op 09-12-2018 01:04 PM
Sinds vanmorgen krijg ik een foutcode dc in het scherm van mijn wasmachines.
Weet iemand wat dit betekent en wat ik kan doen.
Mvg jeanluc
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-11-2022 12:57 PM
Beste Martijn, ook ik heb probleem met slot, middenin een wasprogramma van 60 graden lichtte ineens het rode sleuteltje op en na de stroom eraf te hebben gehaald kreeg ik de melding dC
op 28-11-2022 09:30 AM
Hallo Martijn,
Ik ervaar sinds gisterochtend hetzelfde probleem. Foutmelding blijft verschijnen, ik heb al alle tips hierboven uitgeprobeerd.
Hopelijk kun je mij ook helpen!
Type wasmachine:Samsung WW91K6404SW AddWash
Groetjes Iris
op 12-03-2023 02:05 PM
Hello Martijn,
Ja hoor, ook wij hebben het probleempje; CD op het scherm.
Eerst was het CD1 en na het lezen van de handleiding alles gecontrileerd doch niets abnormaals gevonden. En een tweede maal het toestel afgezet te hebben voor een langere tijd, werkte het weer normaal voor 2 wasjes. Dan opnieuw het probleem maar dan wel CD alleen. Opnieuw uitgezet voor een tijd en werkt weer. De volgende wasbeurt opnieuw een CD probleem. Het blijkt toch een veel voorkomend prolbeem en steeds aan het slot mechanisme te liggen, missien wel een zwak puntje, spijtig genoeg.
Er zit, en er heeft nooit iets tussen de deur gezeten en de deur is ten alle tijden degelijk gesloten geweest. Ook het slot mechanismen is grondig gekuist en met luchtdruk uitgeblazen.
Spijtig genoeg hebben we het hier financieel niet zo voor elkaar en hopen we de service beurd niet nodig te hebben 😞
Zijn er nog hulpmiddeltjes voor dit euvel?
ALvast bedankt.
op 12-03-2023 02:15 PM
Hier is het inmiddels verholpen. Uit coulance is ongeveer de helft v.d. kosten vergoed.
Het slotmechanisme/sensor is vervangen door een originele van Samsung. De 1e keer had ik dit zelf gedaan met een imitatie slot/sensor maar toen helaas het probleem niet verholpen. Nu wel gelukkig.
Je kunt het zelf ook heel makkelijk doen. Op youtube staan filmpjes hoe dit te doen. is echt binnen 5 min gedaan.
op 14-04-2023 10:11 PM
op 14-04-2023 10:15 PM
op 15-04-2023 07:13 AM
Nadat bij mij het slot is vervangen heb ik geen problemen meer gehad (afkloppen).
op 15-04-2023 02:11 PM
Hier is het opgelost, voor nu althans.
Wij hebben het hele deurmechanismennetjes proper gemaakt van buiten en van binnen en extra aandacht aan het controle contact gegeven. Daar blijkt het dus fout te gaan, een vals contact naa een tijdje van al het stof dat er in en rond de machiene is. Dit contact is namelijk niet genoeg beschermt om dit te vermijden ! Een onoplettendheir in de fabricage blijkbaar.
Dus heel die boel netjes met een penseel en sterke stofzuiger opkuisen en alles is weer OK
op 18-04-2023 12:18 PM
Hi @martijn92, goedemiddag.
Heb je de wasmachine al eens wat langer van het stroom afgehaald? Wanneer het schoonmaken van de deur hier geen verschil in maakt, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je de wasmachine aanmelden voor een reparatie. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Omdat de garantie voorbij is worden er wel kosten berekend voor een reparatie, het servicecentrum neemt contact met je op en voordat je een afspraak maakt krijg je eerst een indicatie van de te verwachtte reparatiekosten.
Groeten,
Martijn
op 22-08-2023 05:20 PM
Hoi Jeanluc17,
ik heb het ook meegemaakt, heb de deurslot vervangen. de wasmachine doet het weer. besteld bij onderdelenplanet.nl. zoek naar deurslot alternatief want de andere zijn duur. hoop je hiermee te hebben geholpen.