op 31-01-2022 08:32 PM
Sinds september 2019 zijn we in het bezit van bovenstaande droger. In principe zijn we erg blij met het apparaat. Echter maakt de droger sinds enige tijd een bonkend geluid. En het wordt alsmaar erger. Waar het in het begin enkel tegen het einde van het droogprogramma optrad en meer op een dof bonken leek, begint het geluid nu alsmaar eerder in het programma en wordt het harder en is de bonk/klap ook echt te voelen aan de achterzijde van het apparaat. Aangezien het steeds erger wordt, vrees ik dat we binnenkort zonder werkende droger zitten. In een aantal andere onderwerpen hier las ik al dat dit kennelijk een bekend probleem is bij de warmtepompdroger, echter waren dat net andere modellen. Ik vind het bovendien erg ‘ongelukkig’ dat dit probleem zich nét na het verstrijken van de garantieperiode van 2 jaar voordoet. Graag hoor ik wat hier een passende oplossing voor zou kunnen zijn. Bij voorbaat mijn dank!
op 31-01-2022 08:53 PM
op 02-02-2022 12:57 PM
Hoi @Katja1981, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Het is natuurlijk niet helemaal goed als je droger een bonkend geluid maakt. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Na deze termijn worden er reparatiekosten berekend, hierbij houden we wel rekening met de leeftijd van jouw droger. Je hebt nadat de fabrieksgarantie is verlopen ook recht op een wettelijke garantie. Om hier aanspraak op te maken dien je in gesprek te gaan met je verkoper, je hebt immers met hen een koopovereenkomst afgesloten. Wil je meer weten over de wettelijke garantie, kijk dan hier: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl
Groeten,
Martijn