Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Z fold 2 5G Kapot scherm word afgedaan met valschade

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2022 02:43 PM)
462 Weergaven
Barretje6
Apprentice
Opties

Begin oktober zat ik op de bank naast mijn vrouw toen ik mijn Z fold 2 open klapte en hoorde een soort van krakend glasen zag dat mijn scherm ineens fel ging branden en in het midden een zwarte vlek zichtbaar werd.

Het toestel was 10het  maanden oud en omdat er geen hoesjes voor te krijgen zijn zaten er wat minimale gebruikers sporen op dus gebeld naar Samsung en Dynacare heeft hem opgehaald maar nu is er een monteur daar in Utrecht die eerst zei, het scharnier is afgebroken en een dag later werd het Valschade en viel niet onder de garantie.

Ik ben nu zo boos op Samsung omdat die monteur die er niet eens bij geweest is zegt dat het valschade is maar ik weet en mijn  vrouw dat hij niet is gevallen dus de klant of koper wordt niet eens geloofd de reparatie kosten zijn  €750,62 euro waar ik het niet eens mee ben er word nog niet eens een compromis aangeboden hoewel al mijn apparaten  in huis van Samsung is 

Van stofzuiger tot koel/vries kast van 8k 65 inch tv naar 2 Zfold 2 toestellen 2 tablets ens ens op deze manier wil ik geen Samsung produkten meer als er geen oplossing komt of in ieder geval een goed gesprek met Samsung

teleurgesteld in Samsung   Barry Lucas uit Rotterdam

0 Likes
20 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Wat is het reparatienummer?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Zoole
Helping Hand
Opties
En een paar leestekens zou ook helpen
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Barretje6, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, ik help je graag verder.

Het is natuurlijk niet fijn als het scherm van je telefoon kapot gaat. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op je telefoon en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Dit geldt niet voor defecten welke zijn ontstaan vanwege fysieke beschadigingen. In ons servicecentrum onderzoeken we jouw telefoon en zijn de bevindingen van onze technische mensen leidend voor ons.

Stuur mij anders een privé bericht met je e-mailadres en reparatienummer, dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
777000
Apprentice
Opties

Hi Barry,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik weet 100% dat het scharnier is gaan kraken nadat er stof of zand is tussen gekomen. Tot dat ik net als bij jou ook gekraak hoor bij het openen van de fold.  En plots zat er een vlekje en binnen 2 dagen stond het scherm op zwart. 

Ook ingeleverd bij Dynacare en ook ik kreeg te horen, "ja valschade geconstateerd en dus valt het niet onder garantie." Zo gemakelijk wordt dit term gebruikt om je met een kostepost van eur 700 op te zadelen. 

De schade waar maar verwezen wordt is een piepklein sterretje op mij camera lens. Hier was inderdaad een sleutelbos op gevallen. En camera doet het overigens gewoon. Dit kan onmogelijk schade aan de binnenscherm veroorzaken.

Mijn vraag is, waar kan er voor een objectief second opinion gevraagd worden?

Ik heb net als jij Barry ook altijd Samsung gehad, maar na deze actie, kijk wel uit. Ik ben ook een eaely adapter.. en zie graag waarmee Samsung weer de markt mee opkomt. Maar de service die hier verleent wordt bij zo'n duur product is bijna asociaal te noemen.

Gr

B.Akroun

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @777000, good afternoon.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet. Standaard heb je ook 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Echter wanneer jouw telefoon een fysieke schade heeft, in jouw situatie is dit een barstje op de camera, komt de fabrieksgarantie te vervallen. Gedeeltelijk reparaties doen wij ook niet, het toestel zal na een reparatie ook weer volledig conform de fabrieksspecificatie zijn. En wanneer je het toestel bij ons laat maken, kan je na de reparatie wel weer aanspraak maken op het restant van je garantie.

Groeten,

Martijn

0 Likes
777000
Apprentice
Opties
Beste Martijn,

Met alle respect, maar dit is pure onzin. Dit is een excuus die Samsung gebruikt om van haar verantwoordelijkheid af te komen. Fabrieksgarantie is in de de wet geregeld. Nergens staat dat gedeeltelijke reparaties niet gemaakt kunnen worden. Feit is dat de binnenste scherm gewoon niet deugt.. zand korrels hebben deze schade veroorzaakt. Ik begrijp ook niet dat er niet eens een tegemoetkoming wordt geboden. Maar gelijk nog een keer de hoofdprijs vragen. Reparatie van een scherm voor 700 eur. Is diefatal.
En dit antwoord laat duidelijk zien, hoe Samsung met haar klanten omgaat. Ben bijzonder teleurgesteld.

Groeten, B
MartijnK
MegaStar
Opties

Het zeker niet zo dat we hierdoor onze verantwoordelijkheid ontlopen. Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Echter staat dit ook duidelijk bij ons in de voorwaarden aangegeven, hier ben je ook akkoord mee gegaan voordat je je telefoon bij ons hebt aangemeld. Wil je meer weten over de garantie op jouw telefoon kijk dan hier: Informatie over de garantie op producten van Samsung | Samsung Nederland

Deelreparaties (002).PNG

Groeten,

Martijn

0 Likes
777000
Apprentice
Opties
Het is een wettelijke garantie, daar hoef ik en u geen akkoord voor te geven. Het is namelijk in de wet geregeld, dat een product deugdelijk moet zijn. En dat is bij de scherm van de Fold 2 NIET het geval. Jammer dat de klacht niet serieus wordt genomen.
Barretje6
Apprentice
Opties
Ik heb hem weg gegooid ben er klaar mee voor mij nooit meer een flip of z folt