Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reparatie niet onder garantie vanwege schade

(Onderwerp aangemaakt op: 19-09-2023 08:55 AM)
708 Weergaven
Wilma van Hal
Apprentice
Opties
Op 6 september hield mijn Samsung Flip 3-5G er binnen de garantietermijn plotseling mee op.
Via de website heb ik hem ter reparatie aangeboden onder de duidelijke vermelding dat   hij niet meer aan wilde.

Op 7 september wordt hij keurig opgehaald door Dynafix.

Nog dezelfde dag krijg ik een reactie van Dynafix dat er fysieke schade is geconstateerd ( beschadiging aan cameralens en kras op backcover ). Kosten van reparatie :  euro 523,65 !! ( want fysieke schade valt buiten de garantie).
(NB Mij waren deze mankementen nooit opgevallen en hoefden dus ook niet hersteld te worden, want ik had er geen last van)
Over het euvel waarvoor ik het toestel heb opgestuurd ( en wat dus binnen de garantie valt ) wordt niet gerept.

Ik wordt voor de keuze gesteld : 

1. Repareren van de 2 mankementen voor 523,65 euro.
  2. Toestel terug zonder reparatie voor 37 euro
  3. Toestel laten vernietigen voor 0 euro

Heb nog heen en weer gemaild met Dynafix, en meen te begrijpen dat het euvel waarvoor ik hem heb opgestuurd in ieder geval is verholpen.

Ik laat het toestel dus terugkomen zonder dat ik de 2 fysieke mankementen laat repareren ( maar in de veronderstelling dat hij wel weer aangaat, want dit was mij door een van de medewerkers verzekerd).

Bij terugkomst blijkt dat het toestel nog net zo dood is als ie was.

Navraag bij Samsung leert dat er inderdaad geen deelreparaties gedaan worden en dat de enige keus was geweest om dik 500 euro te betalen om mijn klacht  die binnen de garantie valt te laten herstellen. Ze begrepen mijn frustratie, maar er was verder geen discussie mogelijk. 

Heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen.
13 Antwoorden
Gerjanne
Voyager
Opties
Ik heb ook veel problemen met Dynafix ik heb sinds vorig jaar Oktober een S22 heb ik maar een maand kunnen gebruiken totdat hij problemen gaf hij is in totaal 5 keer bij dynafix geweest maar ze willen het probleem niet oplossen en helaas doet samsung er ook nix meer mee ze zeggen stuur maar weer op ik ga niet elke maand dat ding opsturen wat denken ze zelf beetje jammer van samsung heb nu dus een telefoon die niet bruikbaar die nog vrij duur in aanschaf is en samsung komt ook niet met een oplossing zit nu met een heel oud toestel waar ik nix mee kan omdat de S22 niet bruikbaar is.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Gerjanne, goedemiddag.

Je kan uiteraard ook langsgaan bij een servicepunt, daar kunnen mijn collega's ter plekke met je meekijken. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Wilma van Hal, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer (goed) doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en via onze website kan je de telefoon ook aanmelden voor een reparatie. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten. In het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht om na te gaan of dit ook binnen de garantie hersteld kan worden.

Wanneer er een fysieke schade wordt geconstateerd is de kans erg groot dat een reparatie niet onder garantie zal vallen. De bevindingen van onze monteurs zijn hier leidend in. Wanneer je het toestel bij ons laat maken is deze na de reparatie ook weer conform de fabrieksspecificaties. Wij doen ook geen deel reparaties en zullen het toestel volledig herstellen!

Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr

• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

0 Likes
Wilma van Hal
Apprentice
Opties

Maar dat jullie geen deelreparaties doen is juist het probleem, Martijn. Ik zat helemaal niet op een reparatie van de fysieke mankementen te wachten ! Sterker nog, ze waren mij nooit opgevallen, zo klein zijn ze.

Maar wat erger is  : mijn klacht ( apparaat gaat niet meer aan ) valt hoogstwaarschijnlijk wel onder de garantie, maar omdat jullie twee minieme fysieke schades hebben geconstateerd, valt de hele boel ineens niet meer onder de garantie. ( en nee, de fysieke schades staan niet in verband met het feit dat het toestel niet meer aan wil ). 

Samsung onttrekt zich dus op een wel heel makkelijke manier aan zijn garantieverplichtingen. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je het toestel hebt aangemeld via onze website wordt dit ook vermeld. Het is dus zeker niet zo dat wij ons aan onze verplichting onttrekken.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Wilma van Hal
Apprentice
Opties

Tuurlijk doen jullie dat wel. Bijna elk toestel heeft na anderhalf jaar wel iets van een fysieke schade. Als jullie dit als argument gebruiken om de grote niet fysieke schade niet meer onder de garantie te laten vallen, kom je dus eigenlijk altijd overal mee weg. Het feit dat dit op de site wordt vermeld, doet hier niets aan af.

MartijnK
MegaStar
Opties

Jammer dat je dit zo hebt ervaren, wij herkennen ons hier niet in. Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Juist door dit op voorhand te melden willen we voorkomen dat je voor een onverwachte verrassing komt te staan. Nadat je telefoon bij ons is hersteld is deze ook weer conform de fabrieksspecificaties en kan je ook weer aanspraak maken op het restant van de fabrieksgarantie.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Maurice1311
First Poster
Opties

Dag allemaal,

Ik heb een Fold 3 sinds 2021. Als samsungliefhebber was ik erg blij met dit toestel. Echter de schermproblemen hebben zich 2x tijdens de garantieperiode voorgedaan. 2x Onder garantie vervangen. Nu is het scherm voor een 3e x kapot; buiten de 2 jarige garantieperiode maar binnen 1 jaar van vervanging van het 2e scherm. Zojuist gebeld met CHUBB maar het betreft slijtage en daarmee valt het niet onder de verzekering. Inboedel kan maar vind ik niet correct. Dus Samsung gebeld. Ondanks begrip valt het gewoonweg niet onder de door mij geaccepteerde voorwaarden dat de fabrieksgarantie ná 2 jaar gewoonweg verloopt, ongeacht de hoge aanschafkosten voor een 512GB Fold 3 5G toestel. Ik begrijp dat het toestel niet meer de aanschafwaarde heeft. Dat doet er ook niet toe. Waar ik mij druk om maak is dat het 2e vervangende scherm binnen 1 jaar stuk gaat maar niet meer onder welke garantie dan ook valt, terwijl de reparatiekosten volgens het reparatiecentrum in Leidschendam (@themall) rond de 650 euro zal bedragen. Samsung blijft zich beroepen op de 2-jarige garantieperiode. Ik voel mij bedrogen door mijn favoriete merk!

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Maurice1311,

Bedankt voor jouw bericht en uitleg. Kan je mij voorzien van al jouw reparatienummers? Ik kijk ze dan intern dan na om te kijken wat er nog mogelijk is.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes