Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Enorm lawaai met Ecobubble - 98,8 decibel!

(Onderwerp aangemaakt op: 13-07-2022 10:00 PM)
382 Weergaven
BennoZ
First Poster
Opties

Onze was/droogcombinatie maakt enorm veel herrie tijdens het centrifugeren. Met een geijkte decibelmeter op 1 meter afstand geeft hij 98,8 dB aan. Dat is vele malen meer dan de 73dB die in de handleiding genoemd staat.

(Ter info, een verhoging van de geluidsdruk met 3dB is een verdubbeling van de geluidssterkte. 25,8 dB meer dan aangegeven is bijna 9 maal zoveel herrie als het hoort. Een laag overvliegende F16 produceert minder herrie dan onze wasmachine.) 

Daarnaast staat de trommel keihard tegen de zijkanten aan te beuken. Daar heb ik een filmpje van in slowmotion en je weet niet wat je ziet!

Inmiddels is er na lang, heel lang wachten een monteur geweest maar die heeft alleen een inlaatklep vervangen omdat de tweede klacht was dat de droger niet goed meer droogde. De herrie heeft hij niet kunnen achterhalen waar dat vandaan kwam. Zijn reactie: "Kijkt u het nog maar even aan meneer, u heeft nog garantie tot augustus." Nou, daar kun je dus niets mee.

Opnieuw heb ik een afspraak gemaakt  en na een paar weken wachten kwam ook de tweede monteur maar die was zijn gereedschap vergeten. Wel had hij op mijn verzoek twee nieuwe schokbrekers bij zich want die hoor je erg klapperen als je de trommel heen en weer beweegt, andere wasmachines van hetzelfde type hebben dat niet, en een klein deel van de herrie lijkt daar vandaan te komen. Maar hij kon dit niet vervangen ivm zijn ontbrekende gereedschapskist. Maar desondanks had hij toch een 'oplossing': "Dit hoort zo, dat doen alle wasmachines" zei hij doodleuk tegen mijn vrouw en hij is vervolgens met de noorderzon vertrokken, nadat hij nog een paar rubberen doppen heeft achtergelaten voor onder de pootjes. "Dat zal de herrie iets minder maken" riep hij nog na. Echter als ik kijk op dit forum dan lees ik van een Samsung member het volgende: "Hij vindt het niet fijn op rubberen doppen." Kortom juist géén rubberen doppen. Ik vraag me echt af waar die monteurs zijn 'opgeleid'.

Inmiddels is door de lange wachttijden de garantietermijn bijna verlopen en dat pik ik niet natuurlijk. Ik lees veel klachten over de trommel met dit model, en bij ons lijkt het ook alsof de metalen trommel tegen de kunststof behuizing klapt, en ik wil dat dit eindelijk met grote spoed wordt opgelost. We zitten al meer dan een half jaar met dit probleem. Het liefst zie ik deze machine in de kliko verdwijnen en zie ik een beter model tegemoet. Als zelfs jullie eigen monteurs dit niet kunnen/willen maken hoe dan verder?
Wassen kunnen we bijna niet meer ivm klagende buren die thuiswerken en er érg veel last van hebben.

Hierbij 1 van de vele video's: https://vimeo.com/729752075/888d8f5670

Help a.u.b.

0 Likes
5 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @BennoZ, goedemiddag.

Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk niet fijn als de wasmachine een hoop herrie maakt. Om dit te beoordelen en te laten herstellen zal er opnieuw een serviceverzoek ingediend moeten worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Wanneer de monteur constateert dat de wasmachine niet meer te repareren is zal er gekeken gaan worden naar een alternatieve oplossing. Dit wordt beoordeeld door onze monteurs.

Onze excuses voor het ongemak!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
BennoZ
First Poster
Opties

Hallo Martijn,

De aanvraag is gedaan maar ik krijg dit als reactie van Bram van Servilux:
"Het dossier is afgesloten. 
​We hebben uw klacht aan Samsung doorgegeven, wij kunnen verder niets aan uw toestel doen."

Kortom, dit is de derde poging en het probleem is er nog steeds. U heeft nu drie maal getracht dit toestel te repareren en dat is niet gelukt. Zie onderstaand bericht van de verkopende partij:
"De procedure zegt dat de fabrikant 3 kansen krijgt om het defect te verhelpen door middel van een reparatie. Je hebt het defect van je machine binnen garantie gemeld. De wachttijd die door Samsung wordt gecreëerd, wordt zeker in rekening genomen. Indien de monteur vaststelt dat een reparatie niet mogelijk is of economisch niet verantwoord is, zal hij een omruiling of terugbetaling kunnen aanbieden."

Bram geeft in zijn e-mail aan dat Servilux niets meer aan dit toestel kan doen, kortom de terugbetalingsregeling mag u in werking zetten.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je reactie en berichtje. Wanneer wij bericht ontvangen van het servicecentrum dat jouw wasmachine onherstelbaar is verklaard gaan we kijken naar een alternatieve oplossing. Zonder dit bericht vanuit het servicecentrum kunnen wij ook niet gaan kijken naar wat de mogelijkheden hierin zijn.

Groeten,

Martijn

0 Likes
BennoZ
First Poster
Opties

En? Al meer nieuws? Vanaf mei zijn we al bezig met dit probleem dus zou het fijn zijn als het eindelijk kan worden opgelost.

Hierbij ook een 'leuk' filmpje in slowmotion waarin je heel duidelijk kunt zien dat de trommel keihard tegen de buiten wand aanslaat. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @BennoZ, goedemorgen.

Wij hebben verder geen nieuws. Zoals ik al aangaf dienen wij hier bericht van te krijgen van het servicecentrum. Wanneer het servicecentrum heeft geconstateerd dat de wasmachine onherstelbaar is en dit ook met ons heeft gecommuniceerd gaan we kijken naar een alternatieve oplossing. Wanneer zij dit bericht met ons hebben gedeeld ontvang je met ongeveer 5-10 werkdagen bericht van de betreffende afdeling.

Om de wasmachine te laten beoordelen kan je een serviceverzoek indienen, kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

0 Likes