op 19-09-2023 08:55 AM - laatst bewerkt op 21-09-2023 09:05 AM door MartijnK
op 19-09-2023 12:04 PM
20-09-2023 03:35 PM - bewerkt 20-09-2023 03:40 PM
Hi @Gerjanne, goedemiddag.
Je kan uiteraard ook langsgaan bij een servicepunt, daar kunnen mijn collega's ter plekke met je meekijken.
Groeten,
Martijn
op 20-09-2023 03:48 PM
Hi @Wilma van Hal, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer (goed) doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en via onze website kan je de telefoon ook aanmelden voor een reparatie. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten. In het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht om na te gaan of dit ook binnen de garantie hersteld kan worden.
Wanneer er een fysieke schade wordt geconstateerd is de kans erg groot dat een reparatie niet onder garantie zal vallen. De bevindingen van onze monteurs zijn hier leidend in. Wanneer je het toestel bij ons laat maken is deze na de reparatie ook weer conform de fabrieksspecificaties. Wij doen ook geen deel reparaties en zullen het toestel volledig herstellen!
Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW
Groeten,
Martijn
op 20-09-2023 06:41 PM
Maar dat jullie geen deelreparaties doen is juist het probleem, Martijn. Ik zat helemaal niet op een reparatie van de fysieke mankementen te wachten ! Sterker nog, ze waren mij nooit opgevallen, zo klein zijn ze.
Maar wat erger is : mijn klacht ( apparaat gaat niet meer aan ) valt hoogstwaarschijnlijk wel onder de garantie, maar omdat jullie twee minieme fysieke schades hebben geconstateerd, valt de hele boel ineens niet meer onder de garantie. ( en nee, de fysieke schades staan niet in verband met het feit dat het toestel niet meer aan wil ).
Samsung onttrekt zich dus op een wel heel makkelijke manier aan zijn garantieverplichtingen.
op 21-09-2023 08:23 AM
op 21-09-2023 09:02 AM
Tuurlijk doen jullie dat wel. Bijna elk toestel heeft na anderhalf jaar wel iets van een fysieke schade. Als jullie dit als argument gebruiken om de grote niet fysieke schade niet meer onder de garantie te laten vallen, kom je dus eigenlijk altijd overal mee weg. Het feit dat dit op de site wordt vermeld, doet hier niets aan af.
op 21-09-2023 09:05 AM
Jammer dat je dit zo hebt ervaren, wij herkennen ons hier niet in. Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Juist door dit op voorhand te melden willen we voorkomen dat je voor een onverwachte verrassing komt te staan. Nadat je telefoon bij ons is hersteld is deze ook weer conform de fabrieksspecificaties en kan je ook weer aanspraak maken op het restant van de fabrieksgarantie.
Groeten,
Martijn
op 25-09-2024 04:01 PM
Dag allemaal,
Ik heb een Fold 3 sinds 2021. Als samsungliefhebber was ik erg blij met dit toestel. Echter de schermproblemen hebben zich 2x tijdens de garantieperiode voorgedaan. 2x Onder garantie vervangen. Nu is het scherm voor een 3e x kapot; buiten de 2 jarige garantieperiode maar binnen 1 jaar van vervanging van het 2e scherm. Zojuist gebeld met CHUBB maar het betreft slijtage en daarmee valt het niet onder de verzekering. Inboedel kan maar vind ik niet correct. Dus Samsung gebeld. Ondanks begrip valt het gewoonweg niet onder de door mij geaccepteerde voorwaarden dat de fabrieksgarantie ná 2 jaar gewoonweg verloopt, ongeacht de hoge aanschafkosten voor een 512GB Fold 3 5G toestel. Ik begrijp dat het toestel niet meer de aanschafwaarde heeft. Dat doet er ook niet toe. Waar ik mij druk om maak is dat het 2e vervangende scherm binnen 1 jaar stuk gaat maar niet meer onder welke garantie dan ook valt, terwijl de reparatiekosten volgens het reparatiecentrum in Leidschendam (@themall) rond de 650 euro zal bedragen. Samsung blijft zich beroepen op de 2-jarige garantieperiode. Ik voel mij bedrogen door mijn favoriete merk!
op 26-09-2024 12:19 PM
Hallo @Maurice1311,
Bedankt voor jouw bericht en uitleg. Kan je mij voorzien van al jouw reparatienummers? Ik kijk ze dan intern dan na om te kijken wat er nog mogelijk is.
Met groet,
Ajay
Krijg snel deskundige hulp, met toegewijde ondersteuning precies wanneer je het het meest nodig hebt
Ontdek meer