Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Autodose lekt

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2022 08:01 PM)
2314 Weergaven
LiN89
Apprentice
Opties

De autodose van mijn wasmachine lekt wasmiddel ook wanneer de machine uit staat, is dit normaal? Er ligt dan een plasje wasmiddel onder de lade. En hoort de autodose pomp geluid te maken wanneer deze wasmiddel toevoegt? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nick_Lrsn
Explorer
Opties
Ik heb hetzelfde probleem!! A.s. dinsdag komt er een monteur van samsung. Ik heb per email aangeven dat het fijn zou zijn als de monteur een nieuwe wasmiddellade mee zou nemen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
23 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @LiN89, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er wasmiddel lekt uit één van de containers. Sinds wanneer ervaar je dit? En maakt het nog uit hoe vol de containers zitten? En heb je de containers ook al eens helemaal schoongemaakt?

Het is wel normaal dat je een pomp kan horen werken echter moet het niet zo zijn dat deze herrie maakt.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
LiN89
Apprentice
Opties

Ja ik heb de ruimte waar de lade ingeschoven word al eens schoongemaakt. Wanneer ik de lade er weer in doe en de machine staat uit ligt er na ongeveer 30sec alweer een plasje wasmiddel onderin. 

MartijnK
MegaStar
Opties

En de containers zelf? En ligt het wasmiddel naast de wasmachine op de vloer of is dit in de trommel? Om na te gaan of de containers lekken kan je ze vullen met water en nagaan of deze hoeveelheid hetzelfde blijft.

Groeten,

Martijn

0 Likes
LiN89
Apprentice
Opties

Als ik de containers gevuld verticaal houdt dan lekken de ventielen niet. Als ik de ventielen met mijn vingers open druk komt er wasmiddel/wasverzachter uit.

Wanneer ik de containers in de schuiflade vastklik begint mijn inziens de wasmiddel container te lekken. Heb voor dit probleem er al een monteur bij gehad, hij zei dat dit zo hoort maar dat lijkt mij toch niet? Kost veel wasmiddel zo en je kan geen programma meer draaien met autodose uit omdat er altijd wasmiddel (wat blijft liggen) bij het water komt. 

Net een 90 graden programma gedraaid met autodose uit maar er komt dan toch wasmiddel in doordat dit nog oo de bodem van de schuiflade (bij wasmiddel ventiel) ligt en dit bij het water komt.

nadat het programma voltooid was opnieuw gekeken in de schuiflade en er ligt weer/nog wasmiddel. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de terugkoppeling en het testen hiervan. Ondanks dat je aangeeft dat hier al een monteur bij is geweest, zal dit alsnog door een monteur beoordeeld dienen te worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung Nederland

Geef hierbij wel aan dat hier al eerder een monteur bij is komen kijken, wellicht dat ze dan een set nieuwe tanks mee kunnen brengen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
Nick_Lrsn
Explorer
Opties
Ik heb hetzelfde probleem!! A.s. dinsdag komt er een monteur van samsung. Ik heb per email aangeven dat het fijn zou zijn als de monteur een nieuwe wasmiddellade mee zou nemen
0 Likes
Nick_Lrsn
Explorer
Opties
Zijn er nog meer mensen hier die dezelfde ervaring met autodose hebben als ik? Er ligt altijd een plasje met wasmiddel onder de wasmiddlade. ÓÓK wanneer ik dit heb schoongemaakt en autodose UIT staat..
image
Plasje wasmiddel onder de wasmiddellade.

Daphne82
First Poster
Opties
Kan ik ook een nieuwe ventiel bestellen? De ene ventiel lekt. Rubber lukt niet meer goed te zitten. Niet nodig om hiervoor de gehele lade te vervangen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Daphne82, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Voor het bestellen van losse onderdelen hebben wij een aparte website ingericht, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2caoTI8

Groeten,
Martijn

0 Likes