op 27-02-2023 07:51 PM - laatst bewerkt op 28-02-2023 07:49 AM door MartijnK
2.5 jaar na aanschaf van mijn goed onderhouden Samsung koel-vries combinatie RS68N8221SL/EF begint deze opeens flink lawaai te vertonen, heb er geluidsfragmenten en video’s van. Ik zie in deze community/forum dat ik niet de eerste ben! Op maandag 13 februari 2023 heeft een CE repair monteur namens Samsung gekeken naar mijn Samsung koel-vries combinatie. Het ging volgens de CE Repair monteur bij mij thuis om een bij Samsung bekend probleem, namelijk twee ventilatoren met een productiefout. Gesprek opgenomen! De metalen pinnen in het midden van de oude ventilatoren waren de oorzaak van het storende geluid. Op de twee nieuwe ventilatoren die CE repair erin heeft gezet zaten deze metalen pinnen niet. Ik heb er foto’s van. Het lawaai probleem was echt direct verholpen na het vervangen van deze ventilatoren. Dit probleem had ik als consument niet kunnen verwachten bij de aankoop van dit product en is niet te wijten aan slijtage, maar er was sprake van een ondeugdelijk product. Toch stuurt CE repair namens Samsung mij vandaag op 27 februari 2023 opeens een factuur van 74,73 euro. Ik heb ze direct gebeld om uitleg. Hun uitleg is dat ik akkoord was gegaan met de offerte om een reparatie uit te voeren met bovengemelde indicatie van de kosten. Dat moet je als klant eerst ondertekenen, anders komen ze niet langs om te kijken wat er mis is. CE repair gaat aan de telefoon niet in op de productiefout en bleven aanhouden dat er akkoord was gegeven tot reparatie en dat er dus binnen 14 dagen moet worden betaald. Maar de monteur had wel gelijk de twee ventilatoren bij zich bij binnenkomst! Samsung, wat is dit een corrupt wereldje waar ik als consument in zit? Samsung zet er bij fabricage twee ondeugdelijke ventilatoren in, niet ik! Na 2,5 jaar mag de consument deze tegen 74,73 euro laten vervangen door CE repair namens Samsung? Wat kan ik hier als consument aan doen? Waarom moet ik dit betalen? Ik wens van Samsung een correcte oplossing/afhandeling oftewel een 0 euro factuur van CE repair/Samsung. Eigenlijk is het gewoon pure oplichting & diefstal. Graag een spoedige reactie en opheldering Samsung! Inmiddels ben ik in gesprek met een jurist.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-02-2023 07:54 PM
op 27-02-2023 07:57 PM
Ventilatoren productiefout:
Ik neem het terug als uiteindelijk blijkt dat het niet zo is. Hou ons allen op de hoogte Apprentice.
op 27-02-2023 07:59 PM
2.5 jaar na aanschaf van mijn goed onderhouden Samsung koel-vries combinatie RS68N8221SL/EF begint deze opeens flink lawaai te vertonen, heb er geluidsfragmenten en video’s van. Ik zie in deze community/forum dat ik niet de eerste ben! Op maandag 13 februari 2023 heeft een CE repair monteur namens Samsung gekeken naar mijn Samsung koel-vries combinatie. Het ging volgens de CE Repair monteur bij mij thuis om een bij Samsung bekend probleem, namelijk twee ventilatoren met een productiefout. Gesprek opgenomen! De metalen pinnen in het midden van de oude ventilatoren waren de oorzaak van het storende geluid. Op de twee nieuwe ventilatoren die CE repair erin heeft gezet zaten deze metalen pinnen niet. Ik heb er foto’s van. Het lawaai probleem was echt direct verholpen na het vervangen van deze ventilatoren. Dit probleem had ik als consument niet kunnen verwachten bij de aankoop van dit product en is niet te wijten aan slijtage, maar er was sprake van een ondeugdelijk product. Toch stuurt CE repair namens Samsung mij vandaag op 27 februari 2023 opeens een factuur van 74,73 euro. Ik heb ze direct gebeld om uitleg. Hun uitleg is dat ik akkoord was gegaan met de offerte om een reparatie uit te voeren met bovengemelde indicatie van de kosten. Dat moet je als klant eerst ondertekenen, anders komen ze niet langs om te kijken wat er mis is. CE repair gaat aan de telefoon niet in op de productiefout en bleven aanhouden dat er akkoord was gegeven tot reparatie en dat er dus binnen 14 dagen moet worden betaald. Maar de monteur had wel gelijk de twee ventilatoren bij zich bij binnenkomst! Samsung, wat is dit een corrupt wereldje waar ik als consument in zit? Samsung zet er bij fabricage twee ondeugdelijke ventilatoren in, niet ik! Na 2,5 jaar mag de consument deze tegen 74,73 euro laten vervangen door CE repair namens Samsung? Wat kan ik hier als consument aan doen? Waarom moet ik dit betalen? Ik wens van Samsung een correcte oplossing/afhandeling oftwel een 0 euro factuur van CE repair. Eigenlijk is het gewoon oplichting & diefstal. Graag een reactie en opheldering Samsung! Inmiddels ben ik in gesprek met een jurist.
op 27-02-2023 08:03 PM
2.5 jaar na aanschaf van mijn goed onderhouden Samsung koel-vries combinatie RS68N8221SL/EF begint deze opeens flink lawaai te vertonen, heb er geluidsfragmenten en video’s van. Ik zie in deze community/forum dat ik niet de eerste ben! Op maandag 13 februari 2023 heeft een CE repair monteur namens Samsung gekeken naar mijn Samsung koel-vries combinatie. Het ging volgens de CE Repair monteur bij mij thuis om een bij Samsung bekend probleem, namelijk twee ventilatoren met een productiefout. Gesprek opgenomen! De metalen pinnen in het midden van de oude ventilatoren waren de oorzaak van het storende geluid. Op de twee nieuwe ventilatoren die CE repair erin heeft gezet zaten deze metalen pinnen niet. Ik heb er foto’s van. Het lawaai probleem was echt direct verholpen na het vervangen van deze ventilatoren. Dit probleem had ik als consument niet kunnen verwachten bij de aankoop van dit product en is niet te wijten aan slijtage, maar er was sprake van een ondeugdelijk product. Toch stuurt CE repair namens Samsung mij vandaag op 27 februari 2023 opeens een factuur van 74,73 euro. Ik heb ze direct gebeld om uitleg. Hun uitleg is dat ik akkoord was gegaan met de offerte om een reparatie uit te voeren met bovengemelde indicatie van de kosten. Dat moet je als klant eerst ondertekenen, anders komen ze niet langs om te kijken wat er mis is. CE repair gaat aan de telefoon niet in op de productiefout en bleven aanhouden dat er akkoord was gegeven tot reparatie en dat er dus binnen 14 dagen moet worden betaald. Maar de monteur had wel gelijk de twee ventilatoren bij zich bij binnenkomst! Samsung, wat is dit een corrupt wereldje waar ik als consument in zit? Samsung zet er bij fabricage twee ondeugdelijke ventilatoren in, niet ik! Na 2,5 jaar mag de consument deze tegen 74,73 euro laten vervangen door CE repair namens Samsung? Wat kan ik hier als consument aan doen? Waarom moet ik dit betalen? Ik wens van Samsung een correcte oplossing/afhandeling oftwel een 0 euro factuur van CE repair. Eigenlijk is het gewoon oplichting & diefstal. Graag een reactie en opheldering Samsung! Inmiddels ben ik in gesprek met een jurist.
Overigens verwijzen leveranciers naar CE Repair die namens Samsung opereert, leveranciers vertellen dat zij hier niks aan kunnen doen.
Je wordt als consument van het kastje naar de muur gestuurd (en weer terug), en ondertussen betaalt de klant voor de fouten die Samsung gemaakt heeft. Misschien dat jullie het bij en en alle nieuwe gedupeerden daadwerkelijk gaan oplossen ipv standaard emailtjes??
op 27-02-2023 08:13 PM
Productiefout ventilatoren....
op 27-02-2023 08:16 PM
Bekend probleem: Productiefout ventilatoren, waar de consument voor opdraait!
op 27-02-2023 08:33 PM - laatst bewerkt op 25-04-2023 04:05 PM door MartijnK
2509898 is het reparatieverzoek bij CE repair. Dat hun monteur namens Samsung langskomt en constateert dat het om een bekende fabrieksfout gaat maakt CE repair niks uit, het gaat er hun om dat er betaalt wordt, omdat er een reparatieverzoek is ingediend, de oorzaak vind CE repair onbelangrijk.
op 27-02-2023 08:36 PM
op 28-02-2023 08:52 AM
Hi @P99, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer de koelkast kort nadat de fabrieksgarantie voorbij is meer geluid begint te maken en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.
Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze koelkasten en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Jouw koelkast valt helaas net buiten deze periode, we kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden.
Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je koelkast. Bij de reparatie die is uitgevoerd is dit ook toegepast.
Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen.
Je hebt immers naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl
Groeten,
Martijn