op 20-04-2023 09:58 AM - laatst bewerkt op 25-04-2023 03:51 PM door MartijnK
In 2017 Kocht ik deze koelkast ( # Samsung twin cooling RT53K6315sl) bij KREFEL; sedert korte tijd maakt de motor meer geluid dan voorheen. Ik heb ook de indruk dat deze bijna continue draait. Daarbij kan je in het onderste gedeelte van deze combi, dus in de koelkast, een heel nare chemische geur waarnemen. De ijskast wordt 2-wekelijks gereinigd binnenin dus daar ligt het niet aan. De koelkast koelt ook niet echt goed meer, ondanks dat ze ingesteld staat op 3°.(Als ik met een thermometer scan op producten geeft die 12° aan) Het bovenste gedeelte (vrieskast) gebruik ik ook als koelkast en daar zijn de temperaturen iets koeler maar niet zoals het hoort, maar daar heb ik die vieze geur niet.
Waar ligt dit aan? Is er mss een gaslek of ligt het aan de ventilator of motor? Is het nog de moeite dat ik deze koelkast (buiten garantie) laat herstellen, wat zijn de kosten waaraan ik mij moet verwachten? Ze is nu bijna 6 jaar in gebruik, ik vind dit toch niet zo oud voor een koelkast; mijn vorige koelkasten gingen minstens 10 jaar mee. Het was nu wel de eerste keer dat ik een Samsung koelkast kocht.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-04-2023 10:29 AM
Goedemorgen @AnnDWTB7 ,
De enige die kan bepalen wat er aan de hand is, is een monteur. Die bepaalt ook de kosten.
Of het nog de moeite waard is, kan ik niet beoordelen.
op 27-02-2023 02:26 PM
Ik heb nu net anderhalve dag deze koelkast staan de Samsung RB34T672DWW.
Maar wat geeft deze koelkast een lawaai voor een 35db koelkast.
Ik moet ook zeggen dat het me aardig irriteerde zo hard hoor je het.
Mijn andere Samsung koelkast van meer dan 15 jaar oud maakte nog minder lawaai.
Ik heb alles gedaan met het installeren van de koelkast.
Hij staat waterpas en heb hem 10 cm van de muur afstaan.
Alles gecontroleerd maar niets helpt.
Wat kan ik hier aan doen, want ik word hier niet blij van.
Hebben meer mensen hier last van?
En hoe is het bij jullie opgelost.
Vriendelijke groet,
Cindy.
op 28-02-2023 02:25 PM
Hi @sky-76, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Hoe gaat het nu met de koelkast, nu deze op temperatuur is?
Onze huidige generatie koelkasten maken gebruik van energiezuinige compressors. Om het energieverbruik zo laag mogelijk te houden draaien deze compressors constant zodat de temperatuur stabiel blijft.
Wanneer je het idee hebt dat je koelkast toch te veel geluid maakt kan dit beoordeeld worden via een serviceverzoek. Een andere optie is om de koelkast om te ruilen via de verkoper en is wellicht een betere optie aangezien deze wel erg jong is.
Groeten,
Martijn
op 28-02-2023 02:43 PM
Hoi Martijn, wat fijn dat je reageerd.
De koelkast maakt nog steeds veel geluid nu deze op temperatuur is.
Ik weet niet of omruilen de beste optie is aangezien ik niet weet of het lawaai normaal is.
Ik probeer van alles te lezen en op te zoeken of het geluid wel of niet goed is.
Dus misschien is de eerste optie eerst beter. Maar ik las wel dat als er niets aan de hand is er kosten aan verbonden zijn klopt dat?
Vriendelijke groet,
Cindy
op 28-02-2023 03:29 PM
op 28-02-2023 03:55 PM
Ik heb de koelkast via Coolbleu en hun nog niet op de hoogte gebracht om dat ik niet weet of ik hun of Samsung daar over moet hebben.
Denk dat de beste oplossing is dat er eerst iemand komt om te beoordelen hoe of wat.
Ik ben voor de rest mega blij met de koelkast alleen het lawaai en de koelkast slaat ook heel vaak aan en dat is dan wel een tijd dat de koelkast lawaai geeft.
Ik weet totaal niet of dat wel of niet goed is.
Maar ik snap uit jou antwoord dat ik dus contact moet opnemen met Coolbleu?
Dan hoop ik dat hun mij verder kunnen helpen.
Vriendelijke groet,
Cindy.
op 02-03-2023 03:20 PM
hallo .had deze koelkast gekocht omdat ik overal las dat deze stil was.ook omdat het veel diepvriesruimte had.
heb deze nu ongeveer 1 week en een half staan maar deze maakt ongeveer 3kwartier per uur ongeveer een irritant ratelend geluid.
als ik 12 meter verder in de zetel tv kijk en er word eventjes niks gezegd op de tv dan hoor ik zelfs de koelkast.
ik dacht. het zal nieuwigheid zijn.maar het irritant geluid blijft te horen.soms is het +- 8 minuten stil.
heb deze community ook al doorzocht om te proberen zoeken naar een oplossing.
zoals de koelkast volledig waterpas te zetten,5 cm spatie links en rechts, 10 cm van de achterkant,volledig laten ontdooien.
alles geprobeerd
hoop dat er een oplossing voor is .ben niet blij met deze aankoop.zo een herrie.
hier nog een link naar video van het geluid.is misschien niet zo hoorbaar .is met gsm opgenomen
op 03-03-2023 12:17 PM
Hi @marioatoz, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Je hebt zo te lezen zelf al een hoop gedaan om dit te verhelpen 👍Helaas nog niet met het gewenste resultaat. Om dit te laten beoordelen kunnen we het beste een serviceverzoek aanvragen.
Waar heb je de koelkast aangekocht? Wellicht dat er nog mogelijkheden zijn om deze via de verkoper om te ruilen aangezien deze wel erg jong is.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 20-03-2023 04:45 PM
hallo.
bij het aanspreken en aantonen van het probleem bij de winkel, hebben ze besloten om een samsung reparatie dienst te laten komen.
die is vorige week gepasseerd en blijkt de gasinspuiting te zijn.hij kon het probleem niet verhelpen maar wel het geluid verminderen door een noisekit te plaatsten.
het geluid is idem verminderd.maar blijft toch de luidste ijskast dat ik ooit gehad heb.en dat voor een ijskast van nu.
hieronder nog het verslag:
Uitgevoerde werkzaamheden:
Inspuitgeluiden te horen aan diepvrieskast, noise kit geplaatst.
IRIS codes:
Condition: 2 - met tussenpozen
Symptom: 140 - Abnormal noise
Defect: C - Mechanisch verkeerd uitgelijnd
Repair: I - Wijziging aangevraagd door fabrikant
DA82-03092A A/S ASSY-NOISE SERVICE KIT.IIR GROMMET 4 (noisekit nw)
groeten,
mario
op 20-04-2023 10:29 AM
Goedemorgen @AnnDWTB7 ,
De enige die kan bepalen wat er aan de hand is, is een monteur. Die bepaalt ook de kosten.
Of het nog de moeite waard is, kan ik niet beoordelen.