Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bonkend geluid warmtepomp droger

(Onderwerp aangemaakt op: een week geleden)
70 Weergaven
Raphk
First Poster
Opties

Vanaf juni 2021 hebben we een Samsung warmtepompdroger (#Samsung DV80TA220AE).  Sinds enige tijd maakt deze een bonkend geluid tijdens het draaien. Vergelijkbaar met wat er ook in de thread https://eu.community.samsung.com/t5/huishoudelijke-apparatuur/warmtepompdroger-dv80m6210ew-maakt-bon...is besproken. Het geluid begint een paar minuten na het starten van een programma en stopt pas wanneer het programma is opgehouden. Alle aangeraden acties zijn al ondernomen (waterpas, goede ondergrond, etc.). Helaas is de garantie net verlopen.

Hieronder een filmpje van het bonkende geluid:

Na het lezen van het laatste bericht in de thread in de link hierboven (over de segeerring), heb ik de kap aan de achterkant geopend en ging ik een kijkje nemen. Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Op een bepaalde stand van de trommel, lijkt er te veel speling te zitten in de as waardoor de trommel heen en weer kan bewegen op de as. Als ik de behuizing iets heen en weer beweeg (of de trommel), dan kan ik het "bonkend" geluid horen. Hieronder twee foto's van het deel wat ik bedoel.

WhatsApp Image 2023-08-15 at 09.13.58.jpeg

WhatsApp Image 2023-08-15 at 09.14.08.jpeg

Wanneer ik de behuizing of de trommel iets heen en weer beweeg dan is daar (bij de pijl) een speling te zien en is het bonkende geluid te horen. De segeerring (of circlip) hangt dan ook los en is vrij rond te bewegen.

Hieronder een filmpje van dat ik de behuizing iets heen en weer beweeg, waarbij het geluid te horen is.

Is de segeerring (of circlip) niet dik genoeg? 

Het lijkt me voor de hand liggend dat dit het probleem is, helaas gaat mijn technisch inzicht/kennis niet verder dan dat en weet ik niet wat een mogelijke oplossing is. Hebben jullie ideeën?

0 Likes
17 Antwoorden
Loyd69
Explorer
Opties

ik heb nog een opmerking over CE Repair

ik heb ruim 45 jaar in een garage gewerkt als 1ste monteur ,maar wij hadden daar ook 2e monteurs ,en fietsenmakers en het is maar net welke monteur bij jou langskomt ,als je mazzel heb is het probleem in 1 keer opgelost en anders moet er een hogere monteur langskomen 

0 Likes
Loyd69
Explorer
Opties

vandaag de droger getest en geen bonkende geluiden

meer ,dus mijn advies is als je handig ben dan kan je deze reparatie zelf uitvoeren met een beetje WD40 en wat vet of wat vaseline

0 Likes
Brahma
Apprentice
Opties

Ik had hetzelfde probleem. Er is een monteur geweest en heeft dat ringetje vervangen. Na een maand weer hetzelfde probleem. Ik heb het opgegeven, want heb geen garantie meer. Volgende wordt een ander merk.

0 Likes
Romeerikkert
First Poster
Opties

Bij mij is ook een monteur geweest. Echter, deze man heeft mij ons het gehele ringetje weggehaald. Hij gaf aan dat dit een mega verlvoorkomend probleem is, en ringetje vervangen dus geen zin heeft, omdat het 99% van de keren terugkomt. Wij hebben geen gebonk meer in ieder geval. 

0 Likes
Brahma
Apprentice
Opties

Dank voor uw antwoord. Zou u een foto daarvan willen posten als dat geen moeite voor u is? Dan kan ik het zelf verwijderen, wellicht ook handig voor iedereen waar de garantie al voorbij is.

0 Likes
Romeerikkert
First Poster
Opties

Hi,

Wat bedoel je met foto maken? Ik heb zelf namelijk niet aan de droger gezeten, dat heeft de monteur gedaan. En ik ga zelf niet nu aan de droger sleutelen haha :smiling-face:

0 Likes
Brahma
Apprentice
Opties

Hehehe, gelijk heb je. Zolang ik het niet officieel van Samsung hoor dat dit de oplossing is, ga ik dat ringetje niet weghalen. Toch maar even kapje opengemaakt en gekeken en had dat geluidje bij bewegen zoals op het filmpje. Viel op dat het lipje niet helemaal gevouwen was. Door dit te doen, lijkt het probleem voor nu opgelost te zijn. Zie foto.

IMG_1493.jpeg

Loyd69
Explorer
Opties

eigenlijk kan je dat plaatje gewoon verwijderen

0 Likes