op 29-05-2017 02:44 PM
Geachte,
Recent is mijn koelkast/vriezer kapot gegaan. Ik heb direct contact gezocht met de servicedesk en zij hebben mij geadviseerd om de koelkast 5 dagen uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten. De koelkast en vriezer doen het helaas nog steeds niet.
Ik heb de koelkast nu 6 jaar en de garantie is dus verstreken, toch vind ik het heel erg snel en onacceptabel dat een koelkast van ruim € 1.400,- nu al kapot is.
Ik ben erg beniewd wat jullie hiermee kunnen doen en hoe jullie dit soort zaken aanpakken/oplossen.
Ik kijk met belangstelling uit naar jullie reactie en ga er van uit dat we dit naar tevredenheid kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Chris
op 30-05-2017 02:54 PM
Hey Chris, wat ongelukkig dat je koelkast defect is 😞 Het ontdooien van de koelkas, voor ongeveer 4 á 5 dagen kan inderdaad wel eens de oplossing zijn. Jammer dat dit in jouw geval niet zo was. Ik ben bang dat er dus toch een reparatie aan te pas moet komen. Omdat je koelkast buiten de twee jaar fabrieksgarantie valt, kan dit niet onder garantie gedaan worden en zullen er dus kosten bij komen.
Helaas kunnen wij los van een reparatie, niets anders voor je betekenen. Heb je dit toevallig al aangekaart bij de verkoper? Misschien kan die jou namelijk wel van een andere oplossing voorzien.
op 01-06-2017 03:40 PM
Hoi Tim,
Dit is absoluut niet het antwoord waar ik genoegen mee kan nemen. Uiteraard begrijp ik dat de koelkast geen garantie meer heeft maar dat een koelkast na 6 jaar kapot gaat, is onacceptabel. De regel zou ongeveer een jaar per € 100,- zijn (heb ik me door een exper laten vertellen) Bij een koelkast van ruim € 1.400,- is de rekensom dan ook snel gemaakt.
Ik wil graag tot een oplossing komen waar voor beide partijen mee te leven is en ik wil dit ook graag netjes doen, vandaar mijn vraag via deze route. Ik heb absoluut geen zin om hiervoor andere wegen te bewandelen maar wil wel graag juist worden behandeld! En een simpel 'hij moet worden gerepareerd' en 'daar zijn kosten aan verbonden' is wat mij betreft veel te eenvoudig gedacht en totaal niet klantvriendelijk.
Graag kom ik met iemand in contact die hier wat van mag vinden.
Met vriendelijke groet,
Chris
op 01-06-2017 04:26 PM
Hi Chris, ik begrijp dat dit geen fijne situatie is, maar indien de koelkast defect is, vrees ik dat er niets anders op zit dan een reparatie. Het reparatiecentrum bekijkt of er naar aanleiding van het defect en de leeftijd een vorm van coulance mogelijk is.
Als ik een monteur voor je kan aanvragen, hoor ik het graag!
op 07-06-2017 09:10 AM
Beste,
Ik snap heel goed dat dit eerst beoordeeld zal moeten worden maar feit blijft dat de koelkast binnen 6 jaar kapot is, bij volkomen normaal gebruik. In mijn beleving maakt het dan ook helemaal niet uit wat het defect is.
Mijn voorstel zou dan inderdaad ook zijn om een monteur langs te laten komen op jullie kosten. Vervolgens kan er op basis van de feiten bepaald worden hoe we dit het beste op kunnen lossen.
Bovenstaande lijkt mij alleszins redelijk en ik ga er dan ook nog steeds van uit dat we hier op een normale manier uit kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
Chris
08-06-2017 02:33 PM - bewerkt 12-06-2017 04:36 PM
Geheel op onze kosten kan er in dit geval geen monteur langs kunnen komen. Waar heb je de koelkast aangeschaft? Wanneer je het niet eens bent met onze garantievoorwaarden kun je bij jouw verkoper terecht. Dat is het eerste aanspreekpunt en met hen heb je een koopovereenkomst afgesloten.
op 12-06-2017 04:02 PM
Beste,
Ik vind dat hier echt op een belachelijke manier mee wordt omgegaan. Het is gewoon onacceptabel dat een apparaat dat zo veel heeft gekost binnen zo'n korte termijn kapot gaat. De garantie is dan ook helemaal geen argument, er moet worden gekeken worden naar de redelijkheid en billikheid in deze case...
Als we er zo niet uitkomen dan zal ik andere stappen ondernemen en zal ik niet schromen om dit waar dan ook mogelijk aan te kaarten!
Spijtig dat het zo moet lopen! Ik ben zeer bereidwillig om tot een goede oplossing (voor beide partijen) te komen maar jullie denken daar blijkbaar anders over.
Met vriendelijke groet,
Chris
op 12-06-2017 04:40 PM
Ik snap dat je er niet blij mee bent. Zoals ik eerder noemde bekijkt het reparatiecentrum naar aanleiding van het defect en de leeftijd van het apparaat of er een mate van coulance mogelijk is. Laat je het weten als ik een monteur voor je kan aanvragen?
op 12-06-2017 05:06 PM
Dat is toch geen oplossing? Voordat de monteur langs komt, ben ik al geld kwijt. Als ik de koelkast dan niet wil laten maken, ben ik daar toch niet mee geholpen?
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de kosten voor het laten langskomen van de monteur voor jullie rekening komt. Indien de koelkast dan gerepareerd kan worden, ben ik best bereid om een gedeelte van de kosten voor mijn rekening te nemen (indien binnen de perken uiteraard)
Je mag dus best een monteur langsturen maar niet op basis van deze voorwaarden.
Heel eerlijk gezegd ben ik nogal klaar met deze discussie en ik krijg niet het idee dat wij er uit gaan komen. Wellicht een idee om mij te koppelen aan iemand die hier wel iets van mag vinden?
Groeten Chris
op 12-06-2017 05:12 PM