Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bonkend geluid warmtepomp droger

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2023 09:37 AM)
1215 Weergaven
Raphk
First Poster
Opties

Vanaf juni 2021 hebben we een Samsung warmtepompdroger (#Samsung DV80TA220AE).  Sinds enige tijd maakt deze een bonkend geluid tijdens het draaien. Vergelijkbaar met wat er ook in de thread https://eu.community.samsung.com/t5/huishoudelijke-apparatuur/warmtepompdroger-dv80m6210ew-maakt-bon...is besproken. Het geluid begint een paar minuten na het starten van een programma en stopt pas wanneer het programma is opgehouden. Alle aangeraden acties zijn al ondernomen (waterpas, goede ondergrond, etc.). Helaas is de garantie net verlopen.

Hieronder een filmpje van het bonkende geluid:

Na het lezen van het laatste bericht in de thread in de link hierboven (over de segeerring), heb ik de kap aan de achterkant geopend en ging ik een kijkje nemen. Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Op een bepaalde stand van de trommel, lijkt er te veel speling te zitten in de as waardoor de trommel heen en weer kan bewegen op de as. Als ik de behuizing iets heen en weer beweeg (of de trommel), dan kan ik het "bonkend" geluid horen. Hieronder twee foto's van het deel wat ik bedoel.

WhatsApp Image 2023-08-15 at 09.13.58.jpeg

 

WhatsApp Image 2023-08-15 at 09.14.08.jpeg

 

Wanneer ik de behuizing of de trommel iets heen en weer beweeg dan is daar (bij de pijl) een speling te zien en is het bonkende geluid te horen. De segeerring (of circlip) hangt dan ook los en is vrij rond te bewegen.

Hieronder een filmpje van dat ik de behuizing iets heen en weer beweeg, waarbij het geluid te horen is.


Is de segeerring (of circlip) niet dik genoeg? 

Het lijkt me voor de hand liggend dat dit het probleem is, helaas gaat mijn technisch inzicht/kennis niet verder dan dat en weet ik niet wat een mogelijke oplossing is. Hebben jullie ideeën?

0 Likes
1 Antwoord
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Raphk, welkom op de Community!

 

Goed dat je een bericht stuurt. Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat er niet nog een herriemaker in huis moet komen.

 

Aangezien je alle nodige stappen al hebt ondernomen, zal er een monteur naar moeten kijken: https://bit.ly/3J4HpwQ. Via deze link kan je een afspraak inplannen.

 

Groetjes,

Daphne



 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes