ontdooien, het kan bijvoorbeeld de luchtcirculatie belemmeren. Zoals in mijn vorige bericht aangeven, voor het liefst 4 a 5 dagen.

Mocht het dan niet opgelost zijn, kunnen we alsnog een monteur inplannen.

rsz-846676
0 Likes
KALiber40517
First Poster
Opties

Update:

We zijn verhuisd. De ijskast heeft ruim twee weken kunnen ontdooien. We steken ze in en ze werkt perfect.

We wonen hier twee weken nu, doen een housewarming, koelkast goed vol.. tijdens de housewarming merken we dat ze weer niet meer koelt. Ze blijft intussen al een paar dagen warm. 

Wat doen we best?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het is dan toch echt een defect. We kunnen dus een reparatie aanbieden, maar dit valt buiten garantie en neemt kosten met zich mee. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
S9Sound
Journeyman
Opties

Wat is dat toch met Samsung Koelkasten die niet meer koelen maar wel nog vriezen??? ! Grrr. Het internet staat er vol mee en in alle talen. Onze Side By Side RS54HDRPBBSFR/EF had/heeft hetzelfde probleem.

Geef geen tips over het afstand, stofvrij, ... ik kan ook de handleiding en het WWW raadplegen.

Technieker van de handelaar langs geweest met het idee dar het gekende probleem is namelijk bevriezing van de ventilator. Niets van. Het alu stripje dat het ijs in het eerste deel van de condensafvoer tube moet ontdooien is slecht ontworpen, te kort en veel te klein om voldoende warmte in het condensnafvoer  te brengen. De temperatuursensors zijn een gekend probleem.

Machine heeft twee dagen uit gestaan na reinigen en controle achterzijde (geen condens in de opvangbak = was niet aangevroren) terug aangezet en wat blijkt alles werkt weer zelfs beter dan verkoopt instellen van 4°c en 3°c bereiken. Joepie, de vervang ijskast Oud electrolux toestel wat wonderwel zijn werk deed geledigd en gedurende 24 uur waren  we tevree over onze turbo SbyS van Samsung. Tot deze ochtend weer van hetzelfde 4 graden ingesteld en 14°C in de koelkast. Krijg ik deze ochtend een mail van Samsung voor een korting tot wel 30% wegens mijn nakende verjaardag. Zou ik deze code ook kunnen gebruiken voor een herstelling?? Wat zal de technieker doen. Temperatuur sensor vervangen ( kost op het WWW 5€) de printplaat vervangen? De compressor bijvullen daar er mogelijk een lek was van koel systeem. Zal er na het bijvullen geen lek meer zijn? Waarom zou er een lek zijn. Een beetje P... 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @S9Sound

Het is natuurlijk niet fijn als je koelkast het niet meer goed doet, om dit na te laten kijken kan ik een serviceverzoek voor je aanvragen. Wat er exact hersteld moet worden zal dan door onze monteur ook vervangen worden.

We houden dan uiteraard wel rekening met de leeftijd van jouw koelkast, hoe jonger deze is hoe hoger de korting op de herstelling. Je kan de cadeauvoucher enkel gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe product.

Als je een serviceverzoek wilt aanvragen stuur mij dan een priveberichtje met je NAWTE-gegevens, het serienummer en de winkel en datum van aankoop.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
pok bij

ook mijn koelkast koelt niet goed in 1 deel alles al nagekeken hij is nog geen 2 jaar oud , garantie?
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Anonymous User,

Welkom! Om welke koelkast gaat het precies? Je kunt inderdaad aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Wat heb je zoal nagekeken?

rsz-846676
0 Likes