11-06-2021 08:15 AM - bewerkt 11-06-2021 08:45 AM
Hallo,
Gisteravond zagen we dat op onze koelkast (RR35H60057F/EG) de temperatuur knipperde (6 graden). In eerste instantie dacht ik dat 1 van de kinderen de koelkast had laten open staan, maar dat bleek niet het geval. Hij koelde niet meer.
De zijkanten van de koelkast waren warm. De knoppen om de koelkast bedienen reageerden nog gewoon, maar legen niets te doen. In een poging om de koelkast een reset te geven heb ik de stekker er even uit gehaald en weer in gestopt. Sindsdien knippert er een 8 en reageren de knoppen niet meer.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Is dit te repareren?
Aanvulling:
"8. Exit Sensor:Luchtsensoraansluiting ontbreekt; contactfout, draadbreuk, kortsluiting, open luchtsensor zelfstoring.Geeft een fout aan als de temperatuur die door de sensor in de open lucht wordt waargenomen hoger is dan 150 of lager dan -58."
zou dit het probleem kunnen zijn?
René
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-06-2021 03:15 PM
Update: Dit is inderdaad een errorcode, en hier zal een monteur naar moeten kijken. Je kunt telefonisch direct een reparatieverzoek indienen of mij een privebericht sturen.
Afhankelijk van hoe oud de koelkast is, wil je dit wellicht nog met je verkoper bespreken in verband met de wettelijke of de fabrieksgarantie 👍
op 15-06-2021 09:36 AM
Hi @RWassink,
Welkom op de Community.
Heb je de volgende stappen al doorlopen?
Controleer de geïnstalleerde ruimte
De koelkast moet voldoende ruimte hebben. Er moet een minimum van 10 centimeter aan de achterkant en aan de zijkant zijn en 5 centimeter tot het plafond. De koelkast moet worden geplaatst op een plaats waar de warmte kan worden afgevoerd. Als er te weinig ruimte is kan dit de goede werking van het apparaat belemmeren.
Controleer of de koelkast waterpas staat
Open de deur van de koelkast ongeveer 30 tot 40 centimeter en laat hem dan los. De deur moet uit zichzelf sluiten. Als dat niet het geval is, moet je de stelschroeven van de voeten aan de onderkant van de koelkast controleren.
Controleer of de koelkast waterpas staat. Als de koelkast niet waterpas staat, kan dit de goede werking van de koelkast belemmeren.
Houd de achterkant van de koelkast vrij
Wij raden aan om de achterkant van de koelkast één of twee keer per jaar met een stofzuiger te reinigen. Het is belangrijk om de compressorruimte stofvrij te houden om warmte-uitwisseling te voorkomen. Door de aanwezigheid van stof op de achterkant van de koelkast kan ijs worden gevormd of vocht in het koel- en/of vriescompartiment. Ook kan de koelkast geluiden maken.
Plaats geen producten voor de luchtcirculatiegaten
De luchtcirculatiegaten van het No-Frost-systeem in de koelkast en de vriezer moeten te allen tijde vrijgehouden worden. Het wordt aanbevolen om geen producten tegen deze openingen te plaatsen, aangezien er vocht onder de groenteladen kan ontstaan of er zich ijs kan vormen op de achterwand.
Controleer de displaymodus
Als de koelkast niet koelt, maar de vriesfunctie goed werkt, moet je controleren of deze is ingesteld op de Vakantie-modus (als deze optie beschikbaar is voor het koelkastmodel). Deactiveer de vakantiemodus op het scherm en raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
op 15-06-2021 11:10 AM
Hallo @BruceH,
Bedankt voor je bericht. Ik was de suggesties al op de site tegen gekomen. De koelkast staat al enkele jaren op dezelfde plek en dat zonder problemen. Ik heb hem inmiddels wel weer stofvrij gemaakt want dat was al weer even geleden, maar verder staat deze goed.
Probleem heeft zich nu 2 keer voorgedaan(gisteren weer) en 2 keer heb ik het uiteindelijk kunnen verhelpen door te resetten, maar het voelt niet goed. Ook niet fijn dat je het pas merkt op het moment dat je ziet dat de display knippert, of iets uit de koelkast haalt dat niet meer heel koud is. Er is nl. geen geluidssignaal zoals bij en te lang openstaande deur.
De vraag blijft dus een beetje : wat kan er aan het stuk gaan zijn bij een knipperende 8 op het display en kan ik dat vervangen(of laten doen).
op 16-06-2021 02:42 PM
op 16-06-2021 03:15 PM
Update: Dit is inderdaad een errorcode, en hier zal een monteur naar moeten kijken. Je kunt telefonisch direct een reparatieverzoek indienen of mij een privebericht sturen.
Afhankelijk van hoe oud de koelkast is, wil je dit wellicht nog met je verkoper bespreken in verband met de wettelijke of de fabrieksgarantie 👍
16-06-2021 08:05 PM - bewerkt 16-06-2021 08:07 PM
De garantie zal wel niet meer van toepassing zijn.. De koelkast is uit 2015...
Sinds de laatste reset lijkt het goed te gaan. Ik houd het uiteraard in de gaten. Zal telefonisch een afspraak maken als het weer mis is. In ieder geval bedankt zover.
op 17-06-2021 11:29 AM
Okay, top! Hopelijk blijft het zo en anders weet je de Community te vinden. Naast de fabrieksgarantie, bestaat er nog wettelijke garantie.
Dit loopt via de verkoper: https://bit.ly/2cewohi
op 08-03-2022 02:45 PM
Hoi René,
Vraagje, mij koelkast doet exact dit sinds vandaag. Hoe heb je het probleem van de niet werkenden knoppen opgelost?
Jouw post is al wat ouder zag ik dus hopelijk ontvang je dit bericht nog wel. Alvast bedankt!
Groeten Carola
op 10-03-2022 11:12 AM
Hoi Carola, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je graag verder!
Heb je de tips en het advies van mijn collega @BruceH nog geprobeerd? Wanneer dit geen verschil maakt zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung
Groeten,
Martijn
op 10-03-2022 01:35 PM
De knoppen reageerden wel, maar leken niets te doen. Verschillende dingen geprobeerd. Volgens mij was de werkende de vacation mode en de power freeze knop 10 seconden ingedrukt houden, maar ik heb volgens mij ook een keer succes gehad met het indrukken van de fridge knop nadat de koelkast even van het stroom gehaald was. Recent geen issues meer gehad gelukkig. Hoop dat je er wat aan hebt.